Drumcomputer?

D-man

blub
Hallo mensen,
ik zit er over te denken om een korg er-1 aan te schaffen, maar ik weet niet zeker of dit wel een goede aankoop is. Ik ben nog een beginner en ik heb op dit moment een masterkeyboard en een module met wat leuke geluidjes, verder gebruik ik de computer om te sequencen. Maar ik wil wat meer mogelijkheden, ook om live wat dingen te doen (evt. met de band waar ik in speel). Nu leek de ER me een leuke aanvulling op wat ik nu heb, er zitten leuke geluiden in, een step-sequencer om lekker loopjes te maken, en ik denk dat het goed is als uitbreiding op wat ik nu heb.
Het probleem is echter dat ik niet goed weet wat andere opties zijn die ik heb met dit budget (de ER-1 is 2e hands voor ongeveer 170 euro te krijgen).
Iemand nog suggesties?
alvast bedankt

Ik ben gewoon nog aan t experimenteren met allerlei soorten muziek, van ambient tot techno zeg maar. Ik weet nog niet echt wat ik wil.

Nou ja goed een standaard 909 kit is niks voor een band meestal.

Misschien moet je eens kijken naar de MachineDrum. Wel een stukkie duurder, maar wat moet je met zooi die toch niet doet wat je wilt?

Nee, een machinedrum zal niet gaan helaas, 200 euro is echt m'n max. budget. Het lijkt me ook gewoon leuk om een beetje knopjes te draaien lekkere patterns te maken etc. Volgens mij moet dat met de ER toch ook wel kunnen?

ik denk dat je je er zeker geen buil mee kan vallen, zeker voor wat ze nu nog kosten. heb er vroeger ook naar gekeken als beginnerbak, maar door omstandigheden toch ander spul uitgeprobeerd.

google is naar reviews enzo, op heel wat sites staan ook user reviews die best interessant kunnen zijn. www.sonicstate.com bv.

heb trouwens paul brtstich (ofzo...) s live bezig gezien op kozzmozz met zo'n bakkie naast z'n 909, en dat was best te pruimen :okdan:

Alternatief is de Yamaha AN-200 / DX-200, waar behalve de VA of DX engine ook een leuk setje drumgeluiden bij komt.
Dan heb je tevens de stepsequencer, en een leuke synth erbij.