Software om Yamaha DX7 te programmeren?

KwaaieGems

Hammond-liefhebber
Hallo mensen,

Sinds gisteren ben ik de gelukkige eigenaar van een Yamaha DX7 (eerste type). Weet iemand of er goede windowssoftware verkrijgbaar is om (via midi) klanken te editten?

Groetjes,
Hans

DX Manager

http://www.fm-alive.com/dx_manager1.htm

DX_Manager_Main.jpg

Axel

yep, dx-manager kan prima.
(overigens prefereer ik toch om op 't bakkie zelf te proggen)

Origineel geplaatst door Chinetti
Gek, maar dat heb ik nou ook. Die DX manager maakt het niet bepaald makkelijker vind ik.
De DX-manager is op zich heel overzichtelijk, je hebt echt alle controllers op één schermpje. Maar het wordt dan zo...tjsa...nietszeggend al die getallen. Een hele berg allemaal shit, waarvan je misschien de helft instelt. Als ik op de DX7 zelf programmeer, dan ben ik veel doelgerichter bezig, en ben veel meer bezig om het geluid goed te krijgen. Met de programmer verander ik gewoon wat getalletjes en denk na een kwartiertje: mwoah....laat maar. Bovendien vind ik het veel fijner instellen met een controller. Puur psychologisch waarschijnlijk, maar ik krijg gewoon sneller een goed geluid als ik het op de synth zelf doe. En ik ben dus niet de enige.
misschien heeft het ook te maken met mijn aversie van softsynths....

Ben nog maar een groentje op het gebied van FM-synthese. Moet het dus allemaal nog gaan uitvinden. Maar ik zal over een tijdje een berichtje plaatsen of het met de DX Manager beter wil lukken dan rechtstreeks programmeren op de DX7.

Groetjes,
Hans

Back