Ik begin me nu ook wel te intresseren in de ER, met name in de nieuwe versie. Deze is echt wel zeer goedkoop en bovendien in een mooie(re) metalen behuizing, dit lijkt me bijgevolg een leuk bakje om naast draaitafeltjes te gaan gebruiken. Lijkt me een zeer hands-on machien!
-> Op de Korg site staat dat er 11 parts zijn. Is dit equivalent met het aantal tracks per pattern? Er staat ook dat er 4 parts analog modelling zijn, 4 PCM. Wat wordt verstaan onder PCM dan? Er staat ook nog: 1 accent part, wat betekent dat?
-> Zitten hier ook nog andere klanken in dan percussie? Bassounds of zo? Deze heb ik niet zozeer nodig (heb ze zelfs liever niet in een toestel als dit).
-> Zijn de preset patterns te overschrijven? Ik heb ook een Roland D2 (mijn eerste koop btw) en daar is dat niet het geval, wat ik zeer spijtig vind. Waste of memory.
-> Tempo.
=> Bij mijn Command Station is de BPM niet per tiende in te stellen (enkel per eenheid), wat deze sequencer ongeschikt maakt om naast draaitafeltjes te gaan gebruiken (ben ik toch niet van plan met deze E-MU eigenlijk dus dat hindert niet echt). Is bij de ER MKII de BPM per tiende (0.1 BPM) in te stellen? (is hier wél een vereiste)
=> Ik vroeg me ook af of de BPM manueel nog te wijzigen valt (zal waarschijnlijk wel maar ik vraag het toch even). In hoeverre is de tap tempo functie accuraat? Bij mijn D2 zit deze functie er altijd 5-10 BPM naast (misschien komt dat doordat je op het D-field moet kloppen...), wat erg vervelend is. Bij mijn EMU is het dan weer zeer goed gedaan; hoe meer je tapt hoe juister de BPM. Is dit ook zo bij de Electribe?
-> Als laatste, weet er iemand een link o.i.d. waar een hi-res foto van dit rode beestje de bezichtigen valt? Zodanig dat ik hem wat van naderbij kan bestuderen.
Alvast bedankt.