uitbreiding Studio(tje) /radias van korg mening

Sidx8580

Muziekant
Ik zal het simpel houde ik heb binnekort aardig wat geld te spenderen(spaar al een poosje) en wil voor me buget 3 dingen kopen me butget is ongeveer 2000+/- euro nou heb ik al wat spullen staan ik heb een micro korg een creamware kaart en een allisis efecten paneel ik gebruik op het moment een extreem basis mengpaneel uts eingenlijk aleen input en output en volume regelaars(zit geen eens master volume op of input gain of panning) hij koste me ook maar 2,50-
nou wou ik een korg radias der bij kopen want vind dat deze echt goed geluid heeft en me studio kan aanvullen ook wou ik een korg electribe smk2 halen als drumbak nou zoek ik ook nog een beetje normaal mengpaneel maar die mag niet meer koste dan 300 euro hebben jullie nog tips of meningen over de korg radias/smk2 laat het dan even hoor aangezien ik het maar 1x kan kopen moet het wel het juiste zijn voor mijn musiek(trance/tribal/hiphop/synthsymphonie ala vangelis/klaushulse) alvast bedankt voor eventuel reacties

SID

Mozes kriebel, het heeft even geduurd voordat ik door deze onoverzichtelijke lap tekst heen was !
leestekens zijn aan te raden :D

maar anyway, kan je met je Creamware kaart al niet genoeg synth spul doen dan ? Naar mijn idee heb je echt zat synth plugins die de moeite waard zijn.

de electribe is een leuk sample drumbakje, maar wel vrij basic. De ESX is een heel stuk uitgebreider en het geld zeker waard. (plus dat deze standaard 16 bit / 44.1khz samples kan inladen)

als mixer - kijk eens hoeveel kanalen je nodig denkt te hebben, houd rekening met een paar kanalen meer in verband met eventuele aankopen in de toekomst. Kijk eens naar mixers van Soundcraft (Spirit), Mackie, Yamaha etc.

Tnx ik zal zeker ff kijken naar die producten maar de de reden waarom ik een radias wil is omdat deze(hoopik) niet zo resoneert op de bassen en erg schoon klinkt de scope is leuk maar doe je tewild met je modular dan gaat deze vuil klinken en dat vind ik jammer ik erger me der best wel aan
is die esx ook van korg of van een andere fabriekant?

bekijk de specs van een Yamaha RS7000 even.
Dr zit jammer genoeg geen PROGbank in...,maar je kan dr behoorlijk veel mee. 16 track mixer, met send return, eq, panning, intene sampler. Deze geste doe ik je, omdat je toch al aan een electribes van KORG dacht.
Radias is overigens een fantastich product.

Groeten
RoZo

Aangezien je al een MicroKorg hebt, zou ik eerder voor een ander merk gaan. Dan heb je meer klankvariatie.

maar goed..

Back