No SCSI-device ??? HELP !

...dat progje CDExtract...

...dat progje CDExtract...

...Daar hoor ik vaak over. Hoe en waar kun je dat downloaden. Ik neem aan dat er wel een gratis trial-versie beschikbaar is.
Die nieuwe CD speler heeft geen fysieke terminator, dus waarschijnlijk een automatische, want ik krijg wel toegang. Zonder termination zou me dat niet eens zijn gelukt, toch?

Dus jij denkt dat de laser-kop vuil is, of zo? Ik heb, om te testen, de player ook al aan m'n computer gehangen, maar als ik vanuit vekenner de player wil lezen, slaat de computer eruit. k denk dat SCSI-instellingen tussen die twee niet helemaal goed werken. Kan dat met ID's te maken hebben? Zo ja, hoe verander ik de ID van m'n PC eigenlijk?

Maar jouw remedie is om zo'n schoonmaak CD met cleaner erop te laten afspelen. Ik ben benieuwd hoe ik dat moet doen, want deze player heeft geen "play"-knop, moet extern aangestuurd worden. Zolang ik 'm niet aan m'n PC kan hangen, zal dat een probleem worden.

Origineel geplaatst door Synclavier
Het probleem bij het lezen van de samples zit waarschijnlijk in de cd-rom of de cd-rom lezer.

Oplossingen:

Probeer op een pc met cd extract de cd te lezen, en probeer de sample af te spelen.

Schoonmaken van de cd / cd-rom speler (cd speler met een natte cleaner).

Zit er een terminator na of op de cd-speler?

Van de cd een kopie maken die beter leesbaar is door de cd speler.

:confused:

Voor het programma e-mail mij voor een test versie..

Zonder terminator wordt de cd-speler wel herkent, maar komt de data soms niet goed over (sample is data).

De ID van je computer is altijd 7, verander deze nooit alle apparatuur is hierop ingesteld. Geef even op welk Windows OS je hebt en welke scsi kaart, zodat ik kan kijken of er een oplossing is voor de crash.

Het schoonmaken van een cd-speler gaat automatisch, start de computer stop de cd erin en de schijf zal worden herkent en direct gaan spelen (dus schoonmaken), gebruik een kit met vloeistof en een borsteltje (een druppeltje op de cd).

;)

Hoi Synclavier...

Hoi Synclavier...

Ik heb Windows XP en een Adaptec 2904 SCSI-kaart. Toch alleszins capabel, zou 'k zeggen.
Maa als de player een automatische terminator heeft, dan moet het toch goed komen? Ik zou niet weten hoe het anders moet, want er zitten geen jumpers op die player, alleen en ID-kiezer.

Wat betreft het schoonmaken van de CD-player; ook als het dus een separaat staande player is, zal 'ie zichzelf opstarten en schoonmaken?

Ik zal je een mailtje sturen voor een testversie van CDExtract.

Alvast heel erg bedankt.

Groeten,
Pjeut.

Bad Disk Program

Bad Disk Program

Ik kom nog even terug op m'n eerdere vraag. Nog steeds krijg ik steevast de hierboven genoemde foutmelding als ik een program van m'n Akai Sample-CD wil inlezen. Ik heb inmiddels een schoonmaak CD door de player heengehaald, maar dat heft dus ook niets geholpen.

Het kan volgens mij níet de Cd zijn. Als deze bugs zou hebben, dan is de kans heel groot dat ik ook problemen zou ondervinden bij het doorlopen van de diverse volumes op de Cd en het doorlopen van de diverse prog en sample-namen. Pas als ik het knopje "Go" indruk om te laden, komt 'ie met die foutmelding.

Is er niemand die deze foutmelding kent, en weet wat dit betekent, en vooral, wat je 'er aan kan doen?

Groeten, Peter.

Welke versie van de os zit op S-2000?

En heb je cd-extact al geprobeerd, en heb je de laatste update van de drivers van adaptec (windows aspi)?

Hoi Synclavier...

Hoi Synclavier...

... ik heb, naar wat ik dacht, de laatste O.S.-versie, te weten 2.0. CDExtract heb ik niet. Ik had je een mailtje gestuurd, zodat je mij een probeerversie zou toemailen (toch? Of heb ik dat verkeerd begrepen?).
Ik heb inmiddels wel al m'n CD Rom-player met succes aan m'n PC kunnen verbinden. Niet verwonderlijk, want ik heb de laatste aspi-drivers voor de Adaptec geïnstalleerd (versienr. weet ik niet).

Maar los hiervan, het moet toch gewoon mogelijk zijn om die CD's te lezen. Die CD Rom-speler is behoorlijk nieuw en in goede staat, er zit een goede SCSI-kabel tussen (CD Rom-speler: Centronics -> S-2000: DB25). M'n Akai heeft geen problemen met het lezen van m'n Zip-drive via SCSI of met m'n PC via SCSI.

Het rare is ook dat ik die foutmelding nergens in de handleiding van de S-2000 ben tegengekomen.

Ik heb het programma naar je toegestuurd, het is 2-4 MB ik weet niet of je dat kan ontvangen. Volgens de akai site is 2.0 de laatste versie, iemand anders noemt 2.1 (ik zal nog even controleren of deze wel bestaat).

Het tweede probleem kan zijn ram geheugen, maar indien alles goed werkt via een zip drive is het mogelijk dat de scsi cd-rom drive wel wordt herkent maar niet werkt in samenwerking met de s-2000. Het laden van een sample moet goed gaan en indien dit wel kan vanaf de zip maar niet vanaf de cd-rom drive zit het probleem in de cd-rom drive. Misschien kun je even opgeven welke jumpers je hebt aanstaan op de cd-rom drive en welk type het is.

Ik kan maximaal 2 Mb ontvangen, jammer genoeg. Die O.S. versie kan toch niet kritiek zijn dat een sampler uit 1995 (of zoiets) een CD Rom uit 1998 niet kan lezen op een Cd Rom-reader van een paar jaar oud? Nou ja, misschien ook wel.

Het RAM-geheugen is gewoon het maximale, 32 Mb, dus geen probleem.

Wat betreft die Cd Rom-player; ik weet niet wat het merk en type is. Hij schijnt nieuw gekocht te zijn door Crossroads bij een Z8 (dat is toch een Korg?), dus als dit de standaard Cd Player by die synth is, is misschien ook wel te achterhalen wat voor merk en type die player is. Overigens zitten aan "de buitenkant" geen jumpers en ook geen terminator. Het ding heeft allen maar een aan/uit knop en een eject-knop.

Weet iemand misschien het adres / e-mail adres van een helpdesk van Akai. ik heb het idee dat als ik weet wat die foutmelding nu precies inhoudt, ik gerichter naar ee noplossing kan zoeken.

Groeten,

Pjeut.

Hallo,

Z8 is een nieuwere akai (ik heb zelf een z4), het is dus mogelijk dat deze speler niet kan worden gebruikt. Op internet vond ik ook millenium programma zodat je direct via scsi van je pc de akai kan benaderen (helaas is dat niet gratis).

E-mail anders je prive adres dan stuur ik morgen een cd met cd-extract programma.

:halleluja

Nou moe...

Nou moe...

ik heb net wat mailverkeer gehad met Akaipro Benelux. Volgens die jongens is het óf de compatibiliteit van de CD Roms of van de player (schiet ik dus niet echt veel mee op).
Volgens mij kan het die CD's niet zijn. Het zijn drie onbeschadigde CD Roms van het duitse merk Wizoo speciaal bestemd voor S-2000 / S-3000. Ze heten T-Rex (verzameling oude analoge sounds), Nord (stel samples van de Clavia Nord) en Wave (van de PPG Wave). Kent iemand die CD Roms en heeft er ook compatibiliteitsproblemen mee gehad?
En wat de speler betreft, hoe kan deze nou niet compatibel zijn als er wel "contact" kan worden gemaakt en door de volumes en prog- en samplenamen gewandeld kan worden?

Ik wacht maar even het CD-tje van Synclavier af, dan kan ik in ieder geval zien of de CD's niet kapot zijn.
Ik hou jullie op de hoogte.

Problem...

Problem...

...solved. Read all about it at BREAKING NEWS

Mazzel, en

er gaat niets boven een goed uiteinde.

Back