Nova delay synced aan Cubase Midi clock -> clicks

division_by_0

syntherik
hola,

Wanneer ik de nova op externe clock zet in Global, dan zou de delay mooi moeten syncen aan de Midi clock die Cubase sx2 uitstuurt.
Nu werkt dat allemaal wel, maar ik hoor allemaal clicks als ik dat doe. Zet ik sync weer op internal dan zijn ze weg. Waar komt dat door? Iemand enig idee?

grtz

/0

Hoi /0

Dat is wel standaard gedrag hoor bij sync aan midiclock, dat verschijnsel heb ik hier ook (Nova 2 /24 Voice OS2.0).

Tenzij je een tempowisseling in je track bouwt zou je kunnen proberen gewoon intern te syncen,
je hebt dan geen clicks en als je je Arpeggiator tempo hetzelfde tempo zet als je track heb je toch
makkelijk al je delays in de maat lopen.

Als je vervolgens je Arpeggiator tempo 1 of 2 BPM sneller of trager als je track tempo zet klinkt je delay
lekkerder in je mix ook, probeer maar eens.

Mzzlz,

Beep

Dat probleem had ik ook.
Dat is je midi clock die niet strak genoeg is.

Toen ik een midex8 scoorde en zo m'n clock via een Philip Rees V10 kastje naar al m'n synths toe schop had ik geen problemen meer. Alles naadloos strak op de clock. :)

ok bedankt mannen (daar ga ik ff vanuit.. no offense) :)

Midi interface op de rme-kaart is toch nie ideaal kennelijk... midexje scoren dan maar.

/0

Origineel geplaatst door fuse
Dat probleem had ik ook.
Dat is je midi clock die niet strak genoeg is.

Toen ik een midex8 scoorde en zo m'n clock via een Philip Rees V10 kastje naar al m'n synths toe schop had ik geen problemen meer. Alles naadloos strak op de clock. :)

Op zich wel vaag Fuse, ik heb dit pobleem met zowel mijn G3/Logic en Studio4 interface gehad
en nu weer met een PC/SX2 en Midex8, 't zal wel een Novation "feature" zijn bij mijn
versie/uitvoering van de Nova dan...

Als ik strak lopende delays wil, doe ik het nu zoals ik al postte, werkt ook lekker in de praktijk.

Voor /0 nog even: bij mij werkt het dus niet met een PC/SX2/Midex8,
kijk dus uit voor je een dure interface aanschaft!

Mzzlz, Beep.

Bedankt voor de nfo en de tip Beepr :biertje:

Ga die tip van die arpeggiator 1-2 bpm sneller of trager zo even uitproberen..

grtz

/0

Ik had die tikjes ook bij m'n Roland XV.

Maar ik heb gewoon van iemand toen een midex geleent en daarmee getest.
En toen wist ik het zeker.

Maar het geeft niets anders aan dat het midi protocol gewoon k*t is voor dit soort dingen.
Het komt te nauw kijken qua timing.
En ik heb 3 synths,2FX,1mixer en een PC aan die midiclock hangen en dat moet gewoon strak zijn.

Flikker nou eens op Bass. Als je wilt gaan trollen dan doe je dat maar ergens anders.
En niet zeiken want je post is offtopic en gaat alleen maar over hoe strak een atari wel niet is.
0,0 te maken met Cubase SX2.

ok midex8 is inmiddels in gebruik en alle timing problemen zijn weg :biertje:

Back