welke synth in rendez vous 1 van jarre?!

Unic

El Musica
In het begin van rendez vous 1 van jarre heb je die 3 accoorden omlaag...weet iemand welke synth dat is?

Vind dat namelijk een ultiem geluid!

heb het fragment helaas niet bij de hand zodat ik geen voorbeeld kan laten horen.

greotjes unic!

Zoals netjes per synth beschreven staat in het boekje van de remaster:
Jarre: Seiko DS 250, Synthex, Moog, Roland JX-8P
Geiss: ARP 2600

Één van die dus... ;)

Het is een gelayerd geluid - een klinkt als een soort vibrafoon, en de ander is een choir-achtig geluid. Ik weet wel dat de Synthex de strings op de achtergrond doet, en dat later zelfs de Fairlight erbij komt (voorbij-fadend Sarah-patch nootje). Maar, ik heb de JX8P zelf niet echt choir-achtige geluiden horen doen - het zou de Seiko wel kunnen zijn. Even Bass vragen, want die heeft er een ;).

Ik heb zelf trouwens uitgevonden dat de stringpatch uit een Kawai K1 het basgeluid waar Rendez-Vous pt 1 mee start best leuk na kan doen :).

Ik ga over twee weken een Elka Synthex M ophalen - [popel] [popel].
Het "laser harp"-geluid (en al die ge-sync-te geluiden van op Rendez-Vous) zijn typisch de Synthex - ik sta al te springen.

Origineel geplaatst door THM
Ik ga over twee weken een Elka Synthex M ophalen - [popel] [popel].
Het "laser harp"-geluid (en al die ge-sync-te geluiden van op Rendez-Vous) zijn typisch de Synthex - ik sta al te springen.

Kost zoiets ?? :{

Re: welke synth in rendez vous 1 van jarre?!

Origineel geplaatst door Unic
In het begin van rendez vous 1 van jarre heb je die 3 accoorden omlaag...weet iemand welke synth dat is?

Vind dat namelijk een ultiem geluid!

heb het fragment helaas niet bij de hand zodat ik geen voorbeeld kan laten horen.

greotjes unic!

OK die begintonen ROEEEE, ROEEEE, ROEEEE zijn Moog, dan die akkoorden, Hanz weet het denk ik wel, klinkt als (mijn) Seiko DS250 pianopatch met een andere synth gelayerd.....
Die lage stringsounds die erin komen zijn de Synthex..

voorderest, kzou het graag weten !

Origineel geplaatst door Yoozer
Het is een gelayerd geluid - een klinkt als een soort vibrafoon, en de ander is een choir-achtig geluid. Ik weet wel dat de Synthex de strings op de achtergrond doet, en dat later zelfs de Fairlight erbij komt (voorbij-fadend Sarah-patch nootje). Maar, ik heb de JX8P zelf niet echt choir-achtige geluiden horen doen - het zou de Seiko wel kunnen zijn. Even Bass vragen, want die heeft er een ;).

Ik heb zelf trouwens uitgevonden dat de stringpatch uit een Kawai K1 het basgeluid waar Rendez-Vous pt 1 mee start best leuk na kan doen :).

hmmzzz klinkt niet echt als een gelayerd geluid!??!?! een vibrafoon? ik bedoel dus de lang "digitaal klinkende" accorden, gespeeld met 2 noten :)

hmmzzz klinkt niet echt als een gelayerd geluid!??!?! een vibrafoon? ik bedoel dus de lang "digitaal klinkende" accorden, gespeeld met 2 noten :)

Accordeon ??:confused:

Hmm vogens mij is dat [mijn] Seiko DS250...piano achtige sound uitlopend in soort pad..

.

Attachments

• 2jmj.jpg
    2jmj.jpg
    66,3 KB · Bekeken: 119
"Elka Synthex", "Synthex", en "Laser Harp" zijn allen 1 en dezelfde synth nl. de Elka Synthex.
De "Laser Harp" was *enkel* een heel sjieke MIDI controller (enkel Note On/Off MIDI controls) - de mooiste controller die ik ooit gezien heb.
Je kan die maken of laten maken maar voor een degelijke betaal je al gauw EUR 10,000 en (veel) meer... Maar het is wel heel erg indrukwekkend als je zoiets kunt meenemen op een live-tournee. :{

Origineel geplaatst door Digimod
zo dat zijn ze ....
verkeerde pic gewist ??? nu staat er 2x dezelfde terwijl de eerste verdwenen is... :confused:

Origineel geplaatst door THM
verkeerde pic gewist ??? nu staat er 2x dezelfde terwijl de eerste verdwenen is... :confused:

Druk even op vernieuwen of reload....

hmmzzz klinkt niet echt als een gelayerd geluid!??!?!
Zeker wel. 1 pad, 1 pluck. Additief denken! :).

een vibrafoon?
GM-preset vibrafoon, dan ;). Layer die maar eens met een GM Synth Choir, je hoort dan wat ik bedoel.

ik bedoel dus de lang "digitaal klinkende" accorden, gespeeld met 2 noten :)
Accordeon? Ja, als jij 't zo wil noemen, okee... maar dat geluid bedoelde ik dus ook.

Origineel geplaatst door Digimod
Druk even op vernieuwen of reload....
ok dank je :okdan:

Back