Opbouw OK?

RedTitan

wordt ooit nog eens Josti
Hier is een gedeelte van een nummer waar ik mee bezig ben, ik zit een beetje in dubio of de opbouw goed is en of de geluiden elkaar niet in de weg zitten. Het is een hoop herrie wat op je afkomt, maar ik wil niet dat TE veel van het goede wordt. Ben benieuwd!

Klik je kliekje

Klinkt niet verkeerd, Red Titan, alleen...het kan me over het algemeen niet zo boeien, er gebeurt te weinig. Het klinkt zo gemiddeld. En gemiddelde muziek is er al genoeg...(mijn mening). Maar misschien is het juist meer als achtergrondmuziek bedoeld (serieuze vraag)?

Vanaf 1'20'' vind ik het interessanter worden: Een springerig melodielijntje zet in. Dat melodietje zou ik persoonlijk graag wat pregnanter in het nummer terughoren: Een iets catchier melodielijn en ietsje harder in de mix.

Vanaf 30'' begint het refrein...en daar komt geen einde meer aan. Het lijkt wel één groot refrein. Misschien her en der een 'wissel' of rustpunt inbouwen?

Wat HOVER zegt kan ik inkomen.

Op zich is er niks mis mee met het thema te beginnen, want dat doen er wel meer.
Na dit thema zou ik stilvallen en met de opbouw van je track beginnen op een rustige manier.
Bouw rutmomenten in.

Het thema heeft wel iets, alleen vind het algemeen klinken en dacht bijna "waar ken ik dat van"
Er zit geen medodielijn in. Probeer eerst die in de song te plaatsen, zo hoor je snel genoeg wanneer iets gaat vervelen of niet.

Succes

Bedankt voor jullie reacties! De opbouw is idd wat lang, en het melodie vanaf 1:35 loopt in het origineel veel langer door. Het ging mij specifiek om de opbouw, en ik weet nu wat ik er aan moet gaan knutselen...

Back