Nou ik werd er wel warm en wijzer van, wij hebben ongeveer 300 amigadisks en een harddisk vol met samples en protracker modules, die we niet op een pc-drive konden openen. Eerst had ik crossdos, dat is een programma dat van je amigadrive een pcdrive maakt, zodat ik ze op een pcfloppy kon zetten. Maar de floppy met crossdos programma is verrot gegaan. Ik kon dat programma wel met mijn pc donwloaden van het net, maar ik kan em dan niet openen op de amiga, dat kan alleen met crossdos

Of je moet met een amiga het net op gaan, dat is ook een optie.
Nog een mogelijkheid is een modificatie op je pcdrive aanschaffen, zo dat je pc-drive amigadisks kan lezen, dit kost 150 euro, is dus ook een beetje jammer.
De laatste mogelijkheid, met een nullmodem (een verbinding tussen de seriele poorten van de amiga en de pc) werkte volgens veel amigafreaks niet. Nou wij hebben het dus geprobeerd, en het werkt mooi wel! Dit kan met behulp van het programma Amiga Explorer. Het duurt wel 4-8 minuten om 1 floppy te kopieeren, maar ja dat heeft ook wel weer zijn charme. Ik ben nog wel een paar dagen zoet met die floppies te kopieeren, maar dan heb ik wel die rauwe 8-bit samples van weleer!
Ik denk dat er wel een paar mensen zijn die wat aan deze info hebben. Dat hoop ik in ieder geval.
Groets,
SPDK