Ik heb twee sets monitors (KRK v88 en Genelec 1032). ik heb een tijdje drie sets gehad (mackie hr 624) dit omdat ik in afwachting was van mijn KRK's. wat mij opviel is dat de mackies een veel te rond laag hadden ten opzichte van de andere twee sets. De reden dat ik 2 monitor sets heb is omdat de Genelecs extreem geschikt zijn voor audiovisuele producties (reclame muziek), aangezien goed afmixen op deze sets het geluidsniveau net iets opkrikt in reclame blokken, immers het geluid moet vaak door een tv boxje heen. De KRK's gebruik ik weer vaak voor muziek producties. Het is iets moeilijker om daar goed op af te mixen, maar als je het voor elkaar hebt dan klinkt het ook bijna overal goed op. Naar mijn mening(!) zijn de KRK's eerlijker ten opzichte van de Genelecs. Maar natuurlijk geldt dat voor iedereen anders.
Ik zou wel oppassen met beschadigde Genelecs. De importeur (imke roos) staat niet bekend als de makkelijkste agent binnen de leveranciers in de muziek industrie. ik moest zelfs via een speciaal door hen geselecteerde dealer de genelecs aanschaffen, terwijl ik altijd met een vaste leverancier werk.