Voidwalker

Fifth Bot

d[-_-]b
Hey, tijdje geleden dit ik hier wat gedropped heb. Beetje afgeleid met een bucket list dingetje op muzikaal gebied: gitaar gekocht en gelijk les genomen begin dit jaar en dus wat minder tijd om dingen af te ronden. Anyway wel gewoon muziek gemaakt hoor, maar niet echt tijd gehad om dingen af te ronden, maar daar ga ik nu weer ff wat meer op focussen, dus bij deze :).

Ik heb 3 tracks ready to release, maar wellicht kan ik nog wat met jullie feedback. Hier de eerste van drie.

Ik probeer wat meer focus qua genre te krijgen, de keuze is gevallen op bass heavy shit, dingen als 140/minimal dubstep, UK bass en old skool DnB. Deze track is dus wel bass heavy bedoeld, maar misschien moet het toch een tikkeltje minder? De track titel vind ook nog niet zo, suggesties?

Laatst gewijzigd:
Leuk gitaar :)

Vind hem echt vet.
Zal hem nog eens luisteren...want heb niet echt feedback

Leuk gitaar :)
Ja zeker leuk maar wel pittig! Ik had dit 30 jaar geleden al eens geprobeerd, maar toen had ik het geduld er niet voor, niet verder gekomen dan 2 maandjes les en de gitaar dan ook maar weer verkocht.

Maar toch wel beetje op verkeken wat er allemaal bij komt kijken, ik dacht beetje akkoordjes leren en wat ritme, dat gaat me wel lukken, maar man, dat dempen van snaren op tig verschillende manieren, daar komt toch wel een potje skill bij kijken! Maar er is progressie en ik ben nog aan het lessen en ik ga komend jaar nog maar ff door!
Vind hem echt vet.
Zal hem nog eens luisteren...want heb niet echt feedback
Merci! Let me know als er nog iets beter kan!

Ik hou van de simpliciteit van de track, leuke growls, goeie percussie. Ik heb geen enkele opmerking verder. Naais!

Gloomy :)
Hey thnx. Ik ben aan het proberen om het allemaal wat simpeler aan te pakken, op eigenlijk elk gebied: drums, sounddesign, FX gebruik en arrangement. Dat maakt het mixen ook echt wel een stuk makkelijker. En aan het proberen dus..., het kan/moet nog steeds met minder kunnen denk ik ;)

wellicht meer accenten op snare.
soms een tiet harder somes niet. soms weinig decay soms niet.
wat je ook doet als het de groove maar beter maakt.
als de drop komt juist de bas eruit en dan geduren het midden einde van de drop weer terug.
die vocal in de drop net een tiet zachter,
die dnb snippets zijn cool daar mag wel iets meer van.

vind hem eigenlijk al heel goed. het zijn maar details.
waar heb je die fm bas mee gemaakt?

wellicht meer accenten op snare.
soms een tiet harder somes niet. soms weinig decay soms niet.
wat je ook doet als het de groove maar beter maakt.
als de drop komt juist de bas eruit en dan geduren het midden einde van de drop weer terug.
die vocal in de drop net een tiet zachter,
die dnb snippets zijn cool daar mag wel iets meer van.

vind hem eigenlijk al heel goed. het zijn maar details.
waar heb je die fm bas mee gemaakt?
Thnx, als ik nog wat aan de mix moet sleutelen dan zal ik nog eens naar die details kijken, maar eerst nog maar ff een weekje laten sudderen.
Bijna al het bass werk doe ik de laatste maanden met Serum 2, voor de variatie pak ik voor de pads meestal wat andere synths.

intro voelt alsof ik in bed het licht net uitdeed na 4 tripel.
Wat erna luistert deed me hardop verbazing uiten.
Je kan m zo laten of er n breakbeat on der mikken en eventueel een dubstep bazzzzzz? Eventueel n remix :D Ah die dubstep zit er rond dik 3min toch in.

Deze is fijn onheilspellend! :okdan: Komt uiteraard mede door de tracknaam en je avatar ernaast. Ik krijg er The Matrix vibes bij (wat een goed ding is).

Qua verbetering weet ik oprecht even niet wat te zeggen. Misschien dat het in het begin ietsje te “knisperend” is qua mix, met name die hoog getunede bassdrum, maar ik luister het niet op de beste speakers dus dat kan vertekening geven. En misschien wil je wel dat het wat knisperend is, want het geeft tegelijkertijd ook wel een vervreemdend effect. Ik krijg er beelden bij van knipperende TLs in een verlaten underground railway of zo.

Dik! Er gebeurt wel veel in het laag, ben er niet over uit of het niet te veel is... de ruimtelijkheid is in ieder heel mooi, die lange reveb tails, heerlijk :)

Dik! Er gebeurt wel veel in het laag, ben er niet over uit of het niet te veel is... de ruimtelijkheid is in ieder heel mooi, die lange reveb tails, heerlijk :)
Ja ik twijfel zelf ook wel hoor, nou misschien van het weekend nog eens checken als ik het op kan brengen, maar er liggen alweer drie nieuwe tracks klaar die ik eigenlijk wilde afronden….

Back