Moog no more?

stekke

Stamgast
Heb van 2 kanten gehoord dat Moog Music/Big Briar tijdelijke bescherming tegen schuldeisers aangevraagd heeft (chapter 11 onder Amerikaanse handelswet). Eerst van een exporteur in de US, vervolgens van een economist bij Barclay's Bank - die trouwens ook gek is van synths. Lijkt me toch enigszins ongeloofwaardig, hoewel ze het ook juist hadden over een aantal andere overnames/opgevers in de muziekbusiness. BB zou namelijk kampen met overinvesteringen t.o.v. tegenvallende verkopen, standaard verhaal vandaag de dag. Doepfer zou blijkbaar ook net het hoofd boven water kunnen houden. Misschien loos alarm. Iemand anders iets van vernomen?

Aye... Dit klinkt wel heel erg als het verhaal Kurzweil en de rest..

Ik hoop het niet! Damn!

Ik kan er helemaal nergens ook maar iets over vinden...
Heeft het per ongeluk niet te maken met die àndere Moog (www.moog.com) die vliegtuigonderdelen maken?

zou heel triest zijn... moog is legendarisch gewoon ;{

Raar.

Maar goed ik kan ook niemand opnoemen hier op het forum die bijvoorbeeld een Voyager heeft.

Origineel geplaatst door bikkel
Raar.

Maar goed ik kan ook niemand opnoemen hier op het forum die bijvoorbeeld een Voyager heeft.

Er komen er bij mij alleszins een paar spontaan opspringen (forumleden dan).

Persoonlijk denk ik niet dat de Voyager het zo slecht gedaan heeft. Maar de prijzen in Europa lagen gewoon veel te hoog om echt groot succes te behalen. Toen hij uitkwam vroeger ze hier € 3600. Voor een monofone synthesizer is dat te veel.

Laatst gewijzigd:
Tja, kans is klein dat in Europa ook maar 1 Voyager verkocht geraakt. Prijs voor een tweedehandse (nieuwstaat dus) vanuit de US ligt gemiddeld 60 à 70% lager. De gewone pedaaltjes verkopen waarschijnlijk wel makkelijker

Origineel geplaatst door stekke
Tja, kans is klein dat in Europa ook maar 1 Voyager verkocht geraakt. Prijs voor een tweedehandse (nieuwstaat dus) vanuit de US ligt gemiddeld 60 à 70% lager. De gewone pedaaltjes verkopen waarschijnlijk wel makkelijker
Die snap ik niet.. Ik heb er al verschillende gezien in nederland. Ligt nederland niet in europa?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Die snap ik niet.. Ik heb er al verschillende gezien in nederland. Ligt nederland niet in europa?

Dat zullen waarschijnlijk units zijn die besteld geweest zijn op voorhand, ook van dealers die er sowieso moesten stockeren (Music House en anderen) alsook tweedehandsen natuurlijk uit de US. Als je de historische verkopen op Ebay US van Voyagers nagaat (Worldwide shipping enkel) werd minstens de helft aan Europeanen verkocht.

Prijs voor een tweedehandse (nieuwstaat dus) vanuit de US ligt gemiddeld 60 à 70% lager. De gewone pedaaltjes verkopen waarschijnlijk wel makkelijker

Dat zal wel kloppen. Ik heb de mijne 2e hands gekocht en die was toen 3 maanden oud. Heb hem gekocht van iemand die hem rechtstreeks uit Amerika geïmporteerd had en heb hem gekocht voor een scherpe prijs. Nieuw kopen in Nederland zou ik niet aan beginnen.

Laatst gewijzigd:
Geloof ik geen :kont: van. Zijn er op eens geen freaks meer te vinden in de eu!?!?!?

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Geloof ik geen :kont: van. Zijn er op eens geen freaks meer te vinden in de eu!?!?!?

Freaks zijn er genoeg, maar niet zoveel die zomaar € 3500 uit de zak kunnen schudden. Hier in Gent weet ik dat de verkoop maar heel traag op gang is gekomen en dat het eigenlijk nooit echt veel beter is geworden. De enige verklaring die ik ervoor heb is dat de prijzen hier te hoog waren en iedereen inderdaad dan maar andere oplossingen gezocht heeft. Die voyager is gewoon super, maar als de prijs te hoog is, beginnen zelfs de freaks rationeel te denken.

Het woord "duur"vind ik wel relatief: wij spreken hier toch over 1 van de topsynths en legende van onze generatie.

Als je kijkt wat bijvoorbeeld een sousafoon, of een kwaliteitsviool kost, 2dehands op marktplaats.nl, schrik je je een bult.

Ik heb niks tegen een sousafoon, en respect voor de liefhebbers, maar als je die prijzen ziet ( tussen de 2.000 en 3.000 E.), vind ik toch dat een Moog Voyager zeker niet duur is.

EF

Waarom zeuren de niet-kopers altijd over de prijs? Ik heb niemand van de Voyager bezitters over het geld gehoord. Die zijn gewoon blij met hun instrument.
Een goed muziekinstrument gaat tientallen jaren mee. Mijn Minimoog is bijna 30 jaar oud. Een Voyager moet ook 30 jaar mee kunnen. Dan valt de prijs best mee. Hij is zelfs goedkoop.

Origineel geplaatst door bikkel
Raar.

Errol van Cut & Clear.

Origineel geplaatst door Pim
Errol van Cut & Clear.

Een paar weken geleden nog niet :confused: Maar goed, met Errols tarieven gaat het snel :D

Origineel geplaatst door Pim
Waarom zeuren de niet-kopers altijd over de prijs? Ik heb niemand van de Voyager bezitters over het geld gehoord. Die zijn gewoon blij met hun instrument.
Een goed muziekinstrument gaat tientallen jaren mee. Mijn Minimoog is bijna 30 jaar oud. Een Voyager moet ook 30 jaar mee kunnen. Dan valt de prijs best mee. Hij is zelfs goedkoop.

Ja en hier ben ik het ook wel weer mee eens. Ik heb zowel een voyager als een andromeda, maar vind die voyager toch meer kicken dan de andromeda. Ik weet niet waarom, maar uitstraling speelt ook wel mee. Gewoon een ongelooflijk aparaat waar ik geen moment spijt van heb dat ik hem gekocht heb. Op synthgebied absoluut beste aankoop ooit. Kan nog wel effe lyrisch doorlullen, maar woorden schieten altijd tekort. Echt voor mij een ultieme classbak!!! :okdan:

Back