DX27 kapot???

bobaphat

Ouwe rot
Wat een rampspoed allemaal, eerst die tllamp boven mn mengtafel gesprongen, toen mijn hd gecrashed en alle data verloren, en dat was onze lieve heer nog niet genoeg.

Nu is mijn dx27 kapot, elke keer als ik hem aan doe, krijg ik een knipperend lcd-schermpje met wat vierkantjes, hij reageert verder nergens op, stuurt geen midi uit, krijgt nix binnen en er komt een bromtoon uit de uitgangen.

Weet iemand wat er hier aan de hand zou kunnen zijn??? Waar zou ik dit kunnen laten maken????=(

Bobaphat, ik kan me vaag herinneren dat ik hetzelfde probleem heb gehad met mijn DX100 een paar jaar geleden. Ik weet niet meer precies wat voor kuren het ding had, maar het verhaal wat jij beschrijft klinkt mij verdacht bekend in de oren. Het was toen een powersuply probleem. Het kwam erop neer dat mijn AC input niet meer goed was, die heb ik laten repareren. Volgens de reperateur lag het AC probleem mogelijk aan mijn powersuply. Hij drukte me toen op het hart om een originele adapter te kopen, wat ik niet heb gedaan. Bij mijn DX100 is het vervolgens van kwaad tot erger gegaan, nadat mijn synth was gerepareerd en weer een tijdje goed functioneerde lijkt nu het systeem verrot te zijn... Ik weet nu niet of dat dat inderdaad aan het gebruik van een niet originele power suply ligt (ik sprak laatst iemand die zei dat dat zo goed als onmogelijk de oorzaak kon zijn) maar de woorden van die reperatuer spoken sindsdien wel door mijn hoofd... Ik ga me toch ook maar 's inschrijven bij die DX group, misschien dat er nog wat te redden valt...

Ik zit al bij die yahoo group maar ik heb nog geen reply gekregen daar.

Ik kan me idd herinneren dat je zoiets zei over je dx100 ja, ik hoop dat het die voeding is, zoiets kan de electro zaak op de hoek ook nog wel repareren. Wat was je kwijt voor die reparatie???

lol, Bobahapt gebruikt een adapter die die van mij geleend heeft.
Nauw geef die dan maar weer terug, want nu heb je er toch niks meer aan :D

Ik kan me herinneren dat die adapter minder volt geeft dan op de synth staat vermeld.
Ipv de orginele kan je ook eentje gebruiken die dezelfde specs heeft. Dus ongeveer dezelfde ampere.

oh en kees, je hebt een pb op je andere account.

Hoe bedoel je precies??? Denk je dat als ik nu een andere adapter aansluit, hij het ineens wel doet???

Nee, nee, als het is wat ik denk dat het is zal hij waarschijnlijk wel eerst gerepareerd moeten worden (hoewel het geen kwaad kan om het te proberen natuurlijk, als dat het probleem oplost zou dat een reparatie schelen, maar ik vrees dat het niet zal werken).
Wat ik bedoel is was een bevestiging van wat sander zegt; dat je na de reparatie op zoek zou kunnen gaan naar een adapter die overeenkomt met een originele, in plaats van een originele adapter te bestellen. (hoewel ik denk dat het maar een paar euro's zal verschillen).
Ik weet zo de specs niet van de originele adapter, maar misschien staat het in een handleiding of kun je een andere DX27 eigenaar vragen of die op zijn adapter wil kijken wat de specs zijn.

Succes, en vraag natuurlijk een 'second opinion', hè :) Zoals ik al zei, m'n geheugen aangaande mijn DX100 is wat troebel. Die electrospeciaal zaak lijkt me een prima plek om te beginnen, eigenlijk, voor zowel voor de reparatie als de juiste adapter.

Ik heb nu hetzelfde probleem met mn dx27 :S
Als ik hem aandoe zie ik aleen vierkante blokjes in het display :(

Het is mogelijk dat de data in ram corrupt is als gevolg van een lege batterij.

Batterij vervangen, factory reset en verse patchen sysexen

Met m'n V50 had ik hetzelfde probleem, nu opgelost

Vic

thnx! maar bobaphat is de koning! Ik had em een prive msg gestuurd en hij zei dat hij het met de voeding had opgelost. Ik had dit al in deze post gelezen maar ik had niet in de gaten dat ik ooit ns ( ik denk tijdens inpakken/uitpakken voor een optreden) een andere adapter erin gestopt. Blijkbaar gaat dit dus een tijdje goed en daarna niet meer, dat is dus het fnuikende van dit probleem!
Twas gewoon de adapter!

Ik heb dit ook ooit ns met mn digitech talkbox gehad, een maat van mij dacht dat ie em stuk had gemaakt toen ie em vervoerde...want hij deed et niet met een gelijkwaardige adapter (bleek dus dat je echt PRECIES die digitech adapter nodig had).
Jeetje wat een stom probleem zeg, ik moet echt meer respect gaan tonen voor de adapters van 9-12v.

Echt raar eigenlijk, want van digitech en yamaha had ik opzich een goede indruk mbt. kwaliteit. Een maat van mij (electrowizard) zei dat kwaliteits bedrijven vaak wat duurdere componenten kopen zodat die verschillende ranges van amperes en voltages aankunnen zonder getoast te worden. Daarom is vaak die japanse shit zo goedkoop omdat die daarop besparen.
Vraag me af of deze 'exclusieve' adapterdrift misschien niet een marketing truuk is.

René: thnx als ie echt stuk gaat hebben we zeker een deal! 2 DX'jes word me ff too much, aangezien ik ook aan het uitdunnen ben van me studio.

Back