The 50 coolest song parts

dat JM Jarre laser harp gedeelte uit RVII en RVIII... als jonge puber (in 1986) dikwijls nagespeeld - nu doe ik het gewoon op mijn Elka Synthex terwijl ik wacht tot mijn PC opgestart is... *D

ook leuk enkele mss. minder bekende Pink Floyd momenten: "Eclipse", het einde van "Dogs" (dragged down by the stone), ...

Dire Straits - "Private Investigations" (dat spel van die vibrafoonachtige met die bass en dan de invallende elektrische gitaar)

om ook iets te noemen van The Prodigy: die geschifte gedeeltes van "Breathe"

en uit de house/trance klassieker "Barbarella" (meer bepaald uit de 'Casper Pound remix' ervan) : dat opzwepend geluid dat erbij komt ongeveer halverwege (na die korte break)

en zoveel méér nog...

Chemical Brothers - Block rockin beats.... na die sample"...of those block rockin beats".....dan dat geluid mmmuuaaahhhhhh eronder, en die weer die beat erin !!!
Lekkor swingon!!!!

Origineel geplaatst door Camiel Toe
De overgang in 'Cups' van Underworld, ergens rond 7 minuut 30. Als die vette synth erin komt.

inderdaad vet, beter nog vind ik het stuk van "fire in the hand between us" in king of snake, word alleen gespeeld in de live versies. check de everything everything cd of dvd.

Edelweiis - Bring me edelweiss, en dan specifiek de schnaps bonus, vanwege de leuke sampletjes die je daar uit kunt hergebruiken, vooral die op +/- 48,5 sec en op 1 min 55 sec .... POING !

In onderstaand fragment op 8 sec 597 ms (ongeveer)

Attachments

• poing.mp3
    170 KB · Bekeken: 93
Oh ja,...buiten sinterklaas kapoentje natuurlijk,......

Die beestachtige toetsensolo's van Jon Lord op Deep Purple's album Made in Japan,..
Wat een Hammondsloper was die gast,....
Zeker een aanrader voor de verse lichting toetsenisten,...

Natuurlijk ook de pianosolo midden in het nummer Unicorn van Bob James,...
Die opbouw en schema's,...wreedaardig in het kwadraat,...

Oh ja,..Tony Banks',...Van Genesis,...volgens mij heet t 'Cinema show' ofzo,..
op "selling england by the pound",...zeker 5 minuten toetsensolo,...mooi mooi mooi

En Chick Corea,...Herbie Hancock,..en Joe Zawinul,...en,..en,...

En dan voor de popliefhebbers,...
past niet echt in t rijtje maar wel te gek,....
Dat stuk in de double remix 12" van Yazoo's Don't go,..waar al die lagen toetsen
1 voor 1 erin komen tot t 1 dikke vette klontige synthpap is,...

Ja,...luister er es naar als je t niet kent,..en misschien pik je nog wat mee :geslaagd:

Attachments

• arpad.jpg
    arpad.jpg
    18 KB · Bekeken: 97
heel fout maar: het eind van mister blue sky van ELO

dat koor, mocht van mij best langer duren.

Origineel geplaatst door krachtwerk
heel fout maar: het eind van mister blue sky van ELO

Niks fout aan,..legendarisch juist,...vintage,..klassieker,..mooimooi,..

En dan dat artwork,..en die ufo-bouwplaat in die dubbelaar,...echt waanzinnig,..

Origineel geplaatst door mario010
Oh ja,...buiten sinterklaas kapoentje natuurlijk,......

Die beestachtige toetsensolo's van Jon Lord op Deep Purple's album Made in Japan,..
Wat een Hammondsloper was die gast,....
Zeker een aanrader voor de verse lichting toetsenisten,...

(Quoten gaat ff fout, g'loof ik, maar ehh....................)

:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

Origineel geplaatst door Christov

El-P Deepspace 9mm als die break erin komt
vind die break in lazerfaces' warning ook te gek, mega chaotische track en dan dat zangstukkie ertussendoor, vind ik heel vet :D

1. ministry - jesus built my hotrod (de vocale intro)
2. phil collins - susudio (hoe je dat ook spelt, maar de bass part is geweldig)
3. fear factory - cloning technology (kingsize remix vanaf 1.20min ofzo als er een 303 bliepje mee gaat)
4. the orb - earth,gaia (vaf 2.15min als de bass/drums mee gaan)
5. daft punk - aerodynamic (de gitaarpart)
6. rammstein - engel (het fluiten)
7. air - suicide underground (eigenlijk geen part, gewoon alles in combinatie met elkaar)

Origineel geplaatst door Yoozer
Aphex Twin - Windowlicker (@ 4.50 waar de champagne begint met spuiten!)

Boards of Canada - Happy Cycling (@ 5.08. Toen ik 't voor het eerst hoorde kreeg ik een dikke mindkick)

Snoop Doggy Dog - Bow Wow Wow (intro ratelt er van door en dan krijg je een bas die je moet voelen)

Filter & Crystal Method - (Can't You) Trip Like I Do (@ 1.48 - knalleh!)

Groove Armada - Superstylin' (na intro, ca. 15 seconden - ultiem cruise-liedje)

Bizarre Inc. - I'm Gonna Get You (nogal duidelijk, Yo DJ Pump This Party in de tijd dat foute samples van de gekleurde medemensch nog mochten)

Prodigy - Smack My Bitch Up (@ 1.40 begint de duivelse 303)

L.A. Style - James Brown Is Dead (@ 0.45 , ik heb 'm proberen na te maken met de MicroModular, maar ben jammerlijk gefaald. Voordat er zeikerds beginnen over dat dat 1) toch al uitgewoond is, en 2) gewoon gesampled kan worden, dit is voor kicks.)

Cygnus X - Superstring (tja, mag duidelijk zijn, hier begon de ellende mee, maar wat een powerrr)

Leuke muzieksmaak heb je Yoozer, dit zou ik zelf ook zo ongeveer posten.. :okdan:

The show must go on van Queen, waar na een aantal minuten plotseling de melodie veranderd en Freddie mercury zingt: My soul is painted like the wings of a butterfly......KIPPEVEL

Intro van Nucleogenesis Pt 1 van Vangelis (Albedo 0.39): kerkorgel, gevolgd door een machtige basssequence.
Intro van Spiral van Vangelis
Break in Equinox Pt 4 ... imitatie van een robotconversatie, maar enkel gedaan met synths
Intro van Crockett's theme van Jan Hammer.
Outro van The Eagle van ABBA
Intro van Does you Mother Know van ABBA
Intro van One nicht in Bangkok van Murray Head

:doei:

Origineel geplaatst door Chinetti
Niet alles is even geniaal ofzo, maar hier zijn wat mp3tjes van 'song parts' die mij altijd weer doen opstaan van de barkruk om eventje 'hé, cool' te roepen:

Equinoxe - Jean Michel Jarre
Oei oei oie... als sinds mijn ouders dit vroeger draaide terwijl ik met de Lego autoongeluken naspeelde is dit mijn favoriete overgang in een Jarre plaat...

ik heb bijna geen favorieten die ik honderd keer achter elkaar kan draaien zonder te vervelen maar dat stukje was voor mij zo'n ongelooflijke openbaring...damn...10 punten

die gitaar die er bij radiohead inhakt bij creep:"....zovan...lalalalala...etc.. liedje zingen.......HAK..HAK! HAK.... HAK.!... but i'm a creep..." wow ik scheet in m'n broek toen ik dat hoorde...

Back