luister ff aub

RJen

!
hai.

hardcore-track (of darkcore of hoe je het ook wilt noemen). (is nog niet af...)

zeg maar wat ik verkeerd doe.

hierbij heb ik gebruikt: een pc (P42.8) met CWPulsarII-kaart, logic, absynth-vst, battery-vst en een sts3000 softsampler.
afgemixt op jvc-huiskamer-speakers en vaak in de auto geluisterd (in de auto klint'ie goed, maar op jullie vette studio-monitoren zal het ongetwijfeld klote klinken).

wegens ruimtegebrek heb ik er een mono-mp3 van moeten maken dus de stereo-effecten verzin je er zelf maar bij. (naar welke site kan ik gratis en het makkelijkst muziek naar uploaden???)

blijf aub van die stem-sampeltjes af ik zeg toch niet hoe ik er aan kom.

alle kritiek = welkom

en ik wil niet op de zaken vooruit lopen, maar wie weet er een labeltje voor zoiets? als 't af is dan maar ik zit nu een beetje klem...

de groeten,
arjen.

Attachments

• the missionmono.mp3
    836,3 KB · Bekeken: 67
waarom lukt openen niet en opslaan als wel bij deze track? omdat'ie mono is?

Grappige samples.

Het klinkt bij mij nogal "hoog en schel".

Bij 0.38 dacht ik dattie los ging, maar dat gebeurde dus nog niet...

Ik blijf helemaal niet van die sampletjes af... ;)

o ja, alle kicks die er in zitten heb ik zelf gemaakt van een 909-kickje met cool-edit. (ff ter info)

Ik zou er inderdaad wat meer laag in heksen... verder best leuk en spooky 8)

Cas

zo beter?
of weer te?
(dit stukkie is wel stereo)

wie kan er mij uitleggen hoe ik een goeie hoorbare snare door mn overstuurde kick gooi zonder dat de vu-meter van mn eindmix anderhalf keer omhoog gaat? heb al gefilterd, ge-eq-ed en gecompressed, blijft een lullig snaretje.

Attachments

• hardcore publiek.mp3
    679,2 KB · Bekeken: 76
grappig om weer zo'n trekkie te horen. (heb je laatste versie geluisterd)
vocal vinnik grappig, doet me denken aan de tijd dat we stuiterde op die track "Eo jongeren dag!" wie kent hem?
naja. in iedergeval je kick mist toch de punsh (misschien kun je een soort korte click of tik in je kick bouwen waardoor ie die lekkere neophyte feel krijgt. of dubbel hem met een kickje waarbij de punsh vooral in het begin zit.

Denk dat het dan nog meer beukt, en dat dan af en toe afgewisseld met de kick die je nu gebruikt heb zou denk ik wat extra variatie mogelijkheden geven. je nummer heeft geen melodie o.i.d. (hoeft niet, maar mag wel!!!!)
en hij is nog beetje kort, dus een verhaal in je track bouwen zou leuk zijn met begin, midden en eind etc.
succes

Heb sinds gisteren een MachineDrum dus ga hier natuurlijk wat dikke kicks uit persen!!!

wat een ding die MD, maar heb tot nu toe alleen nog maar techno mee gemaakt. ben begonnen met een paar kitjes te maken met machinetjes en zo en zit lekker te pielen met de step-seq. gaat nog wel ff duren voordat ik hier een perfecte kick voor deze track uit tover. maar dat gaat wel een lekker gelayerde worden natuurlijk 8). echt vet kassie...

melodietje wil ik uit een vst-tje halen, ff kijken welke. v-station is net iets te mager/digitaal denk ik. het liefst zou ik een virus c willen hebben, maar ja ik kan zo veel willen he...

latex

:biertje:

eerst maar ff die md helemaal door krijgen8~

helemaal goed, qua mix is 'ie naar mijn mening juist goed, veel hoog en schel zodat 'ie agressief overkomt..goed gedaan, dan kun je er bij de mastering tenminste veel laag bij draaien zonder dat je track verzuipt..en je hoeft 'm niet snoeihard te zetten om 'm te laten knallen..
dan ben je goed bezig..als je nummer zacht staat en 't toch klinkt alsof hij op 200 db staat.:okdan:

thnx!

heb 't 'afgemixed' op jvc huiskamer-speakertjes maar zit nu dus ook te zoeken naar leuke/goedkope monitortjes die toch leker laag gaan. heb gisteren wel ff een beierdynamic-hoofdtelefoon gekocht (kreeg korting vanwege die MD!) maar ja ik wil die bass ook VOELEN natuurlijk :D

maar als ik hier op 't forum lees word ik nergens wijzer van. die Tannoy's worden veel aangeprezen, maar ik vind ze kut klinken. vind eigenlijk alleen de mackie hr624 echt lekker klinken, maar dan koop ik toch eerst liever een virus. zet ik mn hoofdtelefoontje wel op... verkoper zei tegen mij dat die actieve samson's een beetje in de buurt komen, maar ik geloof hier niets van. (ok, erg off-topic maar anders blijf ik bezig met topics starten, speel liever weer met m'n MD'tje)

ik heb een set haflers, je schrikt je de pleures hoeveel laag er uit komt, maar ze zijn dan ook erg zwaar (om te tillen) in vergelijking met al die andere monitor-speakertjes

Attachments

• trm6.jpg
    trm6.jpg
    16 KB · Bekeken: 73
Begin klinkt lekker duister, alleen die stemmen past er voor geen meter bij, laat ik het zo zeggen ik hou niet zo van nl. samples. Leuk absynth synthje volgens mij. Gepiel met die bassdrums zijn erg leuk, mis alleen laag in die dingen maar echt wel lekker smerig.

Voor de rest kan ik er nog niks over zeggen, hijs niet zo lang.

Back