kleine defecten mixer

DJ-D_Prime

Die Rakete zu den Planete
Hoi,

Ik heb dus een spirit folio notepad en er vertonen zich een aantal kleine defecten.

- De stereo B geeft alleen nog maar links geluid
- Al het overige geluid is links net wat harder dan rechts
- Regelmatig begint het geluid ineens te kraken en te storen en valt 1 kant weg (soms links, soms rechts) als ik dan het mastervolume even wat verder open draai is het weer normaal

Heb ik dus net de feedback gebeld en die zeiden dat een reparatie gauw 80 euro kon kosten.

Wil ik graag weten:

-weet iemand waar ik mn mixer goedkoop kan laten repareren?
-weet iemand of ik mn mixer zelf kan repareren (dus wat er aan scheelt)?

ik heb hem zelf al proberen open te maken. Dit gaat goed tot ik alle schroefjes en knopjes eraf heb. Er zit namelijk bij elke grote jack ingang/uitgang een soort plastic ding met de vorm van een zeskantige moer (dat is hoe t eruit ziet) die kreeg ik er niet makkelijk af en durfde niks te forceren

-weet iemand hoe je die dingen er met beleid afhaalt?

bedankt!

Primus Galacticus

Heb je al je snoeren even gecontrolererd?Verder contacten schoonmaken .Als dat het niet is klinkt het voor mij als een kapotte potmeter of een sluitinkje.
Volgens mij kan elke goede audioreparatiezaak dit wel repareren.Ken je niet iemand met een multimeter en een scoop?Dan is het vast snel gevonden.Succes.!:okdan:

Hmm..

FF flink alle pluggen in en uit "raggen"...om te contacten schoon te maken...faders heen en weer 'raggen'...om viezigheid weg te halen...rook je in je studio ???
Misschien is het stof...FF voorzichtig openmaken en kijken of je met een borsteltje iets kan doen of hard blazen...
Kijken of alle contacten nog goed zijn binnenin...verder dan solderen weet ik ook niet...
:confused:

Origineel geplaatst door Bass
Hmm..

FF flink alle pluggen in en uit "raggen"...om te contacten schoon te maken...faders heen en weer 'raggen'...om viezigheid weg te halen...rook je in je studio ???
Misschien is het stof...FF voorzichtig openmaken en kijken of je met een borsteltje iets kan doen of hard blazen...
Kijken of alle contacten nog goed zijn binnenin...verder dan solderen weet ik ook niet...
:confused:

ik rook niet (als ik al rookte zou ik t niet hier doen, is immers ook mn, woon en slaapkamer :D) stof ist ook niet, heb em meerder keren goed afgestoft en heb stofhoezen.

openmaken lukt me niet (zie boven) omdat er plastic kapjes bij de jack in/outs zitten die ik er niet af krijg (zonder geweld)

Reparaties hebben altijd startkosten, en verder kost een reparateur ook euro's per uur
80 euro is denk ik wel een minimumbedrag voor een simpele reparatie.
Wil je minder kwijt zijn, dan zul je een goede amateur-reparateur moeten zien te vinden.

Boemstjak kent misschien wel iemand ...

Origineel geplaatst door matt second
Reparaties hebben altijd startkosten, en verder kost een reparateur ook euro's per uur
80 euro is denk ik wel een minimumbedrag voor een simpele reparatie.
Wil je minder kwijt zijn, dan zul je een goede amateur-reparateur moeten zien te vinden.

Boemstjak kent misschien wel iemand ...

maar 80 euro is toch jereinste geldklopperij voor een simpele reparatie? dat slaat toch helemaal nergens op!

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
130 euro bij correct

..koop gewoon een andere, 130 Euro is toch niets meer tegenwoordig >>:biertje:
hou je deze erbij voor je weet nooit niet...

ik heb niet bepaald geld over, en verder is ie prima in orde, zijn maar kleine dingetjes die gerepareerd kunnen worden

Ah,

eeh nou 2 weken niet stappen en je hebt het eruit :)
(die drankpzijzen in de horeca :r maar dit gaat offtopic)

Ah,

eeh nou 2 weken niet stappen en je hebt het eruit :)
(die drankpzijzen in de horeca :r maar dit gaat offtopic)

niet bepaald als je moet leven van 300 euri per maand (ok, de huur is dan al betaald)

Je oude inruilen met bijbetaling ?
Eeeh.. iets verkopen wat je toch nooit meer gebruikt ??

Je oude inruilen met bijbetaling ?
Eeeh.. iets verkopen wat je toch nooit meer gebruikt ??

dit zijn niet de oplossingen die ik zoek, overigens heb ik niks wat ik niet gebruik, aub alleen nog constructieve feedback, want hier kan ik natuurlijk geen lor mee..

Back