Maxikorg filters in zelf-osc!

foto van de mod met vooralsnog ff niet de goeie pots.

Dit is WEL een telefoonpic... 's nog een graad slechter....

Het is trouwens makkelijk om de orginele stand terug te krjigen, je zet upper en lower op dezelfde neutrale stand qua alles en binnen een paar keer een noot duwen heb je de 2 knoppen zo staan dat beide synths weer hetzelfde klinken qua filter. (maar wie wil dat nou?! :duivels:)

Trouwens misschien dat ik hem nog steeds in de verkoop gooi.
Ligt er puur aan op welk moment in de sinus HFO van hobbytwijfel ik stop met twijfelen... of dat onder of boven de streep is.

pic

Attachments

• korg160504-193724.jpg
    korg160504-193724.jpg
    10,9 KB · Bekeken: 126
Origineel geplaatst door dob
Trouwens misschien dat ik hem nog steeds in de verkoop gooi.
Ligt er puur aan op welk moment in de sinus HFO van hobbytwijfel ik stop met twijfelen... of dat onder of boven de streep is.

Welnee, natuurljk gooi je hem binnenkort weer in de verkoop. Wedden?!

You know me, he :D

Nee maar ff serieus; als sample-bron is dit toch geweldig? Hij gaat nu van volle discolijnen door die 2-stappen-arpegiator tot geschreeuw waarvan bij de buren de geiten van het dak vallen.

Getuige deze kleine demo, die met name dus de nieuwe functie en de klank daarvan demonstreert.

Beginnend met geschreeuw dat vind ik persoonlijk toch erg aan MS-20 doet denken (maar het is toch wel anders)
tot aan het proberen na te bootsen van dat dikke statische ruisgeluid dat je in de film "2001: a space oddyssey" hoort als HAL probeert lip te lezen.

Ik vraag me toch af of deze mod zo bijzonder is.

Precies hetzelfde geluid krijg je als een poly 800 openschroeft en de resonantie pot omhoog schroeft.

In die WMA file is helemaal niks meer terug te horen van het karakter van de DV800. IK vond die oude demo echt veel cooler klinken.

Maarja dat zeg ik natuurlijk ook met pijn in mijn hart :D

Errr..mja dit mailtje slaat ook als een tang op een varken eigenlijk :D

uhmmm...

ok...

Wat er bijzonder aan is is dat ik nu de sound van een DV800 heb, sowieso nog steeds, PLUS dat als ik wil schreeuwen dat met dezelfde synth kan doen.

Die pjieuws etc. kon ik voorheen met deze synth niet doen, ik kan lekkere beetje overstuurde kicks maken nu ook ermee, en vettere snares, om te sample'n.
ik heb dus geluidsspectrum erbij gecreeerd.0

Dat dit op andere synth standaard is, okay, dat klopt als een spijker in een plank :D
Bijzonder in de zin van "dat geluid heb ik nou nog NOOIT gehoord" is het zeer zeker niet!

Daarnaast was het een hoop lol, heb ik weer wat erbij geleerd over electronica en fresen in metaal, en ga ik nog lineaire pots erin zetten voor betere fine-tuning.

Gek dat eigenlijk een deel van het karakter v.d. 'normale' DV800 dus in de limitatie zit van de keuzemogelijkheid v.d. filterresonantieinstelling.

Hallo manne!

Tikkie off-topic... maar..
Ik heb ook zo'n 800DV en vroeg me af of iemand er MIDI voor weet.
De Kenton boys verkopen ze niet meer, en ik was dus te laat met mijn MIDI wens.

Mag ook schema / bouwpakketje zijn of CV/Gate modificatie.

frapant er staat een maxikorg met twee frutselknoppen op MP. Twee citaten:
"technisch 99%" (wat moeten we daar van denken)

Deze vond ik echt op:

" Indien gewenst maak ik het weer ongedaan, maar dan zitten er wel 2 loze gaten in de bovenste afdekplaat."

Die mod was toch nie zo'n succes zeker :D

Da's wel typisch ja :D zonde van de moeite toch? (o.k. hij heeft er wel wat van geleerd natuurlijk)
Dob, waarom doe je hem weg?

btw: Ik vind het altijd wel inspirerend om met de 'dob-threads' mee te lezen.. krijg er altijd goede ideen van :okdan:

Origineel geplaatst door TijsDJ
frapant er staat een maxikorg met twee frutselknoppen op MP. Twee citaten:
"technisch 99%" (wat moeten we daar van denken)

Deze vond ik echt op:

" Indien gewenst maak ik het weer ongedaan, maar dan zitten er wel 2 loze gaten in de bovenste afdekplaat."

Die mod was toch nie zo'n succes zeker :D

Hij staat hier ook gewoon in de verkoop hoor.

Ja een van de eventuele kopers had zoiets van 'zonde, die mod', dus ik dacht 'heee die zijn er ook?!' dus toen heb ik er maar bijgezet dat het indien gewenst teruggedraaid kan worden; mij een zorg, als ik die maxi maar verkoop.

De mod was verder gewoon tof en geslaagd, morgen komt er iemand voor kijken/luisteren en die vond het erg jammer dat ik de mod maar op 1 synth had toegepast. Begrijpelijk :engel:

Waarom die weg gaat? Alles gaat weer 's weg.

Origineel geplaatst door Sander02
(o.k. hij heeft er wel wat van geleerd natuurlijk)

Oh? :D

Dob, waarom doe je hem weg?

Wil je de lange of de korte versie?! :D De korte dan maar:
Ik wil ECHT weer gaan studeren, ik ga het geld, de tijd en de energie hard nodig hebben. Ik ben aan het veranderen, en deze hobby groeit niet hard genoeg mee, ik groei eruit.

btw: Ik vind het altijd wel inspirerend om met de 'dob-threads' mee te lezen.. krijg er altijd goede ideen van :okdan:

:okdan:

gekocht !:mega:

Back