MicroKorg owners

Origineel geplaatst door DJ F-Asis
Volgens mij hadden sommigen hier liever de MK ZONDER toetsenbordje en ZONDER begeleverde MIC willen zien, gewoon kaal desktopdingetje en nog even die musicstyles rond de grote knop weggeveegd. Dan zou er dus opeens NIET gezeurd worden... Korg kan nog hetzelfde geld voor het ding vangen, want dat is het gewoon waard, alle problemen de wereld uit...

Kortom, denk ff die kleine extra's weg en je hebt een vette desktop synthmodule met super vocoder (als je een echte mic hebt.)
amen! divi :luv: Microkorg

vet ding voor geen geld. keyboard heb ik totaal geen last van. gebruik het de hele tijd, om de juiste sounds/melodieen te zoeken en gezellig rond te rammen. als je geen academische pianist bent heb je toch helemaal geen huppeldepupsuppertoppiekeyboard nodig. had er n vet keyboard opgezeten dan was ie a) veel groter b) veel duurder geweest.

vocoder is top. sidstation erdoor routen = instant gekkigheid/vettigheid :okdan:

Ik vind het ook een heel aardige synth voor het geld. Tja die mic..Nou en? Ik heb een mooie condesor ervoor hangen en dat klinkt als een klok. De parameters zijn zoals gezegd ook makkelijk te bereiken met de draaiknoppen. Beter dan zo een klote menutje op een lcd!
Ik haal er graag mijn baslines uit, klinkt erg massief!

Origineel geplaatst door DJ F-Asis
Volgens mij hadden sommigen hier liever de MK ZONDER toetsenbordje en ZONDER begeleverde MIC willen zien, gewoon kaal desktopdingetje en nog even die musicstyles rond de grote knop weggeveegd. Dan zou er dus opeens NIET gezeurd worden... Korg kan nog hetzelfde geld voor het ding vangen, want dat is het gewoon waard, alle problemen de wereld uit...

Kortom, denk ff die kleine extra's weg en je hebt een vette desktop synthmodule met super vocoder (als je een echte mic hebt.)

Er wordt geklaagt over dat er te weinig knoppen zijn en een betere microfoon samen met dat speelgoed toetsenbord
lijkt mij dat de micro Korg eigenlijk in het rijtje van meest zinloze en onnodig gemaakte appraten thuis hoort gezien de MS-2000 al bestaat.

Korg - MicroKorg
Verassend mooi toch, deze nieuwe...... (Lees meer.) van: € 599,-
voor: € 459,-

Korg - MS 2000 BR
Deze analoge modeling synth biedt een enorme...... (Lees meer.) van: € 798,-
voor: € 649,-

Scheelt toch al 200 euro... En dan heb je nog geeneens van die lekkere plastic mini-toetsjes erbij (laat staan die meesterlijke PC-mic) :P

Don't judge a book by it's cover.

Naast mijn Yamaha An1x en TR808 vormt de microKorg zo'n beetje de basis van mijn studio.

Btw, als je het intro van mijn site checked dan hoor je een bassline uit de microKorg.

R.

En ??

Ik heb mijn MS2000 voor 425 Euro gekocht......1000 x liever dan Micro Korg...

Origineel geplaatst door Bass
En ??

Ik heb mijn MS2000 voor 425 Euro gekocht......1000 x liever dan Micro Korg...
ik mis eigenlijk ook wel wat meer knoppen. zit er wel s over te twijfelen om n ms2000 in de plaats te nemen, als k een 2e hands koopje kan doen. maar toen k mn microkorg kocht had ik de ballen verstand van synths, laat staan dat ik wist dat de ms2000 zn grote broer is. ik viel toen helemaal achterover van wat het bakkie kan, en ben er nu nog steeds erg tevreden mee (en weet ondertussen héél véél meer van synths...)

hmmm

hmmm

ikke heb ook een microkorg,... en jah,.. natuurlijk is zijn grotere broer wat indrukwekkender... maar!!!

ik gebruik hem puur als controler... staat gewoon op de muziekstandaard van mijn master board,... en doorgeschakelt op de midi trhough...
perfect om als editter te gebruiken van je sounds,... en..... de vocoder zelf is gaaf voor de prijs die je er voor betaald...

nee,.. ik mag wel zeggen dat ik UITERST tevreden ben met dit compacte apparaatje..

ik heb hem een jaar gehad en moet zeggen dat de toetsen wel goedkoop vond maar het GELUID wat uit deze kleine synth kwam is erg goed voor die prijs ook die vocoder heb ik erg veel lol aan beleefd.....www.mhmusic.tk kijk bij "club" en klik het liedje aan "this is the sound we play" op die track heb ik de mikrokorg gebruikt en ook zijn vocoder.

ik ben geheel overgegaan op softsynths omdat ik dat veel makkelijker prettiger vind werken.

heb mijn mikrokorg voor 325euries verkocht en er een remote25 (300euries) voor terug gekocht om de soft synhs aan testuren en dat bevalt mij veel beter.

Ik heb net in synthforum alle bevindingen over de MicroKORG gelezen en wil toch ook graag mijn bevindingen vermelden.

Het uiterlijk en de constructie van de MikroKORG is inderdaad niet bijzonder degelijk en zeker niet representatief voor de geluidskwaliteit en de vele mogelijkheden om geluiden te programmeren.

Door de afmeting ziet hij er als speelgoed uit maar het is echt "een wolf in schaapskleren".

In feite is het een waardige opvolger en combinatie van de Korg Mono/Poly, de MS-20 en de VC-10.

Het geluid van zowel de synth als de vocoder is gewoon goed maar uiteraard wel afhankelijk van je smaak en verwachting.

De gebruikersinterface met de edit select knoppen, de parametermatrix en de vijf potmeters, is niet zo uitgebreid als de vroegere synths met één knop of potmeter per functie, maar als je een tijdje met de matrix hebt gewerkt kan je zonder problemen hele mooie geluiden en patches maken vanaf de MikroKORG zelf zonder computer en editor software.

Natuurlijk moet je wel enige kennis hebben van substractieve geluidssynthese, om de gewenste resulataten te krijgen.

De MikroKORG heeft vier modulatie slots (virtual Patches) met acht modulatie bronnen en acht bestemmingen; dit lijkt misschien niet veel, maar de bronnen en bestemmingen zijn zo goed gekozen dat je de belangrijkste parameters kunt aansturen.

En hoeveel virtueel analoge synthesizers zijn voorzien van virtual patches!

De virtual patch mogelijkheden van de MikroKORG zijn goed voor ouderwetse Kraftwerk geluiden; luister maar naar de volgense vier mp3's!

Attachments

• am noise & vcf with aeg fm lfo - sine wave effect phaser.mp3
    408,6 KB · Bekeken: 95
Laatst gewijzigd:
en deze

Attachments

• am noise with aeg fm lfo - square wave effect phaser.mp3
    360 KB · Bekeken: 90
en als laatste

Attachments

• am noise & vcf with aeg fm lfo - s&h wave effect phaser.mp3
    381,2 KB · Bekeken: 96
toch nog een leuke vergeten!

Attachments

• feg fm vco - doppler effect phaser.mp3
    279,1 KB · Bekeken: 96
Vind het een lekker bakkie hoor.
Krijg er nog altijd lekkere hapklare sounds uit,
die prima in de mix voegen.
Presets moet je links laten liggen, gooi er batterijen in
en ga es een avondje op de bank met dat ding stoeien,
erg geinig en erg leerzaam.

Ja ik vind em ook koel, telkens weer verbaast over het effect door de mix heen!

Maar ik heb ook een vraagje;

Als je een editfunctie hebt gekozen (bijv. adsr) vooral live zodat je door moet spelen en dus dan weer gewoon terug wil naar de cutoff/ resonance enz. functie die een preset heeft als je 'em selecteerd hoe doe je dat???
Ik kan de betreffende bank niet vinden?

En nog iets, als ik de appregiator start (ext.) loopt ie sync, maar na een progchange of gewoon een manual pc loopt ie niet meer sync!
Is daar een truukje voor?
(mijn truukje is nu gewoon 2 keer starten .....

:confused:

Origineel geplaatst door tragmadat
Als je een editfunctie hebt gekozen (bijv. adsr) vooral live zodat je door moet spelen en dus dan weer gewoon terug wil naar de cutoff/ resonance enz. functie die een preset heeft als je 'em selecteerd hoe doe je dat???
Ik kan de betreffende bank niet vinden?

das toch gewoon op de knop drukken van de patch? dan kan je weer verder met je cutoff gebeuren

eh..., ja dat klopt idd:

:o:

Ik ben nu niet in staat het te proberen maar dan loopt volgens mij alleen m'n apreggiator nog uit sync.
En ik dan ben je ook je edit kwijt van dat moment, springt terug naar de oorspronkelijke preset.
Ik zal het vanond even testen.

Origineel geplaatst door Klaas
In feite is het een waardige opvolger en combinatie van de Korg Mono/Poly, de MS-20 en de VC-10.

Lol als dit over de MS2000 wordt gezegd dan wordt het direct afgezeken. Terwijl de microkorg gewoon een ms2000 is in een ander jasje (op wat kleine verschillen na dan)

Origineel geplaatst door Klaas

Je hebt ze dan waarschijnlijk ook extensief vergeleken?

:doei:

Back