MPC2000xl live-set

tichran

Tichran dei Jorosia
Hey! Mede-forumers,

K heb een vraag.... K wil een live-set doen met een MPC2000xl en een Yamaha An1X.

Nu maak k de tracks met Cubase en Kontakt en wil k ze geheel overzetten naar de MPC...

De Cubase-midi-file en de samples in de MPC krijgen is me gelukt...

Alleen krijg k t niet voor elkaar dat de midi-file de samples in de MPC afspeelt.. ???..

Is t trouwens mogelijk om tijdens t afspelen van een song ...tegelijk met de An1x een sample in de MPC aantesturen via midi?

K heb verschillende MPC-forums en i-net afgespeurd, maar k kom er niet uit..
Kan iemand mij alsjeblieft enige verlichting geven....

LAter!

Laatst gewijzigd:
op de mpc60 is het zo dat een interne drumtrack, anders is als een externe miditrack... dus misschien kan je dan alleen midifiles importeren die als extern te bestempelen zijn...

maar heb geen idee hoe dat met een 2000xl is

Hmmmszzz... als dat zo ook bij de 2000xl is... =(

Iemand met een mpc2000xl die t weet..?

En stel dat de MPC2000xl dus geen samples kan afspelen met een 'externe' midi-file..

Heeft iemand dan een alternatieve suggestie...??

T gaat mij erom dat k complete Cubase songs met de bijbehorende samples in een hardware-sequencer/sampler krijg..

En dan met de An1x een sample live erbij kan spelen.... ook zou t errrug fijn zijn als k een cut-off kan regelen...!

Is t dan handiger om bv. met een Rm1x (hierin de cubase-sequence laden) d.m.v midi-out een Akai S3000 (hierin de samples) laten aansturen..? Kan je dan ook met de Rm1x bv. de cut-off van een sample in de S3000 aansturen...???

Please let me know....time is running out! :P

Thanx! guyz...

Mzzl,

Laatst gewijzigd:
Worden de samples afgespeeld op oorspronkelijke toonhoogte?
Of speel je echt melodietjes met 1 sample?

Als je alle samples ingeladen hebt, dan kan je ze toch in het program scherm
toewijzen aan midi noten. En vervolgens de sporen van midi naar DRUM veranderen.

Yo Sander,

:okdan: thanx man! ...it's so easy... :P

Heeft iemand misschien een handig idee voor 4 verschillende tracks inladen in de MPC..?

Dus stel dat elke track 16 samples heeft.... wat is dan t handigste om de 4 tracks 8ter elkaar af te kunnen spelen
....

is t dan in 1 sequence ...t makkelijkste...?

bv. song 1 in Cubase (midi 01-16) samples in MPC> bank A
..........................song 2 ,, ,, (midi17-32) ,, ,, bank B
............etc.

K heb wel al een aantal antwoorden gezien bij search.... maareh nog niet gevonden wat k zoek...

Ook zou k een cut-off willen regelen...maareh volgens mij is de NV-fader kaduuk.. ;{

ennuh tijdens song play kunnen de parameters bij program niet bestuurd worden...
Kan k dan met een externe synth...een sample in de MPC aansturen en met een controller hier de cut-off van regelen...?

Anybody any suggestion...?

Already Thanx!

Cool Forum dit trouwens....!!!!

:mega:

Laatst gewijzigd:
Verwijst het spoor naar de program waar je drumsample inzit ?
Is de trigger note wel de goede toonhoogte (dus note 35) ?

Yep! i'ts working! *D

thanx! Backdrop!

Gaat de goeie kant op zo... :peukie:

Iemand nog een idee over het plaatsen van tracks in de MPC.. of de cut-off filter..?

Later!

de cutoff van de mpc verandert alleen per event.
Dus als je na een sample start aan de cutoff schuift, zal de nieuwe waarde alleen voor een
nieuwe note gelden. Geen sweeps dus =(

Dus je hebt vier nummers met elk maximaal 16 samples en 16 tracks ? Dan zou ik de samples
inderdaad in 1 program zetten en de miditracks in 1 sequence Bank A tm D.
Dan kan je naadloos overgaan. Maar ik denk dat het voor een hele liveset een beetje krap wordt om alles in 1 program/sequence te zetten.

't triggeren van een sample met je An1X moet wel kunnen dacht ik. Ik weet alleen niet of dat afhankelijk is van de track die je geselecteerd hebt, dat zou lastig zijn.

succes !

Ja ik gebruik ook maar 1 sequence en program voor liveset. Dus 16*4 is 64 pads beschikbaar.
Per nummer heb ik maar een paar geluiden. De beats komen uit drumcomputers
en het MPC gebeuren is maar een gedeelte van mijn set.

Natuurlijk kan je met de AN1x samples triggeren. En als je er echt melodietjes mee wil spelen dan kan dat ook.
Dan moet je wel eerst die ene funktie gebruiken waarmee je 1 sample over je hele klavier(en pads) kan verspreiden.
Dan heb je dus een andere pitch voor elke toets/pad.

thanx! again Backdrop! & Sander... :okdan:

Ja..zo ga k t denk k ook doen Sander... :)

maar dat triggeren kan dat ook tijdens dat een song speelt..? (het hoeven geen melodietjes te zijn..)
moet k daar dan nog iets speciaals voor selecteren in de MPC.... of gewoon de sample staat in MPC op bv. track 16 en mn synth ook.... en that's it..? of...?

...geen filtersweepsz... Hmmmm... da's idd een minpunt... Nah jammer..

Dan zou een externe filter-bak dus een oplossing zijn...?

Ik vindt dat heel lekker werken als je maar 1 sequence gebruikt.
Het enige nadeel is dat als je nummers van tempo verschillen, je niet moet vergeten even op MAIN te drukken en dan snel tempo te veranderen (cursor kan je voor liveset begint alvast in tempo schermpie zetten) en dan nieuw tempo intikken of aan je wiel draaien.
Ik vergeet nog wel eens tempo aan te passen en dan loopt het dus in de soep.

En dat triggeren kan ook terwijl de MPC speelt. (denk ook dat het wel werkt als je in track mute cherm zit, maar weet niet 100% zeker).

Ik gebruik de NV slider wel eens voor de pitch aan te passen. Als je een korte sample hebt, dan kan je door die slider constant te bewegen gafe resultaten krijgen.

Idd, zo doe ik het ook, ik gebruik maar 1 sequence, en gebruik gewoon de 64 tracks voor verschillende loops/sigments.
met de MPC gebruik ik dus de interne samples, en bestuur ik de rest van mn apparatuur.
Verder kan ik aparte geluiden natuurlijk boosten/muten/tweaken met de rest van mn appratuur en mixer.

je kan trouwens, terwijl de MPC loopt steeds switchen tussen het track mute scherm en het hoofdscherm, dus tempo veranderen is gen probleem =)

Dat werkt voor mij prima =)

grtz,

Robin

www.robinkampschoer.com

=)

OK dan! :)

Hey! da's zeer ckers cool Robin! 8)

Owww da's wel strak met die slider...!!!!! hier kan je toch ook een filter aan toewijzen ...

De mijne is volgens mij 'kaduuk'.... :confused:

K heb t gedaan zoals de manual beschrijft...

- drum1 geselecteerd
- assign to note (de sample)
- parameter: filter
- main screen
- en dan de pad....maaar k zie en hoor nix...

In het assign_key scherm hoor je toch de slider mee zien te bewegen..?

Sorry als k teveel vraag... maareh binnen afgelopen uur ben k HEEL wat wijzer geworden...!!

:mega:

Origineel geplaatst door rkampschoer
Idd,je kan trouwens, terwijl de MPC loopt steeds switchen tussen het track mute scherm en het hoofdscherm, dus tempo veranderen is gen probleem =)

Ik heb tussen de pads van verschillende nummers ook wel pads een naam gevens als bijv 122BPM, 125BPM en 128.
Dan hoop ik dat ik daardoor eraan denk het tempo aan te passen.

Vergeet jij dat nooit?

Hmmmm Damnsz! ...had k t maar moeten checken bij de koop... :bekdicht:

Eyh! das handig truukje...

Misschien dat k toch wel bpm changes ga maken... Hehehehe...

volgens mij moet je de slider knop indrukken, dan selecteren wat je wil doen (bv filter) en dan de pad indrukken op welke je het wilt toepassen...
dan zou hij het moeten doen volgens mij...

ik gebruik het zelf niet zo vaak, maar voor af en toe is het idd zeer cool, vooral als je de resonantie van de sample open zet en dan lekker gaat filteren =)

Succes!!

En anders horen we het wel hier =)

Laatst gewijzigd:
sander: betreft BPM, ik begin gewoon op een bepaald tempo, en kijk gewoon hoe de dingen lopen, en zo pas ik langzamerhand het BPM aan via het datawiel...

verder pas ik de namen van loops enz aan door er bv parameters in te zetten van m'n synth (mn synth is 16 part multitimbraal), dat ik weet bij welke loop ik aan welk geluid van de synth moet tweaken, wat voor mij goede geheugensteuntjes zijn.
(bv: 3minus8b ofzo)
door op die manier voor mezelf creatief te zijn met de namen van mn loops/paterns, heb ik geen papiertjes enzo nodig, en staat er voor anderen alleen maar wartaal op het scherm.
das wel leuk als je een hoop meekijkers hebt =)

Back