DX7IID reageert niet op bepaalde noten in Cubase

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

smackos

Gepokt en gemazeld
Mijn DX7IID reageert niet op een aantal noten als ik die sequence in cubase (welteverstaan: C#, D#, F, G, A en H).

Let wel op het keyboard spelen ze wel gewoon.

Wat is dat nou weer voor iets raars?

Een of andere esoterische instelling op de DX7IID?

Uhhhhooiiieieiee wat moet ik nou doen

Je hebt de handleiding? Hier te downloaden...

Dichterbij dan dit kon ik niet komen:

DX7S Factory Reset Procedure

WARNING: All user-stored data (User Voices, MIDI settings) will be deleted. If the current settings and data are not expendable, create a backup before executing the Factory Reset. This can be done by performing a ''Bulk Dump'' to an external MIDI storage device or by saving the user-stored data to cassette.

Turn OFF the keyboard.
Press and hold down Voice buttons [1] and [2] while turning ON the keyboard. The display prompt, 'Test Mode Entry?' appears.
Press the [+1/YES] button once.
Turn OFF the keyboard.
Turn ON the keyboard. The keyboard will be reinitialized to the original factory settings.

Na lang gepuzzel...

Ik zie dat die procedure voor de DX7s is.

ik ga even opzoeken wat het voor de DX7IID is.

Ja sorry... Zoals ik al zei, dichterbij kon ik niet komen. Het schijnt per model DX7 te verschillen, àls het al bestaat...

Via een ander MIDI keyboard lukt het ook niet om die noten te spelen op de DX7IID

Vage zooi...

Die voice buttons 1&2 zijn gewoon de eerste patch selectie buttons toch? (waar ook de operator select zit enzo)

Voor de gewone DX-7 was buttons 16 & 32 vasthouden, geloof ik.
Zoek even op Google voor: factory reset, of initialize. Zoiets...

Heel raar, ik heb er zelf gelukkig nooit last van. De manual van de DX7IID is trouwens nog gewoon te downloaden op de Yamaha website. Het is even zoeken (op die gigatische klote site van yamaha:(), maar daar staat nog wel een crappy ingescande versie van de manual.
Is het trouwens bij alle patches?

Origineel geplaatst door Hanz
Je hebt de handleiding? Hier te downloaden...

Welles...

Yep

Ik heb de handleiding :)

De orginele.

Maar daar heb ik nog niks kunnen vinden over het probleem.

Overigens speelde hij die noten eerst wel gewoon af toen ik hem net had aangesloten, ik denk dus echt dat het een of andere rare instelling moet zijn. Wellicht dat via MIDI een exotische toonladder wordt aangezet?

C D E F#, G#, A# speelt die wel af...dit is een C hele toons toonladder! Dat kan toch geen toeval zijn...

Naja, ik heb het ook maar even gevraagd op de DX7 groups van Yahoo.

Het is bij alle patches helaas...

En met de Local off doet die het ook...dan speelt de dx die noten op zijn eigen keyboard dus ook niet (maar dat is geheel in de verwachting)

Nou ik ben eruit :D Hij doet het weer!

Het zit zo:

Op de DX7IID zit een functie Note on/off die je op play oneven/even of all notes kan zetten. Dan speelt die respectievelijk dus alleen de oneven, even of alle noten af.

Deze stond dus op oneven, een simpele schuif naar "all" heeft het probleem verholpen :)

Nou zul je je wel afvragen...waarom in godesnaam zo een rare functie?

Nou...dan kan je volgens mij 2 DX7IIDs opelkaar aansluiten zodat je meer polyfonie hebt. (Zet je de een op oneven en de andere op even).

Nu weer terug naar rare exotische scales :D

Jullie krijgen nu wel allemaal een 5- op je synthrapport!

Origineel geplaatst door smackos
Nou ik ben eruit :D Hij doet het weer!

Het zit zo:

Op de DX7IID zit een functie Note on/off die je op play oneven/even of all notes kan zetten. Dan speelt die respectievelijk dus alleen de oneven, even of alle noten af.

Deze stond dus op oneven, een simpele schuif naar "all" heeft het probleem verholpen :)

Nou zul je je wel afvragen...waarom in godesnaam zo een rare functie?

Nou...dan kan je volgens mij 2 DX7IIDs opelkaar aansluiten zodat je meer polyfonie hebt. (Zet je de een op oneven en de andere op even).

Nu weer terug naar rare exotische scales :D

We waren dus net zo goed als jij?

Heh... Yamaha ook altijd met die rare dingen... :)

Origineel geplaatst door smackos

nee jij hebt lekker de handleiding goed gelezen wou je zeggen zeker

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back