MPC interne zip niet herkend - stuk?

lo-fi

...Het maakt geluid...
Ik heb 'n tweedehands 100mb zipdriveje (ide) gekocht, voor in m'n MPC2000xl. Ik heb er al eerder een ingebouwd, dat ging zonder problemen. Bij deze MPC dezelfde handelingen uitgevoerd, maar de ZIP wordt niet herkend (krijgt wel stroom) Er blijft "floppy" staan waar "ATAPI" zou moeten staan. Toen heb ik, met dezelfde kabels etc, de Zip uit de MPC van m'n huisgenoot geprobeerd en die deed het meteen.

Dan is ie toch gewoon stuk? Of zie ik iets over het hoofd?

Degene die me die ZIP opstuurde zegt dat ie 'm getest heeft voor verzenden....

Heb ik ook last van gehad, heb alles geprobeerd maar niet aan de praat gekregen, heb uiteindelijk een scsi zipdrive ingebouwd en dat ging wel goed.
Misschien zijn er verschillende versie zipdrives...

hmm, eigenlijk heb je helemaal niks aan mijn post :bekdicht:

Je hebt scsi-zip-drives en parallele-poort zip-drives. Die laatste heb je niets aan. Een zip-drive kan stuk zijn maar dan moet hij klikkende geluiden maken (klik...klik...klik).

Nee, het gaat hier om een interne IDE (ATAPI) drive.

Ik heb zelf nog even wat troubleshooting gedaan met de zipdrive in m'n G4.

- De drive die in beide MPCs niet werkte, werkte prima in de G4; hij is dus niet stuk.
- De drive uit de G4 werd niet herkend in de MPCs

Toen heb ik dus de 3 drives (ook die uit m'n huisgenoot z'n MPC), naast elkaar gelegd, en kwam ik tot een ontdekking:
Beide drives die NIET door de MPC herkend werden, waren 'made in the Phillipines' en van NA 2000. De drive die WEL herkend werd was 'made in Malasya' en uit 1999. Iomega heeft dus ooit de productie verplaatst, of altijd 2 locaties gehad.

Deze werkten dus niet:

Attachments

• zip_fout.jpg
    zip_fout.jpg
    28,3 KB · Bekeken: 89
En deze wel:

Attachments

• zip_goed.jpg
    zip_goed.jpg
    26,2 KB · Bekeken: 90
Oh, en heeft er iemand nog 'n zipdrive voor mij te koop? (eentje uit Maleisie dus!)

Back