mpc60 imitatie op mpc1000!

pal

Mannelijk lid
Helaas heb ik nooit het genoegen gehad om een mpc60 of akai s950 te gebruiken...
maar ik ben laatst bezig geweest met sampletjes te maken op mijn mpc1k met bitcruncher en dit klinkt erg lekker....is dat een beetje te vergelijken met een mpc60 denken jullie?

:doei:

Nah.. Denk het niet. Heb die MPC1000 nog niet gehoord. Maar heb een MPC60 gehad en dat geluid zat hem grootendeels in de convertors. Een beetje ruis, 12bit en zéér crunchy!
Want als ik een sample via MIDI naar de MPC dumpte klonk het toch wat anders dan wanneer ik het opnam via de convertor.

we zouden eigenlijk iemand moeten hebben die ze allebij heeft of gehad.....

in het geval van de mpc1k neem je een sample die je bewerkt met het interne effect bit grunger.
dit effect maakt de sample lo-fi en je kunt zelf invoeren hoe erg je de sample wilt aanpakken...

vraag me echt af of je het verschil zou kunnen horen...aangezien ik de mpc erg goed vind klinken....
zit dat effect bit grunger ook op de mpc2000 eigenlijk?

Nou, reken maar van niet.. Niets evenaart de sound van de 60.. Zelfs geen s950!

Ga anders ff op mpc-forums.com vragen. dEr zijn mannen die alle MPC's hebben!

dacht dat de 950 zelfde specs als de mpc60 heeft?
heb inmiddels gepost op mpc-forums.com
ben benieuwd......

De bitgrunger gaat van 1 tot 8 klinkt ook erg vet hoor...maar is wel digitaal natuurlijk

Ja ik dacht dat ook. Tot ik onlangs ergens las dat het dus niet zo is.

De MPC60 heeft achteraan nog een knopje met 3-stands die je geluid (input) nog wat meer vunzig doen klinken (echt vet). Ik weet niet of die 950 deze functie ook heeft..

De bitgrunger gaat van 1 tot 8 klinkt ook erg vet hoor...maar is wel digitaal natuurlijk

Ik zou opzich best een analoge bitcruncher willen :D

Origineel geplaatst door Ionide
Ik zou opzich best een analoge bitcruncher willen :D

mmm..is natuurlijk altijd digitaal:confused:
slimme opmerking van mij zeg..

Back