bye bye cubase bye bye logic (ableton)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ableton is gewoon een ware ware revolutie , het is net als een sampler 'als je er een rukloop insteekt dan krijg je een rukloop terug' maar als dit niet het geval is dan kan je je samples en loops ( doet er niet toe welke welke maat je ie hebt ingespeeld )manipuleren en sequencen nar hartelust .ableton is (sonic foundry)acid op speed en yogit hee ,je hebt volledige controle over alles,en wat die midi intergratie betreft voor mij pers.hoeft het niet want ik gebruik abl.altijd als rewire slave (my favourite audio sketchpad,slave to the audiopaintcanvas(bestaat dit woord) ) maar ja de concurentie is hard .........we mogen niet zoveeleisend zijn8)
o ja en wat die gui betreft .die,gewoonweg heerlijk overzichtig hetv is eens wat anders dan al die klote (pseudo ) 3d sliders/knopjes als ik aan een knop wil draaien dan pak ik mijn nord lead wel vast
en trouwens de programeurs van ableton(ben da namen v egeten )zijn die gasten van monolake .....muzikanten en programeurs tegelijktertijd.............respect

Laatst gewijzigd:
Ableton Live is 100% gejat van Sonic Foundry's Acid.
Maar wel goed gejat en sterk verbeterd zodat je er ook heel snel een makkelijk Live mee kan werken.

En die public beta is wel erg slim om zo mensen te lokken en zorgen dat er veel feedback komt op fouten.

Super leip

Super leip

Dit is zwaar goed nieuws!!
Nu nog ff Reason 3 erbij..geheheheh
(nooit tevreden die gozer!)

Eindelijk in 1 prgramma stabiel audio/midi en......analoge bakkennnnnnn.... gahahahhahaha}:|

Zeer leipjes

Re: Super leip

Re: Super leip

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Dit is zwaar goed nieuws!!
Nu nog ff Reason 3 erbij..geheheheh
(nooit tevreden die gozer!)

Eindelijk in 1 prgramma stabiel audio/midi en......analoge bakkennnnnnn.... gahahahhahaha}:|

Zeer leipjes

Mee eens.
Wat ik nu doe is ableton draaien via rewire.
En Cubase SX als midisequencer gebruiken.
Als nu alles in eens kan: Ableton zowel voor audio als midi dan vind ik het helemaal toppie!
Dit zal ook een heel stuk schelen in performance.

Een nog grotere controller..

En doe me meteen een extra paar handen erbij zodat ik het ook nog allemaal live kan bedienen :koffie:

Ik houd ableton lekker voor audio denk ik, rest lekker rewiren.

Origineel geplaatst door Roel
ableton en midi lijkt mij helemaal niks?

was dit nou een vraag of een conclusie van jou? :confused:

Origineel geplaatst door ritzi lee
was dit nou een vraag of een conclusie van jou? :confused:

ik vroeg het mezelf af! :)

het relaxte van ableton is volgens mij juist de beperking dat je alleen met audio kan werken...

ben een beetje bang dat het "just another midi/audio sequencer" pakket wordt,
heb het natuurlijk nog niet gezien dus kan nog geen conclusies trekken 8~

Origineel geplaatst door Roel
ik vroeg het mezelf af! :)

het relaxte van ableton is volgens mij juist de beperking dat je alleen met audio kan werken...

ben een beetje bang dat het "just another midi/audio sequencer" pakket wordt,
heb het natuurlijk nog niet gezien dus kan nog geen conclusies trekken 8~

ok op die fiets. :D

Ik denk niet dat 't sowieso een "just another..." gaat worden.
sowieso blijven alle functies van ableton erin.
timestretch e.d. en 't makkelijk intuitief werken met loops enzo....

ik vind het sowieso relaxt nu dat je ook VSTi's en hardware kan besturen via ableton.
Dan hoef je tenminste niet 2 software pakketten tegelijk te draaien.
scheelt gewoon een hoop werkgeheugen voor de PC.

Maargoed eigenlijk kunnne we pas echt erover beslissen als de beta versie helemaal ondersteboven is gehaald. :P

ik werk vrijwel niet met gesamplede loops ed.....daarom vinnik deze midi uitbreiding wel interessant..zal eens checken straks..

Er zijn ook erg veel mensen die in Ableton hun eigen loopjes opnemen en die dan verder in het programma zelf bewerken.

Bij een basloop is het erg makkelijk om zelf een andere loop te bouwen. Maar heb je een bestaande basloop dan kun je ook heel snel en makkelijk variaties maken door een loop te kopieeren en in die loop zelf de noten apart te transponeren.

Origineel geplaatst door fuse
Er zijn ook erg veel mensen die in Ableton hun eigen loopjes opnemen en die dan verder in het programma zelf bewerken.

Bij een basloop is het erg makkelijk om zelf een andere loop te bouwen. Maar heb je een bestaande basloop dan kun je ook heel snel en makkelijk variaties maken door een loop te kopieeren en in die loop zelf de noten apart te transponeren.
precies! k denk er niet aan om een ander zn loops te gebruiken...

Betatesters in de zaal?

Betatesters in de zaal?

Is er al iemand die "hands-on" ervaring heeft met het midi gedeelte van live4?

Ik zater namelijk aan te denken om mijn hardware sampler de deur uit te doen en de Steinberg studio case te kopen (Cubase se + plugins o.a. Halion SE).

Maar nu ik dit allemaal lees...en in ableton zit ook een sampler ingebakken. :confused:

Jammer dat er nog geen demo is..

Origineel geplaatst door Boost303
Ik zou nog ff wachten voordat je je geld in Steinberg 'kuch kuch' gaat steken

Psesies!

ik wacht in spanning af.

Nu eerst Soprano's kijken...

De nieuwe Ableton is top.
Mijn bevindingen tot dusver:
Vsti's aansturen met midi lukt prima; zelfs met externe sync zijn er geen midi glitches of andere gekke dingen. (Wat volgens mij een primeur is..)
Het nieuwe routing systeem maakt het mogelijk om alles (audio/midi) door te sturen naar andere tracks. Handig als je snel even een bewerkte track/VSTi wil renderen.
Verder werkt Ableton nu goed met HyperThreading en isie grafisch minder cpu intensief geworden.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back