vst preformance in cubase sx

sowhat

Ik ben Tof
Ik heb een vraagje over de vst preformance in cubase sx (F12)

Wanneer ik een aantal vsti in een track zet dan schiet dat metertje om hoog. Dat dat normaal is weet ik , maar in het windowtje staat ook een metertje voor disk. Hoe of wanneer gaat het metertje aan ? Dus gebruikmaken van je geheugen ?

mvg

Sowhat

Bijvoorbeeld al je langere audiotracks gebruikt. Zing maar eens heel lang Lalalalaallaaaallaaallaa (20 minuten in). En dan gaat dat metertje ook lopen.

Origineel geplaatst door astronaut
Bijvoorbeeld al je langere audiotracks gebruikt. Zing maar eens heel lang Lalalalaallaaaallaaallaa (20 minuten in). En dan gaat dat metertje ook lopen.

Zou dit dan zijn omdat het intern geheugen vol is dat ie dan de swap file gaat gebruiken ofwel maakt cubase gebruik van het windows virtual memory management of heeft hij eigen geheugen beheer ? :confused:

Lijkt mij dat er gemeten wordt of de maximale throughput capaciteit van de schijven wordt gehaald of niet.

Heeft niks met intern geheugen te maken. Dat zou an sich wel handig zijn als 3e metertje.

Inderdaad meet dit Hdd activiteit

Inderdaad meet dit Hdd activiteit

Cubase gebruikt dit tweede metertje om aan te geven of je Harddisk het allemaal nog een beetje trekt. Ik neem regelmatig 16 sporen 24 bit 48khz op in de studio en dat zorgt wel voor enige activiteit op het metertje. Je kunt zien hoe traag je schijf reageert en hoe goed het disk cachen verloopt (via geheugen een buffer maken en daarna het wegschrijven op de harde schijf). Het gebruik van plug-ins leidt volgens mij niet tot activiteit in dat metertje. Dat heb ik nog nooit gezien in ieder geval en ik heb toch wel meer dan eens een krakend systeem gehad vanwege de optimistische hoeveelheid plugins die ik actief gezet had.
Grtz
Mole

Sof samplers die direct van disk 'streamen' (zoals kontakt) hebben ook invloed op dat metertje.

duidelijke taal, ik heb antwoord op mijn vraag , tnx

mvg

sowhat

Back