Metal-Techno / Guitar-House

praecox

In & Out
Ik was overlaatst ergens waar Erol Alkan plaatjes draaide en man man blies die me even van m'n sokken.
Ik was danig onder de indruk van zo'n ander geluid dan wat wij hier elke week horen in Gent dat ik vergat te vragen wat het precies was. En meer nog, mocht ik het dan toch gaan vragen zijn, zou ik eigenlijk zo'n uur en een beetje aan z'n disco bar moeten gestaan hebben om te checken wat het precies was. Dat doe je niet als iemand goeie muziek speelt, dan dans je.

Dus nu zit ik met het vervelende feit dat ik me daar zo kostelijk geamuseerd heb dat ik ben vergeten vragen wat het juist was dat de avond zo geslaagd maakte.

In een poging toch nog iets te recuperen even een beschrijving van de sound die gespeeld werd.

Stevige beats van het TR-909 type, snare roffels dus plus een pompende Kickdrum. Daarbij een scheurende Metal Guitar. Goeie omschrijvingen zouden zijn 'the-Beatles-op-Speed' 'Geef-Surgeon-een-Guitaar-kadoo' 'Guns'n Roses geproduced door Christian Vogel' en dat alles dan zeer grungy van sfeer.

Kunnen jullie mij verlichten over bands die deze beschrijving mogelijks passen?

thnx

S.M.E.S.

Dit is het solo-project van de zanger van Last Days of Humanity. LDoH-kenners weten wat voor een rauwe sound ze kunnen verwachten, alleen is de solo-muziek van de zanger geprogd op e.o.a. spelcomputer.
oftewel: Heftige metal in elkaar geschroeft met samples. (200+ bpm)

Ik ben zelf een track aan het maken die in de buurt komt van wat ik wil.
Ik post hier wel een stukje later.

voor de mogelijks geïntreseerden. De nieuwste release van Alter Ego op Klang rec. bevat wel dergelijke tracks ontdekte ik vandaag ...

Back