Brom probleempje!?

Origineel geplaatst door demaarten
we kunnen niet gebalandceerd werken, aangezien die m-audio alleen maar cinch ingangen heeft, dus geen XLR

het ligt echt aan onze voeding, zoals m-audio zelf al geantwoord heeft

Maarten

Ok, had ik ff niet gezien, wat jou betreft dan, want Kenny heeft een 01X, die heeft zekerz wel trs aansluitingen!
Wat je dan nog kan doen als je alleen maar RCA aansluitingen ofzo hebt en verder niks helpt is een DI-box tussen in je signaalstroom zetten.

heb hetzelfde probleem.. maar dacht juist dat het kwam omdat ik niet geaard ben... volgens mij ligt het bij mij ook aan mn mixer.. als die harder staat hoor ik het zoemen meer... enig idee(behalve mixer zachter zetten..)

haha, ik heb ook precies 't zelfde probleem=( met mijn M-audio Firewire Audiophile

ik heb de DI-box oplossing geprobeerd en dat werkt, alleen weet ik niet of de DI iets van m'n signaal afsnoept qua freqs dan, daar ben ik niet audiofiel genoeg voor. Ook lullig om voor vier outputs een DI-box te gebruiken.. Ik wilde ook wel eens proberen om 'pseudo'-gebalanceerde kabels te maken, ik las hier iets over op: http://www.soundonsound.com/sos/Jan02/articles/faq0102.asp?session=90a3b42c8dfc2098c6607729627eb5ba

maar het feit dat een 01v ook brom heeft ondanks gebalanceerde i/o's geeft deze burger weinig moed. Misschien ook maar even de aardpennen van m'n stekkerdoos eruit slopen.

Na een hoop geprobeer ben ik toch maar de Firewire Audiophile gaan inruilen voor een Edirol FA-101. Daar heb ik geen spijt van want de brom is ...(drumrolls please)... weg?...weg ja! goh, wat had je dan gedacht, met gebalanceerde i/o..

Ik zag het niet zitten om in alle gaten van de M-audio DI-boxen te gaan steken, dat kost ook veel geld hoor.

Wel ff wenne, die driversoftware van Edirol. Je kunt de ASIO buffers instellen (small, normal, large(!)) maar da's dan ook alles. Ach, 't werkt. Klinkt ook goed, zonder brom :yamaha:

grtz,
Diego

Back