jp8000 vs. jp8080

justin

Shauna
Mijn vraag is zit er eigelijk groot verschil in de JP8000 vs JP8080,ook qua klank gezien? Ik hoorde ergens dat de jp8080 beter klinkt qua sound dan de jp8000. Ik weet dat de jp8080 wat verbetert is tegenover de jp8000,maar is dit werkelijk waar?

En de extra opties op de jp8080,is het een groot gemis tov. de jp8000? Ik weet wel dat de toetsen zeer maar dan ook zeer brak zijn op een jp8000. Maar zijn deze toetsen redelijk te gebruiken om iets goed in te spelen als masterklavier?of zeg je dat lukt je niet.

bedankt voor de hulp.

Enkele verschillen, die ik ken:

JP8080:

10 stemmen ipv. 8
smartmedia opslagmedium
Vocoderfunctie
meer presets

Maar de Jp8000 is mooier! :)

EF

;)

Ik hoorde ergens dat de JP8080 een unison mode heeft,multi fx,distortion en meer modulatie mogelijkheden o.a. door de lfo2? En ook nog 2x noise op de osc.

Mischien dat iemand dit kan verduidelijken,hoe zit het met de klank dan?

:D Zo zo Justin, dus je hebt nog steeds geen JP gekocht?
Hoeveel JP threads moeten we nog van je tegenkomen? :D

De klank zelf en de DACs verschillen volgens mij niet, slechts de mogelijkheden.

Justin, met alle respect hoor maar volgens mij ben jij de grootste twijfelaar van het hele forum!
Wat betreft de JP80X0 raad ik je aan niet teveel naar de mening van anderen te vragen. Als ik me niet vergis ben jij zoals velen van ons de gelukkige eigenaar van maarliefst 2 oren en die horen beter dan wie dan ook wat jij mooi vind.
De ene keer schrijf je over analoge sounds en een paar draadjes later ben je weer op zoek naar de ultieme trance sound. De enige synth die jou volgens mij echt blij zou kunnen maken (en velen van ons met jou) is de inspiratiebron geweest van de ontwerpers van de JP8000 en JP8080, namelijk de Roland Jupiter 8. Het enige nadeel is dat deze synth ondanks zijn leeftijd nog steeds behoorlijk prijzig is. Ik zou overigens wel voorzichtig zijn met het begrip 'analoge sound' want analoog wil niet per definitie zeggen: warm. Er zijn in de geschiedenis voldoende analoge synths gemaakt die vele malen dunner zijn dan enkele VA's van tegenwoordig. Het bezit van een bepaalde synth is nog geen garantie voor het ultieme geluid. De engineer achter de knoppen / toetsen is minstens zo belangrijk!! Ik zou zeggen: vertrouw op je eigen oren en laat je niet teveel leiden door modegrillen!!
:halleluja

Re: jp8000 vs. jp8080

Origineel geplaatst door justin
Mijn vraag is zit er eigelijk groot verschil in de JP8000 vs JP8080,ook qua klank gezien? Ik hoorde ergens dat de jp8080 beter klinkt qua sound dan de jp8000. Ik weet dat de jp8080 wat verbetert is tegenover de jp8000,maar is dit werkelijk waar?

En de extra opties op de jp8080,is het een groot gemis tov. de jp8000? Ik weet wel dat de toetsen zeer maar dan ook zeer brak zijn op een jp8000. Maar zijn deze toetsen redelijk te gebruiken om iets goed in te spelen als masterklavier?of zeg je dat lukt je niet.

bedankt voor de hulp.

De JP8080 Heeft een paar voices meer en meer arp patterns. Meer verschil is er volgens mij niet.

Quote: Maar zijn deze toetsen redelijk te gebruiken om iets goed in te spelen als masterklavier?of zeg je dat lukt je niet.

Wat een domme vraag. Als je ziet hoe vaak deze synth wel niet live gebruikt wordt(wat je zelf ook vast wel weet).
Lijkt mij het antwoord nogal duidelijk. Behalve als je zelf een leek bent natuurlijk, dan zeg ik: dat lukt je niet.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door C738
Justin,

in deze thread vind je misschien meer antwoorden.

-C-

LOL!? Doorverwijzen naar zn eigen threads :D
Mja hij heeft inderdaad ook heel wat JP threads gestart. Justin Koop alsjeblieft gewoon een JP! 8o)
En laat de eerst volgende JP thread van jou een leuke review zijn over de JP :biertje:

-edit-
Als je trouwens al iets heb met goede toetsen zou ik voor de jp8080 gaan. Als je nog geen goede toetsen heb kun je natuurlijk altijd nog een goed masterkeyboard kopen. Of gewoon voor de Jp8000 gaan, zo slecht zijn die toetsen nou ook weer niet hoor.

Laatst gewijzigd:
Back