justin wil een JP maar stelt diverse vragen over allerlei andere synths-thread

justin

Shauna
Welke synth met een warm karakter kan een beetje een deel van de (analoge)synths op de markt dekken? Iemand enig idee,zat zelf te denken aan jp8 series of mischien dat iemand andere suggesties heeft. Ben wel opzoek naar een VA,gezien de gebruiks gemak.

Origineel geplaatst door demian
Heb je nou alweer een topic gestart met JP er in?

Volgens mij moet jij een JP8000/8080 kopen :)

-edit

nou 3 threads pas eigenlijk nog maar .. eh.. Er staat een Access Virus B op marktplaats dacht ik voor 650 Euro,
Ik denk dat je daar best blij van kan worden!

-edit

ah, die is dus al weg.. ofcourse..
anders deze ?

http://www4.vergelijk.nl/cgi-bin/l.....nl/markt/muz_instr/synthesizers/5406577.html

Ja de virus,maar men zegt dat deze niet echt de analoge sound voortbrengt,hij klinkt wel zeer vet maar anders. Ik zoek een beetje een va met warme nabootsende analoge sounds. Kan toch niet alleen de jp8000 zijn?

Origineel geplaatst door justin
Ja de virus,maar men zegt dat deze niet echt de analoge sound voortbrengt,hij klinkt wel zeer vet maar anders. Ik zoek een beetje een va met warme nabootsende analoge sounds. Kan toch niet alleen de jp8000 zijn?

Misschien de Ion? Maar ehm... wat vind jij typisch analoog?

Waarom nabootsen als je ook gewoon echt analoog kunt kopen?

ben niet echt onder de indruk van de jp8000/8080, tevens zijn er ook al softsynths verkrijgbaar die er heel erg veel op lijken. Vind 'm persoonlijk (van horen) alleen geschikt voor de bekendere melodielijntjes.

Voor analoog zou ik kijken naar een Access Virus of een Nord Lead / Modular (gezien je liever VA dan echt analoog hebt)

Origineel geplaatst door bikkel
Waarom nabootsen als je ook gewoon echt analoog kunt kopen?

Yep, koop je toch gewoon een (alpha) juno (106), JX-xP met programmer of een akai AX-60 voor het gebruiksgemak? Is goedkoper dan een (nieuwe) VA. :maffia:

edit: Die MKS-30 van Matrixxx inclusief programmer is echt een koopje.

Access Virus C: heeft naast de mogelijkheden om vele analogen na te bootsen ook een eigen klankkarakter, is 32 stemmig en 16 kanaals multitimbraal met per part een Phaser, distortion, chorus, ... , EQ en een delay of reverb in totaal, 16 onafhanklijke arps en veel functies hands on. En inderdaad, check de Equinox maar eens ... enkel en alleen met een Virus C gemaakt.

Nord Modular is nog interessanter naar geluidsdesign toe, maar deze is beperkter in multitimbraal gebruik en je hebt een computer nodig om zelf geluiden vanaf 0 op te bouwen. Voorts is de G2X ook beduidend duurder (>2500 EUR tov 1500 EUR voor de Virus C desktop ).

Lees trouwens de user reviews van de Virus C maar eens op Harmony Central ... zal je wel overtuigen ;)

http://www.harmony-central.com/Synth/Data/Access/Virus-C-01.html

:doei:

Origineel geplaatst door OnAcid
Yep, koop je toch gewoon een (alpha) juno (106), JX-xP met programmer of een akai AX-60 voor het gebruiksgemak? Is goedkoper dan een (nieuwe) VA. :maffia:

edit: Die MKS-30 van Matrixxx inclusief programmer is echt een koopje.
nee koop dan een Prophet 600, net zo duur als de JP 8000.;)

Supernova engine kan ook redelijk analoog klinken

Ik heb redelijk wat reviews gelezen op soundonsound etc.. In de review van de JP8000 stond,dat deze synth toch vrij goed de sound kan voortbrengen van wat oudere synth ,oa een aantal oude roland synths. Ik zoek eigelijk een V.A. met de wat retero sound van vroeger. Ik hoef niet teveel opties,gaat me eigelijk meer om de sound en liefst met een beetje warm karakter.

Ik heb redelijk wat reviews gelezen op soundonsound etc.. In de review van de JP8000 stond,dat deze synth toch vrij goed de sound kan voortbrengen van wat oudere synth ,oa een aantal oude roland synths. Ik zoek eigelijk een V.A. met de wat retero sound van vroeger. Ik hoef niet teveel opties,gaat me eigelijk meer om de sound en liefst met een beetje warm karakter.

Vergeet niet dat die review waarschijnlijk uit '97 is, betekent andere gedachtengang dan nu. Ik zou zeggen , wil je de supersaw--> JP8000. Wil je echt analoog koop dan iets fatsoenlijk.

Origineel geplaatst door Toon
Vergeet niet dat die review waarschijnlijk uit '97 is, betekent andere gedachtengang dan nu. Ik zou zeggen , wil je de supersaw--> JP8000. Wil je echt analoog koop dan iets fatsoenlijk.

Dat zegt natuurlijk niets. Maar ik weet wel dat de jp8000 een vrij warme synth is. Maar als iemand ander opties weet of sugesties.

Ik denk echt dat je eens moet kijken naar een echte analoge bak met redelijke midi mogenlijkheden. Ik heb heel wat va's gehad maar er is er geen één die echt analoog klinkt (imho). Enige bakken die een analoog karakter hebben zijn de analoge bakken zelf:eureka:

Als je dan toch een VA wil zou ik eens kijken naar het oude spul van Novation zoals de (super)nova. leuke synth, makkelijk te bedienen en goeie functies voor weinig geld. Met deze VA heb ik wel het meeste plezier gehad en sommige geluiden hebben wel iets oberheim achtigs.

Echt dat gelul over analoog ook de hele tijd. Als wie wil je klinken? Tiesto of toch Rank 1? Praat d'r ook niet zo omheen verder ;)

Als ik een Virus of een Nord Lead zou kopen zou ik dat doen vanwege dat echte VA karakter waar ik naar op zoek ben, niet omdat het zo lekker analoog klinkt.

Ben zelf niet zo onder de indruk van de Nord G2... mijn Virus B raust meer. Is leuk voor erbij ... en dan nog niet.

Ik dacht ook ver te komen met de Vb, moarrrrr: toen ik een simpele Juno 106 kocht, hoorde ik meteen het verschil: de Júno kan pas laag drammen, en klinkt veel ronder en warmer.

DUSCH, zoals indernaad al gezegd: probeer t echte waerck eensch!

Back