N00b vraag: (Drum)loops editen en intekenen in Cubase

bluebrain

Idiots!
Hoi,
Ik ben lekker met Reason aan het klooien en ik vind dat een erg fijn programma. Alleen jammer dat het geen VSTi's ondersteunt =(

Dus dacht ik om mijn in elkaar geflansde remix maar eens in Cubase te gaan omzetten. Nu heb ik twee vragen:

1. In Reason kan je met de Matrix Pattern Editor mooie looppatterns maken van mijn synthgeluiden die je daarna in je track kan tekienen. Hoe doe je dat in Cubase?

2. In Reason heb je een mooie drumcomputer (Redrum) waarmee je mooie drumloops kan maken en die loops kan je dan makkelijk in je sequence track tekenen. Kan dat op dezelfde manier in Cubase? En hoe dan?

Iedere hulp is welkom!

Ah, dat is ook een optie.

Bedoel je dat als ik in Cubase op Play druk, mijn sequencer in Reason gaat lopen?
Betekent dat ik de mixer in Reason moet gebruiken om de verschillende tracks van Reason uit te mixen en de mixer van Cubase moet gebruiken om de tracks in Cubase te mixen?

Of kan ik iedere aparte track in reason toekennen aan een aparte track in Cubase en zo alleen de Cubase mixer gebruiken om alle tracks te mixen? Voordeel zou zijn dat ik alle plugins die ik voor Cubase heb dan ook kan toekennen aan mijn Reason tracks.

Alles wat je net gezegd heb kan .. en meer !

Effe wennen misschien en gebruik zeker meerder audio outputs in reason om zo Vst efx toe te passen op verschillende sporen .. Success met wederom een nieuwe wereld die opengaat ..

Fred.

Origineel geplaatst door bazziman
Als je Cubase zou kopen zit daar een prachtige handleiding bij.

Ehm, ik heb de handleiding hoor, maar soms is het handiger om even iets te vragen.... ja, dat kan je lui noemen ja ;)

Back