Audio PC zonder HD!

r.5

Vers lid geweest
Heel mooi project.
Wel exclusief Lunix. Een soortgelijk project maar dan met XP/asio zou een heel commercieel produkt zijn.
Ik onbreek nog de midi interface op het achterpaneel.
Het bewijst nu al dat "bewegende onderdelen" in de nabije toekomst niet langer in gebruik zullen zijn.

mooi project! eindelijk weer een impuls op dat gebied.

not bad, not bad at all !! lijkt me zo heerlijk om gewoon dat ding aan te zetten en *floeps* gelijk opgestart en prompt loopt er een script die al m'n belangrijke programma's opstart zonder shit die 'op de achtergrond' loopt waar ik niks aan heb. (oke, ik kan in windows ook een hoop tunen ik weet het :) )

gewoon zonder fratsen (dat scheelt)

Alleen,is er wel goede audiosoftware voor Linux,ik heb wel eens wat geprobeerd maar liep tegen allerlei driver problemen aan.Verder kan windows wel geemuleerd worden onder linux maar dit levert vertragingen op zelfs bij een supersnelle pc.Is linux er klaar voor?Ik weet het niet.....

Origineel geplaatst door mono-poly
Nu nog wachten op 80 gig flash kaarten
Of een RAID controller voor flash kaarten... ;)

Origineel geplaatst door RednoiZ
Alleen,is er wel goede audiosoftware voor Linux,ik heb wel eens wat geprobeerd maar liep tegen allerlei driver problemen aan.

Al ooit van Agnula gehoord? Of Audacity, Rosegarden, Muse, Ardour, Jack, ...
Er worden tegenwoordig al veel geluidskaarten ondersteund (Soundblasters, RME, MOTU, M-Audio, ...).
Op MIDI patchbay ondersteuning (AMT8 e.d.) wacht ik inderdaad nog altijd... :(

Origineel geplaatst door r.5
Al ooit van Agnula gehoord? Of Audacity, Rosegarden, Muse, Ardour, Jack, ...
Er worden tegenwoordig al veel geluidskaarten ondersteund (Soundblasters, RME, MOTU, M-Audio, ...).
Op MIDI patchbay ondersteuning (AMT8 e.d.) wacht ik inderdaad nog altijd... :(

Audacity wel geprobeerd maar verder inderdaaad veels te weinig vandaar de vraag.Ik zal wel eens kijken naar die software die jij noemt.Maar zijn er ook goede softsynths?Of programmas zoals cubase sx of ableton?Alles is voor pc of apple,waar vind ik info over proffesionele linux geluidssoftware,zijn er linuxprogrammeurs bezig met niewe programmas?Dan zou zo'n pc super zijn,geen mechanische onderdelen,geen inductiestoringen,geen crashes........
:peukie: ;)

Dank voor de link.Ik hoop dat er meer beweging in de hele linux audio programmeer wereld komt,want het kan toch niet dat windows met zijn overbeladensoftware pakketten de markt blijft bepalen,leuke alternatieven zijn welkom.Apple blijft toch ook een beetje elitair met zijn peperdure schoottopjes(zien er trouwens gaaf uit op toneel,krijg je trek in een appeltje) en linux is toch fit genoeg,denk aan de nieuwste redhat,petje af.....:peukie:

Back