Ultimate AX 48B-Apex betrouwbaar?

P@ulu$

Master of Disaster
Hallo,

Zijn hier mensen die ervaring hebben met de keyboard standaard: Ultimate-AX 48B-Apex

Ik wil er misschien één aanschaffen, maar heb van verschillende mensen gehoord dat hij nogal slijt. Hij slijt vooral bij het inklappen, dat de aluminium-onderdelen van het schuifsysteem snel afbrokkelen of afbreken.
Is dit waar, of is het een fabeltje?!

Groeten Paulus

Ik heb er 2 en ben er erg tevreden over.

Ik gebruik ze enkel thuis, dus veel inklappen e.d. is er niet bij. Bij mij is er nog niets stuk gegaan. En mocht dat ooit gebeuren==> Levenslange garantie 8)

heb er jaren eentje gehad

heb er jaren eentje gehad

altijd zonder klachten.
Op een gegeven moment is de kunststof klep kapot gegaan en voor €12 had ik weer een nieuwe.
Slijten is er niet bij, hooguit de lak door het veelvuldig in en uitschuiven.
Misschien dat Sensilube een oplossing biedt
:confused:
In ieder geval was ik over de kwaliteit etc. heel tevreden MAAR......
twee nadelen:
je hebt soms synths die precies met hun midipoorten bij de zuil zitten, dan kun je dus geen kabels er in steken EN
je kunt niet echt pedalen kwijt.
Ligt natuurlijk aan hoe je zit;)

heb er zelf 2 die ik op de buhne gebruik. Nog geen problemen mee gehad, behalve dat het plastic ding wat in de zuil zit (om de 4 horizontale "houders" in op te bergen) op een gegeven moment los zat en onderin de zuil was gevallen(schroefje los gegaan) maar dat was zo weer verholpen. Persoonlijk vind ik dit, als je staand speelt, de beste standaard om te gebruiken.

Wel een tip: als je er inderdaad mee gaat slepen koop dan wel (of maak zelf) iets om ze in te vervoeren. Als je er niets omheen doet zien ze er binnen no time niet meer uit door de krassen in de lak.

Die opmerking van VL over pedalen klopt, hoewel dat minder erg is als je erbij staat. Dan kun je de pedalen nog wel voor de voet zetten.

Back