mic advies

toe maar! niet wat duur? ik bedoel, met mijn cheap ass AKG-tjes heb ik ook prima resultaat!

Origineel geplaatst door Zhanox
toe maar! niet wat duur? ik bedoel, met mijn cheap ass AKG-tjes heb ik ook prima resultaat!

Ik dacht al in de lage regionen te zitten met die t-bone,een echt goede bv neuman betaal je het 10 voudige.

Er schijnt laatst een test in de duitse Keys te hebben gestaan en die konden eigenlijk niet om zo'n T Bone microfoon heen (ik weet niet zeker of het deze buizen uitvoering was, maar het was één uit de serie van Thomann).
Ze moesten bekennen dat het een prima microfoon was tegen een schofterige lage prijs.
Voor de goede orde een maat van mij vertelde dit, ik heb zelf het artikel niet gelezen.
Maar hij wilde wel zo'n microfoon gaan proberen, ondanks het feit dat hij zelf een oude Neumann heeft.
:biertje:

Ik heb een van de andere T-Bone Mics (SCT-400) en die doet ut erg goed. Ik heb ook veel goeds gehoord over deze mic.

Ik vraag me af of je meteen een buizen-mic moet kopen. Als het je enige microfoon is zou ik voor een transparantere all-purpose mic gaan (Rode NT1 of 2 ofzo).
Als je er steeds maar een zanger(es) mee opneemt kan je wel es kijken of het geluid van zo'n buizenmicrofoon bij zijn/haar stem past maar dan zou ik gewoon eens een paar microfoons gaan uitproberen.

Dank je voor jullie info,en voor de t.bone gebruikers waar hebben jullie deze gekocht?
Want kan weinig info vinden waar deze in nederland te krijgen is.

Misschien ietwat late reactie, maar die T-Bone mic's zijn het huismerk van Thomann en dus niet te verkrijgen in Nederland.
Ik heb overigens net de SCT-700 besteld en binnen gekregen. Moet nog even checken hoe hij klinkt, maar dat zit volgens mij wel snor.

:biertje:

Dit is weer zo'n microfoon die in China is gebouwd... lekker goedkoop,
ziet er goed uit, en het zou kunnen dat ie het goed doet. Het probleem
met de meeste Chinese microfoons is de kwaliteitscontrole, je kan het
treffen met de microfoon die je koopt, maar het omgekeerde kan ook
gebeuren.

Het model waar jij naar kijkt is volgens mij een kopie van de AKG C12 -
Telefunken ELA-M 250/251, legendarische microfoons (Mick Jagger,
David Bowie kiezen beide een C12). De C12 en ELA-M modellen hebben
multi-pattern, de T-Bone is alleen maar cardoid, al zou dat voor de meeste
thuis-opname situaties moeten volstaan.

Als je echt een tube-microfoon wil hebben voor een goede prijs, dan
zou ik toch voor en model van Studio-Projects gaan, het zal ietwat duurder
uitvallen, maar daar krijg je dan wel ee microfoon die een 'westerse'
kwaliteitscontrole heeft ondergaan, en waar de meeste engineers toch
zeer tevreden mee zijn... met de T-Bone is dat geen zekerheid.

De TB1 (Studioprojects goedkoopste tube-microfoon) gaat voor 289 Euro bij
http://www.digitalaudioservice.de, een goede investering.

Een andere microfoon die echt klasse is, en die je rond de 400 zou moeten
kunnen krijgen is de Rode NTK. Fluweel zacht en directioneel enorm fijn om
mee te werken (veel verschillende kleuren beschikbaar door plaatsing alleen).

Mvg.,

CoolRunning

Iemand gebruikers ervaringen met die tube microfoons? Ik zoek er namelijk ook eentje, maar weet niet welke. De SCT-700 vindt ik erg aantrekkelijk kwa prijs, is dat wat?

Tube mic's staan bij mij ook nog op m'n verlanglijstje.
Maar ik ben ook op zoek naar een betaalbare Ribbon mic, dus als iemand sugesties heeft. Ik zag dat Fame een Ribbon tekoop heeft die niet al te prijzig is. Maar ik ken Fame eigelijk niet zo goed, is de kwaliteit van het geluid wel goed?

Ik vind die goedkpope van Rode behoorlijk goed. Ik hoor het verschil met Neumann van een kennis van mij eigenlijk niet. Dus waarom niet? In combinatie met de preamps op mijn Motu gewoon goed . Goed genoeg voor mijn homestudio ambities.

Back