Loopt de bass gelijk of?

Ensemble

Ouwe rot
Mensen mijn bassline loopt niet helemaal strak maar hoe kan ik dit nu wel met de jusite feel dus zo organisch mogelijk toch enigzins strak krijgen?

Gaarne hulp:biertje:

Groet,
Semble

Attachments

• 3degrees.mp3
    270,4 KB · Bekeken: 69
misschien niet het antwoord dat je wilt horen,

maar ik vind het wel goed klinken zo.
wat ik wel anders zou doen dat is die string.
die moet je ineens op laten houden in plaats van langzaam uit laten sterven.
want die string klinkt vals samen met de hoge tonen, en het klinkt leuk als zo'n opkomend geluid plotseling ophoudt bij het begin van een nieuw stukje.
dat maakt het wat minder traag, en wat spannender denk ik

Slaap je nou nog niet:okdan:

De rest volgt spoedig.

Was leuk om even gechat te hebben.

Welterusten:Z

Niff, ik zal er rekening mee houden.
Bedankt voor de tip en je reactie!:doei:

Die baslijn is ritmisch en qua timing wèl oké in elk geval, zo op het gehoor de juiste feel, al ziet het er mogelijk op je sequencer 'verkeerd' uit (soms zegt dat niets, vooral als een klank een wat langere attack heeft: De puls van die klank valt dan namelijk niet samen met het begin van de klank; nu is die puls van de sample iets dat helaas niet te zien is in een MIDI-track, maar gelukkig wel te horen is!).

Melodisch ligt dat eventueel anders:
De baslijn daalt op gegeven moment (na zo'n drie sec.) een halve toon. Prima. Een tapijtaccoord zet in. Prima.
Alleen bij de 11e seconde stijgt de bas alweer een halve toon, terwijl het tapijtaccoord nog bij lange na niet uitgestorven is. De bas zit er dus zo'n 5 seconden lang fllink naast...Tenzij die dissonant gewenst is natuurlijk... :confused:

(Maar je kunt natuurlijk ook de baslijn handhaven en het accoord halverwege afkappen...)

Ben benieuwd naar de rest!!!

Ritmisch valt het wel mee die disonant met de bass ik weet het niet viel me niiet zo op is moelijk te horen valt een beetje weg zelfs op 11 seconden.

klinktoke maar ik denk dat ik weet wat je bedoelt

op het einde van de loop transponeer je de bass om in de zelfde toonhoobgte te bljven met de pad ...maar die toonveranderinng van de pad is niet zo best merkbaar dus daarom klint die bass misschien en beetje ontoonvast

kan er ook volledig naast naastziten

Origineel geplaatst door the tall lad
klinktoke maar ik denk dat ik weet wat je bedoelt

op het einde van de loop transponeer je de bass om in de zelfde toonhoobgte te bljven met de pad ...maar die toonveranderinng van de pad is een portamento ( dus daarom klint die bass misschien en beetje ontoonvast omdat je die gerektheid van die portamento wil volgen ....)

I make non sense at all

kan er ook volledig naast naastziten

Back