justin wil een JP maar stelt diverse vragen over allerlei andere synths-thread

ik zou die superwave plugin ff downloaden, daarmee krijg je een aardig beeld van wat die synth kan denk ik

en als je osc 1 een beetje naar links panned en osc 2 een beetje naar rechts krijg je idd een heel mooi breed geluid

Oke nou ff serieus naast dat gein. Ik heb vroeger een klein tijdje de jp8000 gehad,heb hem weggedaan omdat ik op dat moment gewoon andere prioriteiten had. Het is onderhand al een tijd je geleden,maar weet zo ongeveer wel hoe de jp8000 werkte. Ik vond de sound toen vrij goed,maar wat beperkt als synth. Aangezien ik op dit moment overweeg of het nu wel een goede aanvulling zou kunnen zijn op me setup. Ik vond toen we vrij warm klinken,maar aangezien er tegenwoordig al heel wat nieuwere VA ontwikkelt zijn. En het gaat me totaal niet om trance etc.. beetje richting oakenfolds style, beetje vreemd maar toch wel lekker en duidelijk,met een goed sfeer.

.. die associatie van de JP8000 met trens komt me de :r uit hoor !

ik heb de virus c
ik heb de ion
wil je warmte, neem de ion

ik heb de jp8xxx bespeeld, is niet warm
ik heb de an1x, is niet warm

wil je analoog en goedkoop -> pulse of matrix1000 (250-350 euro) ik heb de pulse ik ken de matrix1000 (beiden warm)
met toetsen: de juno60 bijv.
ik ga zelf altijd voor bakken met CC's dus een juno60 heb ik niet, maar maatje van me, tis een wereldbak!
en warm!

maar enfin... zelf weten.

of als je iets koopt eerst vragen of je het een dag mag testen, ben je er ook wel achter of het warm genoeg is voor je!

zo, nu eerst een warm
:biertje:

Nou je weet dus hoe een JP-8080 klinkt, en je kunt in de winkel nog de Nords, Virussen, Ion en Nova's gaan testen. Een van die 5 bakken heeft zeker voor jou de kwaliteit 'analoog'.

Maar zorg dat je wel zorgvuldig met een boog om die verdwaalde Waldorf Pulse heen loopt! Je zou eens schroomvallig overstag kunnen gaan! ;)

Godzijdank! Justin heeft de knoop doorgehakt. Als nu niemand meer wat zegt verandert hij hopelijk niet van gedachten :)

Ohja, er zijn twee woorden die ik na vandaag nooit meer wil horen, deze zijn :

1 : supersaw super superdesupersupersaw en alle varianten hierop, én ..
2 : egaliseren.

Over dat laatste, tja.. naja .. lekker belangrijk :D

zo.

Origineel geplaatst door justin
Hahhhha kut.. Nou oke ik geef het toe,ik wil precies dezelfde sound die tiesto altijd gebruikt en die string die ze ook altijd gebruiken in rank 1 & Johan gielen en dj samy. Ik heb weleens afgevraagt welke synth zij daarvoor gebruiken etc...

Weet iemand welke synth dat is? Ik hoorde weleens een verhaaltje over een bepaalde super saw of iets.

Deze heren gebruiken verschillende synths, het komt echt niet allemaal uit één bak.
Ga maar eens goed luisteren naar Tijs z'n laatste cd. Zitten analoge, VA en softsynths door elkaar heen
en waarschijnlijk digitaal afgemixt.

Je wilt verschillende karaktersounds uit één synth halen. Gaat je niet lukken.

Beste is voor de synth te kiezen waarmee je de meeste sounds kunt maken
die je op dit moment in je hoofd hebt zitten.

gr. Tom

Origineel geplaatst door bikkel
Maar zorg dat je wel zorgvuldig met een boog om die verdwaalde Waldorf Pulse heen loopt! Je zou eens schroomvallig overstag kunnen gaan! ;)

haha ;)
"Gelukkig" is een Pulse tegenwoordig wat moeilijker te vinden

Origineel geplaatst door Danny
16 onafhanklijke arps en veel functies hands on. En inderdaad, check de Equinox maar eens ... enkel en alleen met een Virus C gemaakt.

Correctie : Virus-B! Dus kopen dat ding, voor maar een paar euro's : De virus is gewoon dé synth die het beste in mijn straatje past. En mijn straatje kent veel splitsingen..

Back