MicroKorg owners

DVD van Jean Micheal Jarre in China

DVD van Jean Micheal Jarre in China

Hallo iedereen ik was na ik die DVD gezien hebben van Jean Micheal Jarre erg onder in druk.
En waarom leg ik hier uit:

hoe ik aan deze DVD kom lees in deze thread:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=504868&t=35#post504868

En jawel ik was onder indruk van dat hij ook een MicroKorg gebruikt in dit nummer zie hem heel goed op die DVD [Geometry Of Love](scenes 5) dat hij een MicroKorg heeft.
En als iemand zo als hij wel weet na 40 jaar muziek maken wel wat hij moet kopen en niet moet kopen.

En Ikke het blijft natuurlijk altijd jou mening wat jij van dat ding vindt.
Maar na ik zo iets hoor van hem denk ik van wouw als dat er uit kan halen als het uit dat ding komt is wel een erg bruut ding.

En wie kan mij vertellen of dat uit een MicroKorg komt ?
zo wel is dat ding snel bij mij in huis 8)
ik kan namelijk het niet weten ik heb daar te weinig met dat ding gewerkt.
Maar het zou zo maar kunnen lijk mij.

Maar die DVD wekt wel tot nieuwe iedeeen nu wil ik ook zo graag een MicroKorg8~.
maar goed ik ben wel erg benieuwd of dat uit dat ding komt ?

Wie kan mij verder helpen.

Havelock

Of haald hij door een ander apparaat heen ik weet het niet daar zal ik die DVD goed voor moeten kijken :geslaagd: Om zijn theorie kunnen zien hoe alles heeft staan...

Havelock

Re: DVD van Jean Micheal Jarre in China

Re: DVD van Jean Micheal Jarre in China

Origineel geplaatst door Havelock
Hallo iedereen ik was na ik die DVD gezien hebben van Jean Micheal Jarre erg onder in druk.
En waarom leg ik hier uit:

hoe ik aan deze DVD kom lees in deze thread:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=504868&t=35#post504868

En jawel ik was onder indruk van dat hij ook een MicroKorg gebruikt in dit nummer zie hem heel goed op die DVD [Geometry Of Love](scenes 5) dat hij een MicroKorg heeft.
En als iemand zo als hij wel weet na 40 jaar muziek maken wel wat hij moet kopen en niet moet kopen.

En Ikke het blijft natuurlijk altijd jou mening wat jij van dat ding vindt.
Maar na ik zo iets hoor van hem denk ik van wouw als dat er uit kan halen als het uit dat ding komt is wel een erg bruut ding.

En wie kan mij vertellen of dat uit een MicroKorg komt ?
zo wel is dat ding snel bij mij in huis 8)
ik kan namelijk het niet weten ik heb daar te weinig met dat ding gewerkt.
Maar het zou zo maar kunnen lijk mij.

Maar die DVD wekt wel tot nieuwe iedeeen nu wil ik ook zo graag een MicroKorg8~.
maar goed ik ben wel erg benieuwd of dat uit dat ding komt ?

Wie kan mij verder helpen.

Havelock

Jammer dat mijn vraag nog niet geanwoord is ik was wel benieuwd hoe hij dat doet.

Maar dat velen zo veel kritiek hebben over die kleine toetsen. die gasten moeten niet zo zeuren. Ze hebben juist die kleine toetsen gemaakt om hem zo compackt te houden/uiterlijk te maken.
Anders word het zo moeilijk mee nemen he ?

heerlijk zo'n lange thread

heerlijk zo'n lange thread

Ik heb sinds kort ook een Microkorg. De klank vind ik gewoon top. De draaiknop met de verwijzing naar de styles interesseert me geen ene moer.

Klaas had het over Virtueel Patchen. Het ding is gewoon semi-modular en ik kreeg er superieure klanken mee. De vocoder is de beste op mijn Nord Modular na. En omdat mijn mengtafel vol zit, staat de MicroKorg doorgeschakeld op de audio-ins van de G1. Diegenen die ook een G1/G2 zouden eens moeten proberen wat er gebeurt als die vocoders van beiden achter elkaar zet. Ook is het leuk om de vocoder van de Korg door de EFX van de Nord te halen. De stemmen worden een stuk vetter bij de juiste compressie/verhoudingen.

De toetsen: ik wil niet grof zijn tegen iemand, maar ik vind je wel een "oud wijf" als je klaagt over zere vingers bij het spelen. MIDI??

En nog als laatste de compu-mic: waarom een dure mic (wat de prijs van de Micro alleen maar verhoogt) in een vocoder? Misschien mis ik iets, maar ik hoor niet echt het verschil. Aan de achterkant zit een schakelaar voor condenser/dynamisch mic. Dat zou kunnen betekenen dat het apparaat 48v fantoom levert?? Sluit je toch een AKG erop aan? Probleem verholpen.

Op Ebay gaan er al MS2000's weg (als je geluk hebt) voor rond de 250-300 euri. Dus voor onder de 500 kun je zowel een Micro als een MS2000 in huis halen. En dan is een hoop lol als je deze synct. Hetgeen ik dan in de toekomst ook ga doen.

dit was het:okdan:

Re: heerlijk zo'n lange thread

Re: heerlijk zo'n lange thread

Origineel geplaatst door René
Ik heb sinds kort ook een Microkorg. De klank vind ik gewoon top. De draaiknop met de verwijzing naar de styles interesseert me geen ene moer.
......
Op Ebay gaan er al MS2000's weg (als je geluk hebt) voor rond de 250-300 euri. Dus voor onder de 500 kun je zowel een Micro als een MS2000 in huis halen. En dan is een hoop lol als je deze synct. Hetgeen ik dan in de toekomst ook ga doen.
dit was het:okdan:

percies !
Die MikroKorg is een lekker klein ding met een topgeluid :mega:
btw: Ik vind de MK presets trouwens veel beter/bruikbaarder dan van de MS-2000

Origineel geplaatst door divi
weet iemand trouwens of patches van de MS2000 uitwisselbaar zijn met de MK (en omgekeerd uiteraard) ?

Je haalt de woorden uit mijn mond, ik overweeg ook een rackversie voor erbij.

Fabriekpatches zijn inderdaad beter in de Microkorg. Wat minder springerig. De MS2000 ervoer ik bij de eerste keer net als een Kermis. Pas toen ik patch aan het vertimmeren was ontdekte ik zijn kracht.

Origineel geplaatst door bassio
laatst weer een waanzinnige lead-tje uit het bak-je getovert in de oefenruimte , kep ff een fragmentje uit de opnames geknipt.

(ikke , i wanna be your favourite ! )

Klinkt gaaf! Wel een beetje zacht vergeleken met de rest, maar wel gaaf :okdan: eens kijken of ik ook wat van die solo's op een server krijg om te downloaden...

Hier is een linkje naar een solootje. Beetje crappy met een paar windows "ploinks" erin. niet gemasterd of wat dan ook, gewoon wat gefrummel. Maar you'll get the idea.

180 rmx sample

Back