Waldorf Pulse

spirit folio rac pac ook niet

Ik vind 19" dingetjes met on/off-switch aan de achterkant idd irritant! Dan nog liever géén knop!

Maar ja..

Origineel geplaatst door D-mike-E
Heb er zelf maar zo'n schemerlamp schakelaar tussen gezet en deze aan m'n rack bevestigd.

Zo een met een dimmer? 8o)

Origineel geplaatst door Hover
Mijn vriendin heeft ook geen on/off schakelaar :(

de mijne wel maar moest wel hard slaan.

Spectral Audio Syntrack
Sherman Filterbank (1)
Lexicon Alex
Alesis Air FX
Digitech sTalker (alleen bypass switch)

bij mij de:
drumstation, a-station, zoom 1201 en de digitech studio twin.
staan met z'n 4tjes op een stekkerblok met schakelaar en dat gaat perfect, maar inderdaad is het niet altijd even makkelijk.

Origineel geplaatst door nomore
klopt (dat het irritant is ;))

ik wil em namelijk in een rack stoppen en dan moet ik helemaal op zoek naar stekkerdozen e.d. elke keer dat ie aan moet.
Bovendien hoor ik elke keer een harde PLOP als ik em aansluit.. heb elke keer het gevoel dattie ontploft. 8D

Ik zou eerst je mengtafel aanzetten dan je verstereker en dan de rest, kijk dan of dat ie nog plopt.
Omgekeerde volgorde om alles uit te zetten. Rest, -> versterkes -> mengtafel.

Je mengtafel moet als eerste aan dus. Das normaal in PA land.

Novation Drumstation & BassStation hebben ook geen aan/uit schakelaar. ;)

Origineel geplaatst door Mostatic
Ik zou eerst je mengtafel aanzetten dan je verstereker en dan de rest, kijk dan of dat ie nog plopt.
Omgekeerde volgorde om alles uit te zetten. Rest, -> versterkes -> mengtafel.

Je mengtafel moet als eerste aan dus. Das normaal in PA land.

hmm, iets zegt me dat als je versterker en mengtafel al aanstaan, je net een plop krijgt als je de rest aanzet?
en als je de rest uitzet terwijl je versterker en mengtafel nog aanstaan, plopt het toch ook?

ik zou zo zeggen:
aanzetten: rest>mengtafel>versterker
uitzetten: versterker>mengtafel>rest

of tart dat alle logica?

Origineel geplaatst door feindbild
hmm, iets zegt me dat als je versterker en mengtafel al aanstaan, je net een plop krijgt als je de rest aanzet?
en als je de rest uitzet terwijl je versterker en mengtafel nog aanstaan, plopt het toch ook?

ik zou zo zeggen:
aanzetten: rest>mengtafel>versterker
uitzetten: versterker>mengtafel>rest

of tart dat alle logica?

Dit is voor mij de enige manier om GEEN plop te krijgen, mengpaneel en versterker als laatst! Anders krijg ik een plopje voor elk ding wat ik aanzet!
Trouwens de Sherman II heeft ook geen aan/uit schakelaar. Mocht die nog lekker overstuurd staan, met hoge resonantie wordt je meteen getrakteerd op een flinke dosis herrie! 8)

Weet je wat je moet doen, gewoon je volume knop van je versteker dicht zetten, heb je ook geen last meervan die ploppen.

volgens "het boekje" (weet alleen niet meer welk boekje):) moet je inderdaad eerst je synths aanzetten, dan je mixer, en dan pas je versterker. en uitzetten gewoon in omgekeerde volgorde

maar das gewone huis-tuin-en-keuken logica, toch

Back