soundforge koppelen aan cubase?

erik_w

lid
Hey,

even een vraagje...

Ik hoorde van iemand dat het mogelijk was in Logic om een externe wave editor ipv de interne editor te gebruiken.

Is dit ook mogelijk in Cubase SX 2.0? Ik ben namelijk soundforge gewend en ik vind de editor van cubase niet handig.

Groeten Erik.

Dat kan. Je kunt een externe audio editor aangeven.
Zit wel een nadeeltje aan dat je dan in de knoop kan komen met het afspelen binnen Soundforge omdat Cubase je geluidskaart in beslag neemt. (als je geen multiclient drivers hebt)

Je kunt ook als audioeditor Wavelab van Steinberg zelf nemen. Die kan als extraatje ook de markers van cubase met de audiofile meenemen zodat je makkelijker kan zien waar je kan editten.

Aha, dan zal 'k da eens gaan proberen. Ik had al wel gezocht waar je da in zou kunnen stellen maar ik kon zo gauw nix vinden. Maar dan weet ik iig dat het kan!

Bedankt Fuse!

Groeten Erik.

Ik heb ff cubase en de handleiding doorgespit maar ik kan niet vinden waar je dit in zou moeten stellen?
Weet iemand dit zo?

Erik.

ik dacht dat die mogelijkheid niet meer bestond vanaf sx,had iets te maken met de offline history

Yep, is veranderd nu.

Toch wel raar. Maar ze zullen er vast wel over hebben nagedacht.

Wel jammer dat je niet meer met dubbelclicken de externe waveeditor kan opstarten.

Das jammer....

Maja...dan maar wat meer spelen met de wave editor van cubase...

Bedankt voor jullie reacties!

Erik

Back