MicroKorg owners

Origineel geplaatst door bastardsunited

Met de pc-editor kun je het hele zwikkie moeiteloos tot in de detals editten, en hij werkt op batterijen!! :okdan:

zeurmode:

Persoonlijk heb ik dus een tyfushekel aan 'synthesizers' die je met een PC moet editten om hem normaal te kunnen programmeren !!!...
wat een :stupid iets...

Origineel geplaatst door bastardsunited

kijk maar eens naar diverse internationale live-acts dan zie je deze synth heel veel voorbij komen. bijv. Moloko, Rojksop en ook de neptunes/Nerd. Toch mensen die liever geen speel-goed gebruiken :biertje:

Misschien krijgt Moloko grof geld van Korg om het ding op het podium te tonen, wie zal het zeggen.
In het concept van het ding (geld verdienen) past het perfect een aantal hippe acts ermee te associeren.
Vorm je eigen mening!
Als jij hem goed vind klinken moet je hem vooral gebruiken... niet omdat de Neptunes hem hebben en dat dan zou staan voor het feit dat het een geweldig apparaat moet zijn.

Dacht je dat Tineke de Nooij echt met een Biostabiel rondloopt voor haar plezier? Omdat het haar zo fantastisch stabiliseerd? Het enige wat dat ding stabiliseert is de bankrekening van Tineke.

MAAR idd. ik heb hem nooit in m'n studio'tje gehad dus ik oordeel te vroeg en puur op uiterlijk, da's zeker waar.
Ben ik nu een discriminant, zoals Theo Maassen het stelt?
Ik houd in ieder geval totaal niet van het concept. Dus dat schrikt me ook meteen erg af.
Maar ik begrijp het heel goed van Korg. Er moet ook geld in het laatje komen anders is het dag met het handje naar Korg.

(zucht mode aan)

vorm je eigen mening? :Z

los van een sponsor deal of niet, ik haalde de microkorg in huis omdat ik op zoek was naar een goede betaalbare VA synth met toetsen. Toevallig zag ik daarna moloko op tv, shows doen met het korgje en roksjop ook. de neptunes plotseling ook. Voornamelijk omdat het ding zo tyfus handzaam is. Als je mijn muziek zou horen zou je ook begrijpen dan meelopen met een hype nou niet direct mijn allergrootste ding is.

Ik viel alleen het "speelgoed" argument aan door andere acts te noemen die er ook gebruik van maken en er niet bij gebaat zullen zijn om op te treden met speelgoed (en het ook daadwerkelijk te gebruiken, meestal als vocoder)

Er waren mensen op dit forum die er leuke trance-klanken uithaalden.
of ze nu presets waren of niet :confused:
Het ding ZIET er soms retro soms speelgoed uit.
Ik las ook dat het de engine van de ms2000 zou bevatten.
Af en toe zie je mensen dat ding meezeulen op het podium. (frank van en in de zillion bvb)

maar het beste vorm je een mening door, na alles gelezen te hebben, toch eens zelf achter
de knopjes te kruipen he...

Dit is echt een leuk apparaat, en het klinkt fantastisch!
Compact en dus erruggg handig om mee te nemen.

Echt eerst beluisteren alvorens te oordelen.

The layout van het apparaat, tja....., ik vindt het wel geinig

hoi

Het eerste bericht waarmee de tread opende had hij advies gehad van een kenner.. Hij geeft ook nog een link in zijn bericht, maar de music house..Dus ik denk dat hun hem advies heeft gegeven.. Ja toch.. Dit is wat op hun site staat..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
MicroKorg
Verassend mooi toch, deze nieuwe synthesizer/vocoder van Korg. Sta versteld van de mogelijkheden die de synthesizer biedt. 2 Oscillators, prima effecten, een arpeggiator, 128 presets... Voorzien van twee audio ingangen om andere instrumenten en bijv. CD’s door de filters en effecten te halen. O ja, vergeet ook de 8-band vocoder niet! En, kijk ook eens naar zijn prijs!Deze is echt cool! Metalen behuizing, draaiknoppen, faders, mini toetsen, drumpads en ledbars, allemaal bij elkaar in deze nieuwe software controller
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
:confused:

Allemaal gelogen dus.. het is speelgoed volgens deze mensen.. Ik heb er zelf een keer mee mogen spelen.. Het is een leuk ding en zeker voor het geld.. en zeker geen speelgoed. En bij live staat het ook best wel stoer zo'n retro bakkie..Zeker als deze boven op de koffer van een Rhodes staat...

Origineel geplaatst door pppeet
Het eerste bericht waarmee de tread opende had hij advies gehad van een kenner.. Hij geeft ook nog een link in zijn bericht, maar de music house..Dus ik denk dat hun hem advies heeft gegeven.. Ja toch.. Dit is wat op hun site staat..

MicroKorg
Verassend mooi toch, deze nieuwe synthesizer/vocoder van Korg. Sta versteld van de mogelijkheden die de synthesizer biedt. 2 Oscillators, prima effecten, een arpeggiator, 128 presets... Voorzien van twee audio ingangen om andere instrumenten en bijv. CD’s door de filters en effecten te halen. O ja, vergeet ook de 8-band vocoder niet! En, kijk ook eens naar zijn prijs!Deze is echt cool! Metalen behuizing, draaiknoppen, faders, mini toetsen, drumpads en ledbars, allemaal bij elkaar in deze nieuwe software controller
:confused:

Allemaal gelogen dus.. het is speelgoed volgens deze mensen.. Ik heb er zelf een keer mee mogen spelen.. Het is een leuk ding en zeker voor het geld.. en zeker geen speelgoed. En bij live staat het ook best wel stoer zo'n retro bakkie..Zeker als deze boven op de koffer van een Rhodes staat...

de Microkorg heeft ook geen metalen behuizing maar gewoon plastic.

verder is t een zeer goede synth met veeeeeeeel parameters

Origineel geplaatst door pppeet
En bij live staat het ook best wel stoer zo'n retro bakkie..Zeker als deze boven op de koffer van een Rhodes staat...

Iedereen zijn smaak, maar ik zou zo'n gedrocht nooit op mijn rhodes willen.

Die microkorg is gewoon niet serieus te nemen. Ok, je hebt de engine van de MS2000 (wat op zich ook al niet veel voorstelt), maar het toetsenbord is gewoon belachelijk, zelfs mijn melodica speelt beter. Dan hebben we het nog niet over de vocoder die gewoon overstaanbaar is, zeker met die ridicule micro.

Tja als je van presets houdt en niet fatsoenlijk op een keyboard kan spelen, dan is een microkorg inderdaad wel iets voor jou.

Uit alles valt wel iets te halen en met de microkorg zal dat niet anders zijn, maar om dit een klassebak te noemen, gaat mij toch net iets te ver.

damn wat wordt er hier weer een onzin uitgekraamd door lieden die zich laten leiden door plaatjes ipv te luisteren en het zelf te proberen....erg triest... dus er zijn onderverdelingen voor genre's op de knoppen,nou dan is het gelijk speelgoed das duidelijk... het klopt toevallig wel aardig met de presets die erbij worden geleverd en op mijn xv3080 zit ook een patch finder waardoor je makkelijker bepaalde geluiden kan vinden,is dat dan ook speelgoed?

't verhaaltje over dat editen vind ik ook bullshit,ja in het begin gebruikte ik ook wel eens die software programmer,maar als je eenmaal alles weet te vinden heb je die echt niet meer nodig,dan moet je dus ook al geen evolver kopen want die werkt net zo met een soortgelijke structuur...

ja de toetsjes zijn klein,en ja er zit een goedkope mic bij,maar wat verwacht je eigenlijk voor dat geld? een akg solidtube ofzo?wees blij dat er 1tje bij zit en dat je gelijk wat kan freaken door die mic!!!

en zoals verder al vermeld is het gewoon een ms2000 met heel wat betere presets en wat minder knoppies.....

argh!!!! stelletje ouwe wijfe hierzo!!! en ja natuurlijk heb ik er ook 1 en ik gebruik hem zelfs meerdere malen in elke track die ik maak...en die tracks zijn geen kinderliedjes hoor!!!

ugh!!!

zo dat moest ik even kwijt....lucht op man ,damn!! en als afsluiter: ik vind het een klassebak!!! (en ja heb ook een virus C )

Nou, ik heb geen Virus C en ook geen Microkorg maar zo'n klein onhandig apparaatje komt er bij mij niet in!

Klassebak vind ik ook wel een erg groot woord.
En in vergelijking met een hoop andere synths doet het idd speelgoed achtig aan.

ik heb vorige week de ms 2000b gekocht.... eerste hardware.
zat te twijfelen om een microkorg te kopen. maar de ms 2000b heeft toch net dat beetje meer.

en ik weet dat sommige mensen niet zo dol op de 2000b zijn, maar als eerste synth schijnt het een heel fijne bak te zijn heb ik me door menig mens laten vertellen. :)

stap gewoon een winkel binnen, zoals ik heb gedaan, en ga de synths eens uitproberen...

Tja, het is effe de vraag wat je wil. De microkorg is klein, licht, plastic, en kan zelfs op batterijen werken. Er zit een grote knop met 'style' op. Maar wat maakt dat uit als er een goede klank uit komt. En dat heeft de MK wel, een mooie, ronde klank. Je kunt er een scala aan goede geluiden halen, bruikbaar in elke mix. Door de presets door te skippen in verschillende stijlen kom je wel achter de veelzijdigheid van het apparaat.
Voor mij spelen esthetische waarden geen rol bij de aanschaf van apparatuur. Maar wat doet het, en hoe doet het ut?

Ik hoor hier mensen klagen over een goedkope microfoon, maar bedenk wel dat dit niet in de eerste plaats een vocoder is. Wanneer je op zoek bent naar een goede vocoder is het beter om deze in rackvorm aan te schaffen, of software (vocaloid is een goede) te gebruiken. En zie de vocoder op de MK als een leuke extra, het is namelijk al een complete synth. Je kunt er grappige resultaten mee bereiken, maar minder dan een professionele vocoder.

Het enige grote nadeel van de Microkorg is dat ie maar 4 knoppen heeft. Het editen is vervelend, oook via de PC. Daarnaast is de MK monotimbraal.

Ik stoor me er niet aan, maar toch valt het me op dat discussies vaak gehouden worden over irrelevante kenmerken van een synthesizer. In het verleden zijn er vaak lelijke ontwerpen gemaakt, die erg mooi geluid gaven. Ook reputatie is erg misleidend. Want iedereen hier op het forum heeft een eigen mening, dus zorg dat je altijd een eigen mening vormt, en niet anderen citeert. (of uitproberen in de winkel, of veel recensies lezen)
Ook de promotie in de media is niet echt boeiend. Het is waar dat artiesten soms betaald worden om een product te promoten. Ik denk dat je als artiest altijd door zo'n imago heen moet kijken. Een yamaha rm1x werd op de markt gebracht als een dance alles in 1 bak, maar is eigenlijk gewoon een heel goede sequencer. De TB303 werd gepromoot om een basgitaar te imiteren, dus tsja...
En eigenlijk bestaan er ook niet veel slechte synths, ze hebben alleen allemaal een andere toepasbaarheid. Het is dus verstandig af te vragen waarvoor je een synth wil gaan gebruiken.

Wat ik bedoel is, als je niet behoorlijk op het keyboard kan spelen, je het beestje niet realtime kan editen, wat moet je er dan nog mee? wat is het voordeel tov een softsynth waar er zat van zijn ? en dan nog maar 4 stemmig ook?

Leuk speelgoed dus :)

ik had ze beide, maar de ms2000 blijft ! die knoppen zijn geweldig.

met de microkorg is wel makkelijk verder te werken, je moet ar alleen wat handigheid in hebben.
de parameters zijn redelijk goed te bereiken. Patch-mogelijkheden wat moeilijker in te stellen, verder wel een handzaam bakkie.

je kunt em prima realtime editen....maar goed als je daar geen moeite in stopt moet je ook nix verwachten van zo'n ding,ik ben nu wel gewend om met de knoppen goed te editten,ik heb die software al lang niet meer geinstalleerd staan...ik heb ook een virus c desktop die kan ik ook niet bespelen gezien er geen toetsen op zitten,als je zo'n last van zo'n klein klavier heb pak je toch je master keyboard?

Ik heb dit apparaatje voor dat ik hem kocht meerdere malen uit getest (muziek beurs Frankfurt en Music Store Keulen). Ik was met een paar maten en die hebben en die konden 2 uur wachten in frankfurt, zo ontzettend bakkie vond ik het. En dit apparaatje heb ik uiteindelijk gekocht.

Compact, krachtige sounds, de vocoder te gek en misschien is die mic crappy maarre dan sluit je er toch gewoon een vette Rhode microfoon op aan (okee die zijn duurder dan apparaat zelf maar een beetje studio man die met zang werkt heeft waarschijnlijk al wel een leuke mic liggen niet dan) ?? En ik vind zijn uiterlijk (teksten niet mee gerekend) rete vet!!

Wat ik me afvroeg...

Ikke wat heb je gedaan?? Heb je hem al, of toch een andere keuze??

Just curious..

Origineel geplaatst door DJ DyM
Ik wou een tijdje geleden ook de microkorg aanschaffen maar ik heb me toen laten vertellen dat het"speelgoed" was......
de gene die dit tegen mij zei heeft er veel verstand van dus heb ik dat dan ook maar aangenomen
Grtz Stef
Deze mensen weten alijd wat je nodig hebt

Inderdaad speelgoed niet qua klank misschien maar qau toetsenbord zeker.
Zo'n toestenbord kan je toch niet echt serieus nemen.

Volgens mij hadden sommigen hier liever de MK ZONDER toetsenbordje en ZONDER begeleverde MIC willen zien, gewoon kaal desktopdingetje en nog even die musicstyles rond de grote knop weggeveegd. Dan zou er dus opeens NIET gezeurd worden... Korg kan nog hetzelfde geld voor het ding vangen, want dat is het gewoon waard, alle problemen de wereld uit...

Kortom, denk ff die kleine extra's weg en je hebt een vette desktop synthmodule met super vocoder (als je een echte mic hebt.)

Back