blij blij blij ....muziekske...

Soundtrooper

Lieutenant Korg
althans, dat gevoel krijg ik er zelf wel van.
Beetje geïnspireerd door het stoned en beschonken rondzwalken door het centrum van zonnig A'dam tijdens koninginnedag en de draaikunsten van Roog en collega's op het Luxurush feestje 's nachts.

En we hopen dat jullie dit kunnen waarderen, maar opbouwende kritiek is zeker welkom !!

Save As

(Hmmm....er zit een tik aan het begin....)

Gebruikt spul :

P4 2.66
2 maal Gina 24/96
Mackie 32/8
Spirit Absolute Zero + Tannoy Sub
SPL Vitalizer MkII
Logic 5.5.1 + bijbehorende plugs
Pro 53
CS-80v
Minimoog V
Rhodes Chroma
SE-1
Matrix-1000
MPC-1000
E4K
Sherman FB1
2 maal Boss SE-50

Heerlijk zwoel trackie!

Een paar smaak-gebonden-tips:

- het (accoorden) riff mag wel wat meer 'in-your-face'. Beetje drogerzodat het er meer uitspringt.
- bass mag ook wel wat steviger
- stem-sample klinkt wat 'gekunsteld'.
- soms iets te veel gefriemel: orgeltjes, leads en string die in combinatie geen van allen tegelijkertijd overtuigend klinken.

Ik denk dus, dat je jouw mix., effect gebruik gewoon iets moet bijschaven. Dan is het echt een heeeeeele lekkere track. Nu alleen lekker. ;)

Cozko

Qua sounds zit t wel goed, ik wordt er alleen niet echt happy van. Tis toch afentoe nog een beetje te zweverig wat bij mij juist meer een relaxed feeling geeft ipv dat ''goh gooi alles opzij en laten we ff een treintje maken met zn allen'' feeling :) Ik vind m ook een beetje te eentonig klinken terwijl er wel een redelijk wat gebeurd. Ik denk dat t door die akkoorden en dat basslijntje komt. Misschien iets meer afwisseling? Leuke track verder :)

heej bedankt voor jullie reacties !

Eens kijken wat we met die tips kunnen doen. De bass wat steviger proberen te maken.
De akkoorden (riff) is toch vrij droog ? Misschien wat met de sound rommelen....

Sommige geluiden zitten mekaar af en toe wat in de weg idd., hadden we ook al gemerkt.

Verder gaan we proberen wat meer afwisseling in de basslijn en akkoorden te maken, daar zou het inderdaad wel mee verbeteren.

Het was trouwens niet echt als "treintje - handen in de lucht" bedoeld, maar relaxed-happy-sunshine-peace en meer van dat soort softe gedoe :)
(en hopelijk ook nog een beetje funky....)

Vinnum nu al pretty freaky! 8D

Ben benieuwd hoe hij klinkt mocht je hem gaan aanpassen.. :)

Ik zou er een ander ritme onderleggen - zo'n typische jaren '80 gated drums, en een aural excitertje erover, wat midden eruit schroeven. De synthlijnen lijken me daar beter bij te passen.

Ik heb geen suggesties verder, maar ik neem aan dat ik wel even mag zeggen dat ik het een lekkere track vind :okdan:

hij is al erg goed maar melodisch zou het nog iets overtuigender kunnen, krijg er nog net geen big smile van zeg maar

Na enkele minuten begon ik me een beetje te vervelen. Misschien iets meer afwisseling.

Maar dat neemt niet weg dat ik het een erg verslavend stukje muziek vind waarbij de basis van de song erg goed in elkaar steekt.

:okdan:

wederom bedankt allemaal 8)

we zijn bezig met wat aanpassingkjes, iets met de melodie, basslijn 'breakje', en nog wat kleine dingetjes...

tis idd. een 'track-at-once' tik aan het begin, we hebben namelijk geen internet in de studio, en dus moet ik tracks mee naar huis nemen en hier posten..

:doei:

Origineel geplaatst door 6 trak
damn, hij blijft gewoon lekker...! 8)

Ja, maar dat mag niet !!! Word hem beu. NU !!!!!!!
On the double !!! of nee, make it on the triple double
anders komen we nooit bij 6...
:D

maar ff serineus: dank 8)

- OBEY - THE - VOICE - OF - YOUR - INNER - MIND -
:D

damm klikt heel erg leuk als iets dat ik in de 80 tiger jaren gehoord zou kunnen hebben toen alles nog fris en onschuldig was
wat nu komt is echt alleen maar mijn persoonlijke smaak dus stoor je niet aan mij als ik dit zeg , maar ....vind de beat net ietsjes te machine achtig klinken voor zo een swingend nummer ik mis toch een beetje variatie in de beat

zo een nu gaat dee zijn voet in zijn grote waffel stoppen

Ok dee, tis weer goed zo, je mag je voet weer uit je waffel trekken :D

v.2 staat nu op wire.fm

Den Tweeden Versione

wat vinden jullie ; verbeterd of juist niet ?

Thnx alvast ! :)

Bedankt codename Hover ! 8)

Je hebt 'm 2 keer geluisterd...dank :halleluja

We zijn nu toch maar bezig met wat rigoreuze veranderingen. Vocoder (alweer ...!..) en wat stoerdere breaks (ojee wat een woord...stoer :D )

heb m ook al 2 keer beluisterd en moet zeggen dat deze wel lekker wegluisterd, maar het bij lange na niet haalt bij je vorige producties, die mijns inziens iets steviger waren.. :) vond ik persoonlijk veel lekkerder..

Vergelijkbare discussies

Back