[Analogue Solutions] FS-01

JohnnyBusca

rocket scientist
Ola!

Ik heb hem nu in mijn doepfer hangen, maar ik kan er te weinig info over vinden. Weet iemand een manual of zo te vinden aangezien de A en B meerdere malen gebruikt worden en de X en Y ook weer..

Verder de bar inputs / outputs???

fs01w.jpg

http://www.analogue.org/network/fs01.htm

Die link vond ik pas later, maar misschien heb ik daar dus al genoeg aan..

Ik ben blij dat ik dat ding aan je verkocht heb, daar was mij veel te veel tijd in gaan zitten :D

Vooral die fill sectie vind ik interessant.

Wat ik wil is een 6 steps sequence constant laten lopen in een 4 kwartsmaat en dan om de 8 maten ff 1 maat een deuntje en dan weer de repeterende 6 steps sequence... snappie..

Dat is zonder deze module moeilijk te doen. Ik snap alleen niet waarom de reset knop geen reset input is.. Je wil die toch kunnen syncen met het start / stop signaal van je sequencer??

Ik krijg momenteel alleen geen 5 volt op de bar outputs...

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik krijg momenteel alleen geen 5 volt op de bar outputs...
Shit!

Power:
+/-12V, 5V

Volgens mij heeft die module ook 5 volt nodig! Ik prop er straks ff een low cost adapter bij.. Weet iemand of dat klopt?

Ik snap alleen niet waarom de reset knop geen reset input is.. Je wil die toch kunnen syncen met het start / stop signaal van je sequencer??

lijkt mij inderdaad nogal raar, ik kan niet direkt iets bedenken hoe je via de clk in toch een reset kunt geven...dat zal modden worden !

lijkt mij inderdaad een 5V input nodig te hebben als ze dat vermelden bij de power supply data, er moeten dan toch ook aansluitingen voor voorzien zijn ?

Origineel geplaatst door StiebZ
lijkt mij inderdaad een 5V input nodig te hebben als ze dat vermelden bij de power supply data, er moeten dan toch ook aansluitingen voor voorzien zijn ?
Ik wist dat niet, want die power data heb ik nu pas! Normaal zit die op de Aso bus.. Bij doepfer moet je een adaptertje erop zetten en dan is een pinnetje 5 v. :) Straks ff testen!

Origineel geplaatst door StiebZ
en ? doet ie het al ?
hmmm, ik heb twee 5v adapters en die heb ik al beide in gebruik.. (twee rails die beide een 5v nodig hebben.)

Ik moet eventjes mijn modules opnieuw rangschikken en dan kan ik weer... Ik wou sowieso mijn layout anders maken. Mijn sequencer zit nu te ver van mijn VCOs / VCFs / midi interface af en deze FS-01 moet ook dicht bij de sequencer.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik moet eventjes mijn modules opnieuw rangschikken en dan kan ik weer... Ik wou sowieso mijn layout anders maken. Mijn sequencer zit nu te ver van mijn VCOs / VCFs / midi interface af en deze FS-01 moet ook dicht bij de sequencer.
Ik heb de layout drastisch omgegooid en alles werkt! :)

Dit is leuk! Maar een ding vind ik vreemd.. Dat fill in gedeelte is erg leuk. De 4 uitgang heeft een hoge uitgang als er 3 maten gespeeld zijn, en de 8 uitgang heeft hoog als er 7 gespeeld zijn. Zo krijg je 808-like fill-ins voor sequencers of triggers. Erg leuk. Wat is nu raar..

Als je de reset knop gebruikt switch gaan alle uitgangen naar hoog.. Met als gevolg dat je dus begint met je 'uitro'. Beetje vreemd... maar beslist het eenvoudigst in het bouwen.

Back