Aansturen van Cubase VST 3.0

nautic3l

Heerlijk!
Ik heb ff een vraagje. Ik heb zojuist na een hele tijd mijn oude mac aangesloten waar Cubase VSt 3.0 op draait. Nou heb ik wel eens lopen aankloten ermee maar nooit echt structureel. Maar nu ik een sampler, een nord modular en een mc303 heb dacht ik, ik ga het eens proberen. Ik heb alles nu aangesloten. Ik gebruik een roland U20 als master keyboard die naar Midi splitter (heet zo'n ding zo?) Midi Mac I gaat. Vanuit die midi splitter gaat ie naar de mc303 en die midisplitter op zijn beurt naar de serielle poort van de modem. Nou geeft de U-20 wel signaal maar heel onregelmatig. De MC303 geeft ook constant foutmelding (Err 3). Kan iemand mij daar mee helpen? Ik ben echt een n00b wat betreft MIDI. Wat trouwens wel lukt is om de mc303 te laten sequencen als ik de U-20 er afgooi en de noten er in teken! Maar wat ik mij afvroeg hoe ik vanuit cubase de kanalen kan kiezen die hij moet afspelen, want nu verandert ie pas van geluid als ik de part select op de mc303 verander.

Alvast dank

wat de mc303 betreft: die kan je laten afspelen in de sound module mode. moet je een of ander knopje indrukken terwijl je op de aan-knop drukt, ik weet niet meer uit mijn hoofd welke, of met een system exclusive message vanuit cubase sturen de mc303 in de sound module-stand te zetten. dan doen de knoppen op de voorkant niets meer, behalve de volume knop, en kan je bijna alles via midi aansturen, en reageert de mc303 o pmeerdere kanalen in plaats van de ene die hij toevalig opvangt en af laat spelen door de part die jij op dat moment geselecteerd hebt. meer info vind je hier: http://www.geocities.com/wjdegraaf_geo/mc303/midi.html

Bedankt voor de reactie. Ik ga die link ff checken over de mc303. Ik heb inmiddels het probleem gevonden. Het lag aan mijn U-20. Die is een beetje fucked up. Ik heb mijn Yahama DJX nu aangesloten en totaal geen probleem. En wat betreft die alinea's ik zal er op letten de volgende keer.

Greetz

Back