De grote Fotosjop je eigen synth in elkaar,.wedstrijd

Rackversie van de Roland Jupiter-50:

rolandjupiterr.jpg

De Yamaha DX7 teruggebracht tot het strikt noodzakelijke:

yamahadx7.jpg

Slechts één klank (Bass 1), Midi-in vast op kanaal 3 (voor Midi-accordeonisten)

Ik heb ook mijn fantasie op Fotosoep losgelaten en daar kwam deze 'Low cost' Biet Controller uit.
Sluit 'm aan via de standaard midikabel en het werkt. De BC101 beschikt over de meest gangbare drumkits die tegenwoordig standaard zijn.

Attachments

• Biet controller.jpg
    Biet controller.jpg
    43,6 KB · Bekeken: 141
Toch wel grappig dat mijn Korg X60 en de Roland Jupiter-R min of meer waarheid zijn geworden in de vorm van de Korg Kross en de Roland Integra-7. De Kross is eigenlijk letterlijk een grote Microstation met meer mogelijkheden en meer samples en de Integra-7 kan zowat alles wat een Jupiter kan, plus veel meer. De fabrikanten hebben dus een stapje verder gedacht.

Ik heb nu geen tijd om te shoppen, maar eat your heart out:

-Gigakorg. 4 stemmig volgens het Maxikorg principe
-Korg MaxiMS. 2 stemmige MS20 volgens het Maxikorg principe
-Eminent Solina String Symphony. Een enorm orgelachtig ding met 2 grote klavieren en 1 kleiner. Kleiner is voor solo synthvoices a la pro-soloist. Grote klavieren zijn uitgebreide String Ensembles met oa de Grand Theatre arpeggiator. Phasers en Minipops based drumcomputer ingebouwd.
-Roland TRB-306: een 303 en 606 in 1

Met Eniac kon je ballistische trajecten berekenen, dus met een beetje programmeerwerk krijg je er vast ook wel 1 enveloppe of een LFO uit. :D

De MonoTroTribe3.2

Attachments

• Montribetronduodelay.jpg
    Montribetronduodelay.jpg
    48,5 KB · Bekeken: 135
Korg Volca Keys XL

gzbh.jpg

Wat is een Volca Keys zonder echte toetsen? Vandaar de nieuwe XL. Voor live-gebruik zijn er tevens geheugens toegevoegd.

De eerste Minimoog op batterijen.

Attachments

• Minimoog_panel.jpg
    Minimoog_panel.jpg
    160,3 KB · Bekeken: 140
Back