Brom probleempje!?

Kenny

Ouwe rot
Wie o wie kan me een tip geven..
Mijn linker monitor gaat brommen op het moment dat ook maar iets open in windows xp.
Of het nu mijn internet browser is of mijn configuratiescherm.
Het lijkt wel hoe lichter de pagina (qua kleur dan) des te harder hij gaat brommen!??
En als ik dan alle windows sluit dan is het weg...
Ik wordt hier dus een beetje gek van,en misschien heeft iemand DE oplossing.
Het was namelijk nooit zo.

misschien heel erg stom maar staat je versterker of mengpaneel niet te hard ?

Origineel geplaatst door Bartology
Staan ze vlak bij je monitor?

dat zou toch niet mogen uitmaken .. die truths zijn toch shielded ?

Ik heb een lcd monitor, en de monitors zijn magnetisch afgeschermd, lijkt me dat het dat niet kan zijn.
En je hoort de brom ook al staat mijn mixer uit...

aluminiumfolie tussen je monitor en je boxen.

als goede nerd vouw je ook meteen een helm voor op je hoofd.
dat zal je beschermen tegen allerlei soorten straling.
je moet alleen niet je hoofd in de verkeerde richting houden, want dan werkt het juist als een soort schotelantenne.

Dus echt niemant kent het probleem???

Laatst gewijzigd:
Zit de output van je pc aan deze boxen? Zo ja: koppel je soundblaster eens los van je boxen. Is het probleem dan weg, dan zit het in je pc. Is het probleem er dan nog, dan moet het iets met magnetisme te maken hebben.

Mijn Pc staat in verbinding via Firewire met de Yamah 01x, dus die gebruik ik als geluidskaart.
Verder is het een Asus-mobo P4c800 (de luxe).
Alles werkt verder perfect, alleen die brom.....
En zou het dan in beide monitors te horen zijn ala, maar alleen de linker monitor??

Okee... Maar als je je pc nou loskoppelt van de rest, lijft het probleem dan hetzelfde?

Verder kan ik er ook niiks mee, maar als je dit probeert dan kun je er in ieder geval achter komen waar het in zit: je aansluiting (je 01x, kabels, watdanook) of je monitor. Dan kun je je probleem nader specificeren en is er misschien iemand die het herkent.

Nog iets: als je je stereo omdraait (boxen verplaatsen, kabels verwisselen), zit de brom dan in dezelfde box of in de andere?

Ga ik vanavond meteen even checken.
Daar heb ik tenminste wat aan.
Thanks..

Yo Kenneth,

Ik had ook zoiets met die Firewire Audiophile (naast andere problemen).

Het probleem van een brom, gekoppeld aan het openen of sluiten van schermen, zat bij mij uiteindelijk in de voeding van mijn laptop. Heel vaag, maar waar.

Niet dat een laptopvoeding niet zou kunnen storen, integendeel zelfs, maar dat het openen en sluiten van schermpjes hier mee in verband stond.

Nu lees ik dat je een TFT scherm hebt. Probeer eens een schermpje open te zetten en je muis op het "sluitkruisje", zodat je deze blindelings kunt sluiten (of ALT+F4 natuurlijk). Trek vervolgens de voeding van je TFT eruit. Misschien dat het in de voeding zit zoals bij mij.

De oplossing was toen het opheffen van de aarde in het contact (alleen aansluitpunt op verdeeldoos) waar die voeding op zat.

Maik

Thanks Mikey!
Het is inderdaad mijn monitor..
Moet ik nu die contactdoos openschroeven ofzo?

Origineel geplaatst door Kenny
Thanks Mikey!
Het is inderdaad mijn monitor..
Moet ik nu die contactdoos openschroeven ofzo?

Ik heb inderdaad toen de doos van de verlengkabel opengeschroefd en lompweg de twee "aardpennen" van het contact verwijderd waar de voeding op aangesloten zat.

Vind het nog steeds heel erg vaag dat venstertjes binnen Windhoos hier op reageren... maar ja... het hielp wel dus was het probleem opgelost. Niet meer over nadenken dus ;)

CU

hallo, ik heb hetzelfde probleem, heb sinds gisteren mijn M-audio Firewire en als ik op de netstroom werk
heb ik een brom, als ik mijn netstroom van mijn laptop uit trek, dan is het probleem er niet

wat moet ik nu net doen in mijn Laptop adaptor?

zodat mijn laptop niet ontploft *D

want opnemen met deze brom of steeds op batterij is niet echt ideaal

alvast bedankt

Groeten

Maarten

Werken jullie wel gebalanceerd? 2 aderige geluidskabels zijn vaak erg gevoelig voor transformators enzo in de buurt waardoor je dus gebrom enzo krijgt...

we kunnen niet gebalandceerd werken, aangezien die m-audio alleen maar cinch ingangen heeft, dus geen XLR

het ligt echt aan onze voeding, zoals m-audio zelf al geantwoord heeft

Maarten

Origineel geplaatst door demaarten
hallo, ik heb hetzelfde probleem, heb sinds gisteren mijn M-audio Firewire en als ik op de netstroom werk
heb ik een brom, als ik mijn netstroom van mijn laptop uit trek, dan is het probleem er niet

wat moet ik nu net doen in mijn Laptop adaptor?

zodat mijn laptop niet ontploft *D

want opnemen met deze brom of steeds op batterij is niet echt ideaal

alvast bedankt

Groeten

Maarten

Wellicht helpt het volgende. Voor mijn werk zit ik vaak aan boord van schepen en heb daar dan te maken met veel electronica. Een vaak voorkomend probleem is een massa probleem. Hierdoor kan bijvoorbeeld de GPS telkens uitvallen en allerlij andere rare verschijnselen (oke heeft niks met synths te maken, maar wellicht wel met het probleem :) ) wat ik dan vaak doe is een kabel leggen tussen een massapunt van het schip en de massa van de com-port. DIt kan gewoon een stroomdraad o.i.d. zijn. In het geval van je laptop kun je bijvoorbeeld een rs232 connector kopen, daar aan de massa een draad solderen en deze verbinden met een geaard object. Bijvoorbeeld de verwarming (natuurlijk wel op een stukje waar geen verf zit ;) ). Nu zal een eventuele lekstroom etc. via de massa afvloeien naar de aarde. Wellicht dat dit jou helpt. Ohja je kan zo niet je laptop opblazen :mega:

Back