Contrast - Cosmic Noise

hey wat ontzettend vet gedaan! ook leuk dat er op t laatst zo'n rustige pad met lekkere baslijn komt

moest eerst even wennen maar vind t zeker erg goed gedaan!

mooi gedaan dit. maar waarom maar 2:20????
hij is veeeeeel te kort je kan nog alle kanten op. je mag hem zeker
nog een minuutje of 2 langer maken.

Origineel geplaatst door isnieZot
mooi gedaan dit. maar waarom maar 2:20????
hij is veeeeeel te kort je kan nog alle kanten op. je mag hem zeker
nog een minuutje of 2 langer maken.

dat vind ik ook! :biertje:

Haha! Oke dan! Thanks voor jullie comments!! - ik zal er nog wat stukjes aanbrooien. Heb ook nog wel inspiratie opzich, alleen gisteravond was de tijd op :)

wow, dit is erg prettig!

Misschien inderdaad nog een paar minuten erbij (misschien het eerste stukje met alleen die beats nog ff in een andere vorm terug laten komen ofzow?)

gr
Arv

vet! het zou mooi zijn als je em nog wat vetter kon masteren...hij mag wat meer ballen hebben van mij..ik mis ook een hele dikke subbass glide :)

maar dit ligt lekker in het gehoor man!

Yo! Leuke reacties hier allemaal - thanks!
Ik ben 'm nu verder aant uitbouwen, - Wat zou je prefereren als 'mastering'? Ik ben daar nog maar sinds kort mee bezig (met 'remasteren' enzo dus niet zo veel ervaring).. Wat is de normale gang van zaken:
- Eerst een beetje compressen (6:1 of 18:1 of wa?)
- Dan EQ'en tot het spectrum een beetje overal verzadigd is?
Hoe doen jullie dat nou, en wat raden jullie aan? (VST's, HW, settings, eigenschappen, volgorde van handelingen, enz.)

ik eq voordat ik compress...bij een eindmix gebruik ik een multiband compressor.
Zo raakt de mix veel verzadigder. Ik eq sowieso alle losse sporen eerst om tot een zo optimaal mogelijke mix te komen.

probeer eens zo'n instelling en pas die aan...

Attachments

• multibandcompressor.jpg
    multibandcompressor.jpg
    43,4 KB · Bekeken: 75
zelfs op mijn laptopspeakertjes hier is het al een lekker smeuig mopje muziek! Heb je hier je K in gebruikt, zo ja waar (altijd benieuwd naar hoe anderen dezelfde spullen gebruiken..)?

De Aphexbass is van de K-station. De ruis boemtjak in den beginne en de pad (wat later) komt van de MS2k, De ruis (psiew psiew) is access virus..
Zoo nu eerst effe een bakje koffie.. :koffie: Ben nu bezig met m'n (nieuwe) KS-rack om nog wat dingetjes toe te voegen.. Ik laat wel horen wanneer ie écht af is :peukie:

Zohee, zit knap inelkaar hoor, ik zou alleen die delay eruit halen. Ik denk dat de complexiteit van die ritmes enzo beter overkomt als je het wat directer laat klinken.

Zit goed in elkaar verder hoor.,, netjes

klinkt lekker !
Ik vindt dat als de lekker ronde volle tonen/pads erin komt ook alles direct wat harder en beter in de mix klinkt.
misschien moet met wat mastering het begin wat opgepompt worden en wat voller qua sound gemaakt worden.
zodat het over de hele track dezelfde feel heeft! maar natuurlijk wel het speedy-J live gevoel houden.
je mag denk ik best je basdrum wat voller maken in het begin enzovoorts. en natuurlijk afmaken!
op naar de 6 minuut ofzo je bent nog maar net opgebouwd als het alweer ophoudt!

succes

p.s. de delay erin houden hoor ;-)

Hoi! ik heb er weer een stukje aangebouwd.. Shitman,, ik wordt rood van al die comments hier :-P
In de nieuwe track moet je effe de extreme pitch-omhoog op het einde door de vingers zien.. dat was meer een probeersel maar dat gaat er weer uit.. :)
thnks voor de replies.. Schijnt dat dit soort 'freestyle' nogal in de smaak valt kennelijk.. Korte tijd geleden heb ik nog zoiets gebouwd ooit: (Kort trackje ook) :

download 'contrast-nieuwe versie' hier:
http://members.home.nl/cosmiq/music/contrast.mp3

download 'Knoedel härr (ook zoiets)' hier:
ftp://ftp.scene.org/pub/music/groups/fusion_music_crew/cosmic_trance/fmc_kh.mp3

Oke, ik ga weer verder bakken!! :peukie:

Origineel geplaatst door Sycorax
erg knap gedaan... ff verder uitwerken nog. Hoor ik daar de "Pan Tran" MS2000 preset? 8o)

Hahaha!! jaa zekers. Het sterke is: Ik was voor de allereerste keer de ms2k presets door aant nemen toen ik deze tegenkwam: Dat was aanleiding genoeg om even een testje te prutsen, en zo ontstond de track!! hahah.. goed gehoord hoor!

Back