Arpegio...vet???? of niet?

Unic

El Musica
Deze arpegio is afkomstig uit mijn nieuwe track die ik aan het maken ben...beetje retro super feel good muziek:D
Vind hem zelf eigenlijk wel vet. Wilde graag de mening van een paar objectieve leden vragen:)....

Het geluid wat ik een week ofzo terug poste komt er ook in voor, beetje jankende analoog klinkende saw:) (roland D70)

geluiden hebben ongeveer dezelfde basis trouwens.

is het wat? of 13 in een dozijn?:)

alvast bedankt:)

greotjes unic

Kom ik weer met m'n Boards of Canada aan ;). Nee, ik vind dit lekker klinken - de reverb zorgt ervoor dat ik aan 't denken ben dat er een of ander strings-akkoord op de achtergrond meezingt. Iets langzamer, dikke semi-experimentele hiphopbeat eronder, klaar :D.

Hij klinkt lekker vol! Wellicht bijna te vol om de melodie goed te horen, maar dat is ook wel weer lekker. Ik heb hem met m'n koptelefoon geluisterd. Daar hoor je de echo L/R. Wellicht klinkt het ook lekker om op de arp een auto pan te zetten. Dan krijg je zo'n geluid die zich een weg door de ruimte zoekt. Hij staat nu wellicht wat te statisch in het midden en zeker met een koptelefoon op.

Ik zeg:"tippie mijnerzijds" :mega:

Origineel geplaatst door Yoozer
Kom ik weer met m'n Boards of Canada aan ;). Nee, ik vind dit lekker klinken - de reverb zorgt ervoor dat ik aan 't denken ben dat er een of ander strings-akkoord op de achtergrond meezingt. Iets langzamer, dikke semi-experimentele hiphopbeat eronder, klaar :D.

het is puur 1 saw geluidje.

en dit wordt absoluut geen hiphop of iets dergelijks:)

Origineel geplaatst door DJ VasC
Hij klinkt lekker vol! Wellicht bijna te vol om de melodie goed te horen, maar dat is ook wel weer lekker. Ik heb hem met m'n koptelefoon geluisterd. Daar hoor je de echo L/R. Wellicht klinkt het ook lekker opm op de arp een auto pan te zetten. Dan krijg je zo'n geluid die zich een weg door de ruimte zoekt. Hij staat nu wellicht wat te statisch in het midden en zeker met een koptelefoon op.

Ik zeg:"tippie mijnerzijds" :mega:

in het deel van het nummer waar deze arpegio te horen, is het ook tevens de drager van het nummer. dus daarom is ook zo vol.
crosspan op het het geheel ga ik zeker proberen bij de eindbewerking...goed idee!:eureka:

Origineel geplaatst door Unic
in het deel van het nummer waar deze arpegio te horen, is het ook tevens de drager van het nummer. dus daarom is ook zo vol.

Dan moet hij het zeker goed doen, zeker met die pan!

Man man man...

Man man man...

Dit klinkt weer eens goed... Ik ben benieuwd
wat je brouwen gaat... Hopelijk wordt het weer
even goed als "This is my Soul".

Kijk er alvast rijkhalzend naar uit...

Axel

Een arpegio die klinkt als een string... nice...

klinkt erg lekker en idd die pan langzaam verschuiven dat ie zoekende is is goed idee ! :halleluja
Zou je weer wat kunnen posten als je meer hebt ? Ben benieuwd :)

Prachtig... daar houd ik van! :)

Origineel geplaatst door cyble
klinkt erg lekker en idd die pan langzaam verschuiven dat ie zoekende is is goed idee ! :halleluja
Zou je weer wat kunnen posten als je meer hebt ? Ben benieuwd :)

Ik heb al veel meer:) maar beetje veel werk om ff snel een mp3tje van te maken:)

Het zou nog vetter zijn , als je ons uitlegde hoe je dit precies hebt gedaan? lol. Ik vind hem echt mooi !

Take care

EF

Origineel geplaatst door EternalFall
Het zou nog vetter zijn , als je ons uitlegde hoe je dit precies hebt gedaan? lol. Ik vind hem echt mooi !

Take care

EF

Dat is het geheim van de meester:D:D:D:D:D:D:D

..
..
..
..
nou vooruit..het is simpeler dan je denkt:)

met fruityloops een sequence als een arpegio in "clicken" ( en dat is dus niet op goed geluk wat raak clicken ;))
midi aansturen op de synth.
lekker geluidje pakken en bewerken.
een vette crossdelay eroverheen.
beetje met schuifje open en dicht spelen...

klaar:D

hahahahahahahahahaha :dubbel: :L

Re: Man man man...

Re: Man man man...

Origineel geplaatst door Freakydile
Dit klinkt weer eens goed... Ik ben benieuwd
wat je brouwen gaat... Hopelijk wordt het weer
even goed als "This is my Soul".

Kijk er alvast rijkhalzend naar uit...

Axel

Een arpegio die klinkt als een string... nice...

Ik vind deze mooier dan this is my soul:) wordt een ultieme feel good track...

tja, je moet er van houden natuurlijk:) en er moet nog wel het een en ander gebueren....zucht...:)

en wanneer horen we weer eens iets van jou????? mag graag naar je luisteren:):biertje:

Ik vind hem op zich heel mooi, ik zou de reverb alleen iets terugdraaien, het is nu wel erg dichtgesmeerd.

Re: Re: Man man man...

Re: Re: Man man man...

Origineel geplaatst door Unic
Ik vind deze mooier dan this is my soul:) wordt een ultieme feel good track...

tja, je moet er van houden natuurlijk:) en er moet nog wel het een en ander gebueren....zucht...:)

en wanneer horen we weer eens iets van jou????? mag graag naar je luisteren:):biertje:

Momenteel is alles een beetje gedemonteerd en opgestapeld
todat ik binnenkort ga verhuizen. Tot overmaat van ramp is mijn
laptop mainboard stuk, en kan ik daar geen sound mee afspelen,
en tot overmaat van ramper is ook mijn PC mainboard stukgegaan...

Mh... Komt wel weer in orde binnenkort... Kan ik weer aan de slag...

Heb er zin in... Ben benieuwd naar je track...

Axel

ik vin em vet!8> dus als ik het goed begrijp heb je de steps van de arpeggio met fruity geprogrammeerd en de akkoorden vervolgens op het midi keyboard aangeslagen??

Origineel geplaatst door synthmann
ik vin em vet!8> dus als ik het goed begrijp heb je de steps van de arpeggio met fruity geprogrammeerd en de akkoorden vervolgens op het midi keyboard aangeslagen??

nee...

ik heb alleen de steps in een pianorol gezet (click click click) voor elke toonhoogte, waarvan sommig natuurlijk gewoon getransposed.
maar ik heb het wel op basis van acoorden gedaan, en hier en daar een andere noot er tussen gezet om het wat voller te maken.

en fruity stuurt met een midi kabel mijn synth aan...

snap je nu wel?:) in principe dus erg simpel.

Re: Re: Re: Man man man...

Re: Re: Re: Man man man...

Origineel geplaatst door Freakydile
Momenteel is alles een beetje gedemonteerd en opgestapeld
todat ik binnenkort ga verhuizen. Tot overmaat van ramp is mijn
laptop mainboard stuk, en kan ik daar geen sound mee afspelen,
en tot overmaat van ramper is ook mijn PC mainboard stukgegaan...

Mh... Komt wel weer in orde binnenkort... Kan ik weer aan de slag...

Heb er zin in... Ben benieuwd naar je track...

Axel

De track duurd nog wel ff...ik ga me er niet zo op storten als ik "bij this is my soul" en "the land and the sea" heb gedaan. niet goed voor de gezondheid:)

hmmzz ik lees dat muziek maken momenteel dus ff ingewikkeld voor je is:)...ik hoop snel op betere tijden!!:)

groetjes

"MAAK HET of KRAAK HET"

Ik "MAAK" hem. Hij is lekker

Enne, niet al je "geheimen" prijsgeven joh;)

Groet Cat@

Back