HELP. Mijn MS2000 is 2-stemmig geworden!

bjodero

<turboprutser>
Eerst was 'ie nog 4-stemmig. Koop ik goede kabels, sluit alles aan, zet m'n synth aan, is 'ie de helft van z'n polyfonie verloren! En hij had al niet zo veel... Vaag, vaag, vaag... Iemand enig idee waar dit aan ligt?

Hmmm, probleem gevonden! Zodra ik Cakewalk opstart, blijkt m'n MS duofoon te worden. Sluit ik Cakewalk af, dan heeft 'ie al z'n stemmen weer terug. OK, het blijft wazig. Even alle prefs checken denk ik.

Dan heb je waarschijnlijk iets als 'local on' aanstaan op je ms2000, als je dit uitzet dan stuurt het keyboard alleen noten uit en dan stuurt cakewalk ze naar je ms2000. Nu worden je noten door en het keyboard en cakewalk aangestuurd waardoor je dus minder polyfony heb

Origineel geplaatst door 6 trak
dat vind ik wel een heel aparte...!? :confused:
waarom zou het bij elke willekeurige andere synth niet en bij een ms-2000 wel zo zijn dan?

Andere synths hebben dat ook, enige wat ik mij afvraag is dat hij dat niet heeft gehoord, want een verdubbeling van 't geluid hoor je zeker wel.

Origineel geplaatst door Blinx
Dan heb je waarschijnlijk iets als 'local on' aanstaan op je ms2000, als je dit uitzet dan stuurt het keyboard alleen noten uit en dan stuurt cakewalk ze naar je ms2000. Nu worden je noten door en het keyboard en cakewalk aangestuurd waardoor je dus minder polyfony heb

Ik weet wel zeker dat dit zo is. En bij andere synths heb je dit mischien niet gehoord ivm grotere polyphonie van de synth (meer dan 8 stemmen)

Verstuurt Cakewalk geen Program Change?

Bij global options

1. general
2. midi

zoveel mogelijk uitzetten

En dan weer luisteren

Desnoods een nieuwe song aanmaken

Succes:okdan:

als je het ongeveer zo hebt aangesloten:

computer midi uit -> ms2000 midi in
ms2000 midi uit -> computer in

dan heb je waarschijnlijk een midi loop waarbij ergens binnenkomende midi data wordt doorgestuurd naar midi uit.

mogelijke oplossingen:
- een van de midikabels er uit trekken.
- cakewalk zo instellen dat hij geen midi data doorstuurt
- je ms2000 zo instellen dat midi uit niet als midi thru gebruikt wordt. (ik ken de ms2000 niet dus misschien is dit laatste niet van toepassing)

succes,
Wouter

Als je MS2000 op MIDI kanaal 1 staat, en je hebt local on, en je PC op MIDI kanaal 1, dan krijgt je MS EN van zn eigen toetsenbord EN uit je computer note informatie, dus IDD verdubbeling moet je dan horen en wordt hij 2 ipv 4 stemmig..

Back