Machinedrum > geluidsniveaus

BERRANTZ

Ingeburgerd
Ik heb een probleempje met mijn Machinedrum...

Als ik alle geluiden afspeel met Bassdrum eronder klinken ze qua volume minder hard
dan wanneer ik de Bassdrum weglaat. Als ik de Bassdrum uitzet hoor je rde rest van de geluiden
echt goed harder worden.

Wat doe ik verkeerd?

Dit is normaal hoor, je doet nix verkeerd. Alhoewel het hangt er ook nog vanaf hoe je die beat precies heb klinken als je een extreme rag kick heb gemaakt die frequencies vreet dan is t normaal dat de rest van de geluiden moeite hebben hier doorheen te komen. Ik weet niet precies wat je probleem is, misschien kun je een audio voorbeeldje plaatsen?
Maar doorgaans is het heel normaal dat percussie harder klinkt wanneer je de beat weg laat. Als je tracks gaat maken en alles appart gaat opnemen gewoon ff een hardware/software compressor gebruiken op je drum en percussie sounds dan komt t meestal wel goed. Of misschien dat je al compressie had gebruikt over het geheel maar teveel ?
Ga op je MD even naar het master menu en als ik me niet vergis het alle rechtse menu en tweak daar je settings eens misschien dat het dan opgelost is.

Hm ik zie net dat je post in de section TRACKS staat :smeris:
Welkom op het forum trouwens :)

Laatst gewijzigd:
Compressie!!!!!!!

Re: Machinedrum > geluidsniveaus

Origineel geplaatst door BERRANTZ
Ik heb een probleempje met mijn Machinedrum...

Als ik alle geluiden afspeel met Bassdrum eronder klinken ze qua volume minder hard
dan wanneer ik de Bassdrum weglaat. Als ik de Bassdrum uitzet hoor je rde rest van de geluiden
echt goed harder worden.

Wat doe ik verkeerd?

Probeer het bassdrumkanaal eens 1/3 tot de helft zachter te zetten, dan komt de rest ook weer naar voren.

ff je compressie aanpassen.....standaard staat de interne compressor nogal extreem ingesteld...

Ik gebruikte tot op heden nog nooit een compressor/limiter maar had dit probleem
tot op heden ook nog niet zo erg. Ik moet me toch maar eens goed laten voorlichten over
een goeie compressor/limiter dan.....

Ik had m al wel op mijn verlanglijstje staan maar aanschaffen moet wellicht iets eerder dan.

Bedankt!

Barry

p.s. als een van jullie er 1 over heeft en m toh te koop heeft.... of tips wat een goeie is?

Origineel geplaatst door BERRANTZ
Ik gebruikte tot op heden nog nooit een compressor/limiter maar had dit probleem
tot op heden ook nog niet zo erg. Ik moet me toch maar eens goed laten voorlichten over
een goeie compressor/limiter dan.....

Ik had m al wel op mijn verlanglijstje staan maar aanschaffen moet wellicht iets eerder dan.

Bedankt!

Barry

p.s. als een van jullie er 1 over heeft en m toh te koop heeft.... of tips wat een goeie is?

in je machinedrum zit een compressor en denk dat je nu een kit gebruikt waar hij al in gebruikt wordt, alleen voor jouw gemaakt geluiden de compressor te heftig ingrijpt.

compressor in de MD vindt je in master EFX in "mapje dynamix"

succes

Om er nu gelijk een compressor bij te kopen lijkt me niet nodig om je probleem op te lossen.
Volgens mij snap je het niet helemaal. De machinedrum heeft al een interne compressor. En waarschijnlijk moet je daar juist even je instellingen veranderen. Hoe lang heb je je Machinedrum al?

Quote: Ik moet me toch maar eens goed laten voorlichten over een goeie compressor/limiter dan.....

Ik denk dat je eerst even je handleiding een beetje moet doornemen :)
Als je interne settings al niet goed staan en je gooit er nog een externe compressor overheen dan maak je het alleen maar erger. Maar goed een compressor erbij kopen is altijd leuk, maar in dit geval niet de oplossing voor je probleem.
En aangezien je zelf al zegt dat t eigenlijk nog niet in de planning zit zou ik zeggen: Wacht er nog ff mee en neem eerst je handleiding eens goed door. Het klinkt alsof je net je MD heb gekocht, Leer het beestje eerst wat beter kennen.
En dan weet je daarna precies wat je nog wel of niet nodig heb. Een leuke fx box die al voorzien is van een basis compressor en andere leuke effecten zoals distortion en flanger kan ook erg leuk zijn. Het is absoluut niet noodzakelijk om gelijk een compressor/limiter achter je MD te hangen. Ik denk dat het in jouw geval al helemaal niet noodzakelijk is (niet lullig bedoeld).

Zet anders je percussion onder A en B stereo output die kick op output C, D, of E enz. en kijk inderdaad op die FX van de machinedrum...

WEET trouwens iemand een site waar je kits kan vinden voor de machinedrum ...ik weet er alleen 1 maar daar staan maar 4 kits op...???????????

een machinedrum user.:dj:

Thanks again! Ik heb m al ruim een jaar en snap volgens mij best een hoop van de MD, maar er
zijn toch een aantal zaken waar ik geen kaas van heb gegeten. Maar ik begin langzaam maar
zeker dingen te snappen waar ik erg blij mee ben. Niet alleen maar een eigen sound creeren,
een nummer composen en zo goed mogelijk opnemen maar ook de kleine dingetjes uit de machines
leren kennen.

We komen er wel nog wel een keer.....haha.

Ik bedoelde trouwens niet direct door de machinedrum een compressor te kopen hoor. Maar de sound die
ik nu rechtstreeks uit mijn mengtafel opneem in mijn cd-recorder klinkt net een klein tikkie anders dan
bij professionele cd-opnamen. Logisch, maar ik had al eerder gehoord dat iedere producer een
compressor/limiter aangesloten heeft. Ik bedoelde dus eigenlijk dat ik het nut daarvan exact moest gaan
leren en dan waarschijnlijk tot de conclusie kom dat zo'n ding best nuttig is....

Ik heb eerder zelf een tweetal nummers opgenomen thuis samen met een vriend van me en hij heeft die
weer tijdens een dance-sessie in een discotheek 'in the mix' gegooid. Het verschil in geluidsvolume tussen
de drums en de percussie was daar zeker niet te merken. En dat terwijl ik in mijn master fx niets heb gewijzigd...

gr.

Barry

Als je geluid wil opnemen en het klinkt heel anders komt dat denk ik door je aansluitingen of juist het gemis van goede aansluitingen/convertors opnemen direcht naar je cd recorder lijkt me geen strak plan. Denk dat het beter is om rechtstreeks vanaf je mengtafel naar een goede geluidskaart met profi aansluitingen op te nemen en dan op je pc verder door gaan met het bewerken ervan en als het klaar is dan pas gaan branden.

Back