MACKIE HR824 MK2 of GENELEC 8040 APM

darkside

Nieuwkomer
Heyy people,

Ik heb het gevoel dat ik toe ben aan nieuwe monitoren,

bezit nu de behringers 2031a maar merk dat ik veel meer met me mix wil dan dat ik met deze hoor..

Heb al een tijdje zitten researchen over wat voor mij een goeie overstap is..
Laatst ben ik bij tonika (groningen) geweest en daar lieten ze mij de genelecs horen.. en vergeleken de behringers vond ik dat een enorm verschil..

Ook hoor ik veel goeds over mackie, heb ze dus ook ff beluisterd bij feedback en was ook onder de indruk..vond ze lager gaan dan de 8050 (8040 was stond er niet op et moment) Mijn buget zit ongeveer op 1400 euro ;)

Dus nu ben ik het ff kwijt.. ik ben momenteel veel bezig met hardcore, maar een daarnaast ook house muziek..

Heeft iemand ervaringen met de verschillen en/of bevindingen (ook met name vanwege de nieuwe mackie 824 mk2)?

Bij verspuy zeiden ze ook trouwens dat de mackies er na een tijdje er weer uit gingen en dat ik bij de genelecs de 1ste 10 jaar wel goed zat, maargoed ik weet niet of ik daar veel waarde aan moet hechten.

heb al veel treads gelezen maar kon niet echt iets duidelijk vinden tussen die 2..

Greetz Alex

Heyy people,

daar lieten ze mij de genelecs horen.. en vergeleken de behringers vond ik dat een enorm verschil..

:dubbel::dubbel: ja, DUH!!

Tja, het blijft gewoon altijd een persoonlijke keuze ben ik bang. Ik heb zelf al een aantal jaar Genelecs (1030), ben er nog steeds erg tevreden over, maar ik maak geen hardcore...

Dus nu ben ik het ff kwijt.. ik ben momenteel veel bezig met hardcore, maar een daarnaast ook house muziek..
Je weet dat dat voor monitors niks uitmaakt? ;)

Bij verspuy zeiden ze ook trouwens dat de mackies er na een tijdje er weer uit gingen en dat ik bij de genelecs de 1ste 10 jaar wel goed zat, maargoed ik weet niet of ik daar veel waarde aan moet hechten.
De 8000-serie volgt ook de 1000-serie op. De Mackie 824 mk1 kwam in '96 uit, dus dat "10 jaar" verhaal lijkt me inderdaad een beetje stug.

heb al veel treads gelezen maar kon niet echt iets duidelijk vinden tussen die 2..
Zorg dat je ze beiden kunt vergelijken en neem je eigen muziek mee - zowel zelfgemaakt spul als waar je vaak naar luistert (autoradio, stereo, mp3-speler) en wat je dus kent. Een goede monitor klinkt niet beter maar laat je horen waar de sterke en de zwakke punten in de mix liggen.

ik maak hardcore en heb al een paar jaar met veel tevredenheid ook 8040's. Ik heb ze getest naast de HR's en toen vond ik de genelecs een stuk rustiger voor het oor. Ik was toen ook 1400 kwijt idd.

Zorg dat je ze beiden kunt vergelijken en neem je eigen muziek mee - zowel zelfgemaakt spul als waar je vaak naar luistert (autoradio, stereo, mp3-speler) en wat je dus kent. Een goede monitor klinkt niet beter maar laat je horen waar de sterke en de zwakke punten in de mix liggen.

idd dat had ik gedaan, nu vond ik et stereobeeld van de genelecs wat beter klinken..

ook had ik dynaudio's geluisterd maar persoonlijk vond ik het middengedeelte maar niks..

Luister eens naar de Krk vxt 8.
Heb ze nu naast mn dynaudio 6a's, en ze gaan veel dieper.
Dus neem de moeite om die eens te beluisteren.

Groeten

Klopt, ze gaan ook lager als de 8050, maar persoonlijk vond ik ze te punchy en dat ben ik niet gewend.. en afgezien daarvan vond ik ze wat aan de grote kant

Groot zijn ze zeker, maar ze zijn veel accurater in het laag als de genelecs, die wat schel zijn. Luister moe binnen no time.
Mackies zijn wat modderig in het laag.... als je daar tussen in gaat zitten kom je op de dynaudio's.
Daarnaast heb je de Adam's, maar die heb ik zelf nog nooit gehoord.
Dus komt het neer op je eigen smaak.

In een goeie kamer zijn de Mackies waarschijnlijk het meest neutraal als het gaat om frequentierespons.

Ik vind de bas respons van de Genelecs toch te licht en hoor het ook wel vaker van anderen. Mackie's en KRK's heb ik persoonlijk nog niet gehoord, dus kan er weinig over kwijt, wel al aardig wat positieve dingen gehoord over die KRK-serie.
Ben zelf helemaal wild van Dynaudio, lekker zuiver, goede respons op alle vlakken...wou dat ik het budget er al voor had :dubbel:

Wat ik je het beste kan aanraden, luisteren, luisteren en nog eens luisteren :)

Best wel veel hardcore producers gebruiken de mackies.
ik,outblast, korsakoff, predator, promo, d-passion, dione? en nog meer.

Er zit lekker veel laag in de mackies maar ook soms te veel.

H824's vs. Genelecs 1032A

H824's vs. Genelecs 1032A

Klinken de genelecs 1032A; helderder,sprankelender,dieper,frisser en duurder dan de Mackies? Met een neutraal midden en niet een midden die zo op de voorgrond treedt (zie: adams)?

Hoe staat deze 2 ter verhouding tot de BM15A's

Er zit lekker veel laag in de mackies maar ook soms te veel.

Is dat handig voor een kleine slaapkamer? had begrepen dat je in een kleine omgeving dan laag krijgt wat harder klinkt dan het zou moeten klinken..

Back