Amiga500 => PC met NULLMODEM ! ! !

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

spdk

ech wel
amiga.gif

Gisteren hebben we in samenwerking met www.krizzy.nl een te gek experiment gedaan in Studio Dorpzicht, afd. SPDK.

"THE FORGOTTEN TRAKCS PROJECT" heeft ervoor gezorgd dat ik mijn oude Amiga mods op mijn pc kan kopieeren zonder crossdos, crossdos krijg je namelijk niet op je amiga zonder een programma als crossdos :). Dit is een manier die wel werkt!

Check www.dorpzicht.nl voor een verslag!

:eureka: :geslaagd: :biertje:

amiga.gif

Laatst gewijzigd:
Het idee is goed, wel jammer dat er niet duidelijk staat wat je moet doen etc.
Ik werd er in ieder geval niet veel wijzer van.

(sprak de man die nog 2x Amiga 500 in z'n garage heeft staan, te wachten op betere tijden!)

Word er niet wijzer van? Je ziet toch dat het kan! Google dan ff op "amiga explorer" zo heet die applicatie.

Wacht nou niet totdat die disks verrot zijn, want de tijd word niet beter en die floppies zeker niet. 8>

kan het zijn dat ik amiga-explorer al eens tegenkwam toen ik een amiga-emulator wou draaien op mijn pc?
het lijkt daar verdacht veel op. heb echter vroeger nooit een amiga gebruikt en werd er dus niet meteen
veel wijzer van of warm of koud. maar dat ligt aan mij natuurlijk... :stupid

Nou ik werd er wel warm en wijzer van, wij hebben ongeveer 300 amigadisks en een harddisk vol met samples en protracker modules, die we niet op een pc-drive konden openen. Eerst had ik crossdos, dat is een programma dat van je amigadrive een pcdrive maakt, zodat ik ze op een pcfloppy kon zetten. Maar de floppy met crossdos programma is verrot gegaan. Ik kon dat programma wel met mijn pc donwloaden van het net, maar ik kan em dan niet openen op de amiga, dat kan alleen met crossdos :) Of je moet met een amiga het net op gaan, dat is ook een optie.

Nog een mogelijkheid is een modificatie op je pcdrive aanschaffen, zo dat je pc-drive amigadisks kan lezen, dit kost 150 euro, is dus ook een beetje jammer.

De laatste mogelijkheid, met een nullmodem (een verbinding tussen de seriele poorten van de amiga en de pc) werkte volgens veel amigafreaks niet. Nou wij hebben het dus geprobeerd, en het werkt mooi wel! Dit kan met behulp van het programma Amiga Explorer. Het duurt wel 4-8 minuten om 1 floppy te kopieeren, maar ja dat heeft ook wel weer zijn charme. Ik ben nog wel een paar dagen zoet met die floppies te kopieeren, maar dan heb ik wel die rauwe 8-bit samples van weleer!

Ik denk dat er wel een paar mensen zijn die wat aan deze info hebben. Dat hoop ik in ieder geval.

Groets,

SPDK

je ziet idd maar wat fotootjes maar niet beduidend veel uitleggende text zeg maar...

Dat was ook niet de bedoeling, dorpzicht.nl is geen tweakers.net. Maar ik hoop dat ik in bovenstaande tekst wat meer duidelijk heb gemaakt. Als je het wil doen zal je toch zelf het pakket AmigaExplorer ff door moeten spitten.

UGH!

SPDK

Ik heb nog een CD32 met communicatorIII (midi in/out/thru en netwerkaansluiting, ps2 muis en toetsenbord)
Ik heb hier nog met Octamed Soundstudio op gewerkt (heb ik ook nog ergens origineel leggen)

Interresse? (dat zal wel want dit is aardig obscuur zeldzaam)

Origineel geplaatst door Septic
Ik heb nog een CD32 met communicatorIII (midi in/out/thru en netwerkaansluiting, ps2 muis en toetsenbord)
Ik heb hier nog met Octamed Soundstudio op gewerkt (heb ik ook nog ergens origineel leggen)

Interresse? (dat zal wel want dit is aardig obscuur zeldzaam)

Dat is wel een strakke amiga, CDTV of niet?

cdtv.jpg

Coole canyon demo's zaten daar op :) Maar ik ben ik blij dat ik die zooi nu eindelijk over aan het zetten ben, ik ga niet aan een nieuw amiga avontuur beginnen.

Ohja die nullmodemkabel die had krizzy.nl nog liggen, die koop je niet zomaar meer in de winkel denk ik, zelf bakken!

Die CDTV ziet er mooi uit ja....:okdan:

Een CD32 is geen CDTV, trouwens! ;)
De CDTV is een OCS (original chip set) versie, gelijk aan de eerste amiga's; ontworpen als concurrent van de Philips CD-I.
De CD32 is een AGA (laatste generatie chip set) versie, ontworpen als concurrent van 32 bits consoles als de Sega CD.

cd32.jpg

En nullmodemkabels kan je kopen op computerbeurzen (HCC Dagen, PC Dump Dagen), altijd bij vage Duitse standjes... :D

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door bazziman
Waar kan je nog aan een nulmodemkabel komen?

voor thuisgebruik is het vrijwel uitgestorven, maar voor de rest worden rs232 verbindingen nog volop gebruikt.
je kan de kabeltjes (straight/nullmodem) dus ook vrijwel overal kopen.

Origineel geplaatst door Hanz
Een CD32 is geen CDTV, trouwens! ;)
De CDTV is een OCS (original chip set) versie, gelijk aan de eerste amiga's; ontworpen als concurrent van de Philips CD-I.
De CD32 is een AGA (laatste generatie chip set) versie, ontworpen als concurrent van 32 bits consoles als de Sega CD.

cd32.jpg

En nullmodemkabels kan je kopen op computerbeurzen (HCC Dagen, PC Dump Dagen), altijd bij vage Duitse standjes... :D

Ja deze heb ik.....

En dit is de communicator III

communicator.jpg

Setje ruilen voor een TR909????

Ik hoop dat je een grapje maakt? :dubbel:

Anders: dit soort dingen graag op de Marktplaats! :smeris:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Hanz
Ik hoop dat je een grapje maakt? :dubbel:

Anders: dit soort dingen graag op de Marktplaats! :smeris:

Cant you take a joke? Word altijd heel kriegelig van politie-petten................

Voor de duidelijkheid; Dit is een grapje (hihihi, lache he)

Daar hebben we smilies voor, grappenmaker.
Je weet wel... van dittum: :)

En dat jij een probleem hebt met bepaalde kledingstukken is precies *dat*. JOUW probleem. Niet het mijne.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back