Moet ik beschadigde genelecs kopen?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ook altijd even met een functie generator/proggie een frequentie sweep maken met een sinus golf van 0hz tot 20khz.. kijken of de kast gaat resoneren op een bepaalde freq.. is dat zo? dan is er iets niet lekker met die speaker..
Scheurtje?, iets los?, tweeter defect? je hoort het zo..

Vind het trouwens een vaag verhaal "met het transport gebeurd". Het is toch een winkel of heb ik het verkeerd begrepen?

Volgens mij krijgen zij dan meteen nieuwe van de importeur. Of anders gaan ze wel verhaal halen bij de transporteur.

Zal me dan ook niets verbazen als dat ding gewoon gevallen is. En mocht je dan toch die tweehonderd willen besparen, laat het dan met HELE dikke koeieletters op de bon zetten. Dat je in het geval van garantiezaken, geen gezeik met de fabrikant krijgt, zo van "helaas heeft u geen garantie aangezien het product gevallen is".

Zou zelf niet zoiets kopen omdat je oog er steeds weer op valt als het bij je thuis staat, Beetje het zelfde verhaal met dode pixel in een tft sherm het blijft opvallen. En wat er ook al gezegt is dat als jij het weer wil verkopen
de intresse van gegadigde aardig af zal nemen onder het motto " Het is al 2ehands en ook nog beschadigd"
En dan gaat de verkoop prijs in de regel snel naar beneden

En ik ben ook benieuwd hoe het de garantie zit... Als er wel wat aan defect zal raken en het spul wordt opgestuurd krijg je het gedoe van " ja meneer, het lijkt wel of ze gevallen zijn en dat valt niet onder de garantie" dan maar kijken wat feedback voor je kan doen.... Ik zal nog even doorsparen als ik jou was. tenzij het echt op het geld vast zit.

Ik heb twee sets monitors (KRK v88 en Genelec 1032). ik heb een tijdje drie sets gehad (mackie hr 624) dit omdat ik in afwachting was van mijn KRK's. wat mij opviel is dat de mackies een veel te rond laag hadden ten opzichte van de andere twee sets. De reden dat ik 2 monitor sets heb is omdat de Genelecs extreem geschikt zijn voor audiovisuele producties (reclame muziek), aangezien goed afmixen op deze sets het geluidsniveau net iets opkrikt in reclame blokken, immers het geluid moet vaak door een tv boxje heen. De KRK's gebruik ik weer vaak voor muziek producties. Het is iets moeilijker om daar goed op af te mixen, maar als je het voor elkaar hebt dan klinkt het ook bijna overal goed op. Naar mijn mening(!) zijn de KRK's eerlijker ten opzichte van de Genelecs. Maar natuurlijk geldt dat voor iedereen anders.

Ik zou wel oppassen met beschadigde Genelecs. De importeur (imke roos) staat niet bekend als de makkelijkste agent binnen de leveranciers in de muziek industrie. ik moest zelfs via een speciaal door hen geselecteerde dealer de genelecs aanschaffen, terwijl ik altijd met een vaste leverancier werk.

Ik zie er ook van af om ze te kopen...

Op ebay.de zie ik ze nieuw met bon op naam en 2 jaar garantie voor 1179....

Ik had ook krkV8 geluisterd maar die vond ik op 1 of andere manier erg schel klinken.
Ik denk dat ik daar snel moe van zou worden.

Eigenlijk zoe ik die genelecs en mackies een tijdje moeten proberen....

Origineel geplaatst door Cisco
Ten eerste zou ik zelf voor die extra 200 euro een nieuw setje kopen?!
Heb een tijdje een set Dynaudio's Bm6a gehad. Fantastische speakers!
Maar heb ze toch weggedaan, en heb nu een set PMC's Tb2s passive monitors met een Bryston Powerpac-120 amp!
1 woord! Onverslaanbaar!!! ;)

Heb nu PMC AML 1 monitors. Wat klinken die goed zeg. Echte All-round monitor. Zelfs bij zacht volume blijven de verhoudingen overeind. Ik hoor nu gewoon partities in opnames die ik nog nooit gehoord heb. Je zou de nagalmtijd kunnen vaststellen en bepalen welke galm er is gebruikt. Met deze monitors zul je het verschil tussen Mp3 en CD wel kunnen horen. Ook software galm vs dure Lexicon.
Ik ben superblij en heb eindelijk de zwakste schakel opgelost in mijn set-up.
Mijn tip: Geen Genelecs kopen. Bij deze monitor verandert de mix-verhouding wel bij volume verschillen.
Genelec is zwaar overtrokken. Op zich niet slecht, maar er is beter. Spaar anders even door.
De Dyn-audio Bm15 heb ik ook veel positiefs over gehoord, maar heb ze niet beluisterd.

Succes

zijn dit actives of passive's?

en die brystons amps??? duur???

Origineel geplaatst door Alex Omega
zijn dit actives of passive's?

en die brystons amps??? duur???

Ja op zich wel duur, maar dan heb je wel wat. Je kan ook denken "ik spaar nog wat langer door, maar dan heb ik het wel naar mijn zin" Misschien heb je nog iets overbodigs in je set-up wat je toch niet gebruikt, maar waardevol is, dan zou ik dat geld bij de monitors leggen.

Nou ik vind dat wel duur worden hoor...

PMC tb2s is 1000 euro en dan nog een amp erbij! ik vind 1100 meer dan genoeg

kijk je kan wel elke x een stapje beter willen en door sparen maar straks heb ik 5000 euro gespaard en dan heb je vast wel nog iets beters waar je voor door kan sparen...

en met genelecs 1030's of mackies hr624's moet je wel een tranceplaat toch wel goed op afmixen lijkt me...

of ben ik nou onzin aan het lullen?:confused:

PMC tb2s-passive> 860,-

Bryston powerpac-60 mono amp, 60 watt/8 ohms> 1100,-

Bryston powerpac-120 sst- mono amp 120 watt/8 ohms> 1641,-

Tja.. Prijzig zeker?! Maar dan heb je ook echt de top!!! :D

Origineel geplaatst door Cisco
PMC tb2s-passive> 860,-

Bryston powerpac-60 mono amp, 60 watt/8 ohms> 1100,-

Bryston powerpac-120 sst- mono amp 120 watt/8 ohms> 1641,-

Tja.. Prijzig zeker?! Maar dan heb je ook echt de top!!! :D

Heb Genelec's, Dynaudio's, Mackie's, Tannoy's en Krk's gehad?!

Niks kan tegen de Pmc's met Bryston op!!! 8)

Ja, je maakt me wel heel erg nieuws gierig! die gast van nederland muziek geilt ook op die dingen!

ik denk wel als ik het wat vind dat ik het in 2 stappen doe....
eerst die speakers en dan later die amp...

kunnen we nu het onderwerp afsluiten ?

ik ga die pmc's testen en ik koop geen beschadigde genelecs!

:slotje:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back