Logic Platinum + Motu828 MkII

Exxon

Ingeburgerd
Hallo,

Een vriend van mij kocht onlangs een Motu 828 MkII. Hij slaagt er niet in om de fysieke inputs van de Motu in Logic te gebruiken als live inputs (dus niet als tracks in record). Iemand die weet hoe je dit moet doen/instellen?

Alvast bedankt

- open de Audio mixer
- uiterst links moet je een parameter kolom zien ; als je die niet ziet, probeer dan met de shortcut H (hide)
- klik op New... Audio object : in het window van je audio mixer wordt nu een icoontje toegevoegd
- let erop dat dit nieuwe icoontje geselecteerd is : dubbelklik erop, en het verandert in een extra channel strip die je zelf in je mixer kunt slepen
- in de linker parameter kolom zie je "Cha Off" staan : als je de muisknop ingedrukt houdt op "Off"; verschijnt er een selectiemenu : hier kan je bij "Input stereo" selecteren welke input van je audio interface je wil gebruiken
- onderaan de channel strip klik je op de algemene benaming "Audio object", en je tikt hier een benaming in die je zelf kiest (bv als je outputs 3&4 van je Virus hier gebruikt, noem je het Virus 3-4 bv)
- je nieuwe live input is nu klaar voor gebruik !

- herhaal al deze stappen voor iedere (stereo) input van je audio interface
- saven als Autoload !!, zodat je die live inputs niet telkens opnieuw hoeft aan te maken
- en nu maar experimenteren met realtime plug-ins op je je hardware instrumenten !!
- :biertje:

hey david, bedankt voor de hulp. Dankzij jou staan we nu al veel verder en kunne we gezellig experimenteren met de live inputs! :D

Alleen ... de inputs werken al maar we kunnen er nog geen (realtime) effecten opsteken :stupid, hoe zou dit kunnen komen? :confused:

Ne grote merci :D

Origineel geplaatst door Exxon
hey david, bedankt voor de hulp. Dankzij jou staan we nu al veel verder en kunne we gezellig experimenteren met de live inputs! :D

Alleen ... de inputs werken al maar we kunnen er nog geen (realtime) effecten opsteken :stupid, hoe zou dit kunnen komen? :confused:

Ne grote merci :D

Externe effecten, of plugin's?

Nou gewoon, het werkt op dezelfde manier, net zoals je (insert) plug-ins zou plaatsen op eender welke andere audio track of audio instrument :
- bovenaan je (live input) channel strip in de Logic mixer zie je "inserts" staan,
- je klikt op het vakje bij de inserts en je kiest een plug-in.
- Deze zal je dan meteen als insert effect horen op het signaal van bv je synth die je op een input van je MOTU interface hebt aangesloten.

BTW, welke versie van Logic heb je, en op welk OS draait die?

Hebben we inderdaad zo geprobeerd, maar het werkt niet. Strange...

Het is Logic Platinum versie 5.5 en draait op Windows XP Pro, P4 3.06

Hoe bedoel je, "het werkt niet"? Je ziet op je live input channels toch wel inserts staan? Maar je hoort geen auditief resultaat als je daar een plug-in activeert? :confused:

Inderdaad dat bedoel ik; we zien de inserts natuurlijk wel degelijk staan maar we horen geen auditief resultaat als we een plugin activeren.

Als ik op mijn pc hetzelfde doe, nl. een live input channel maken, en die toewijs aan input 1-2 van mijn Audiowerk8, en ik activeer een plugin op de input channel, dan hoor ik dus wél een verschil.

Precies hetzelfde dus maar met mijn pc lukt het wel, met mijn maat zijn pc met motu werkt het niet. :confused:

Ik vermoed dat het gewoon een software-matig monitoring probleem is, en dat je maat zijn audio configuratie eens moet nakijken. Kijk eens na bij het menu "Audio hardware & drivers" of de optie "software monitoring" is aangevinkt? Check ook eens of je wel monitoring krijgt zodra je in play gaat?

Okay, problem solved.

Probleem was blijkbaar dat de plug-ins niet werkten omdat het signaal geen output had.

De live inputs moeten hun outputs hebben in de trackmixer 'Input' sectie. Nu werkt alles perfect :D

Bedankt voor de moeite allemaal ;)

Back